• Cornel Săndulescu, directorul Braicar, a luat decizia de a nu-i prelungi contractul de muncă lui Adrian Dima, şoferul pe cursa căruia un călător a căzut din autobuz, după ce uşile acestuia s-au deschis în mers • Dima era angajat pe perioadă determinată şi îi expiră contractul luna aceasta • miercuri, a primit decizia de încetare a raporturilor de muncă • de altfel, imediat după incidentul amintit, directorul a încercat să arunce întreaga vină pe şofer, învinuindu-l că ar fi acţionat involuntar butonul de deschidere a uşilor
Adrian Dima, şoferul care l-a contrazis public pe Cornel Săndulescu, directorul “Braicar”, care intenţiona să-i pună în cârcă incidentul călătorului căzut din autobuz în timpul mersului, a rămas fără loc de muncă. Bărbatul era angajat pe perioadă determinată din iunie anul trecut, iar în cursul acestei luni îi expiră contractul de muncă. Miercuri, Dima a fost chemat la Biroul Resurse Umane al “Braicar” pentru a lua la cunoştinţă decizia directorului Cornel Săndulescu de a-i înceta raporturile de muncă cu societatea. Actul este întocmit de Biroul resurse Umane şi semnat de Săndulescu. Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile, potrivit documentului.
Culmea, alţi colegi de-ai şoferului, angajaţi tot atunci şi tot pe perioadă determinată, ar fi fost chemaţi încă din luna mai pentru a semna prelungirea contractului de muncă, în timp ce Adrian Dima ar fi singurul dat afară. “Tuturor colegilor angajaţi pe perioadă determinată li s-a prelungit contractul, mie nu. N-am primit un motiv pentru care s-a luat această decizie, dar vorbind cu cei de la birouri mi-au zis «Ştii de la ce ţi se trage, nu?», ceea ce mi-a confirmat bănuiala pe care o aveam încă de când m-am hotărât să vorbesc public despre incidentul călătorului căzut din maşină şi cum sunt puşi călătorii în pericol. Şi eu am familie şi am nevoie de un loc de muncă, dar asta nu înseamnă că trebuie să închidem ochii la asemenea probleme. Acum înţelegeţi de ce şoferilor le e teamă să vorbească?”, ne-a declarat Adrian Dima. Acum, bărbatul îşi caută un alt loc de muncă.
Directorul “Braicar” nu a răspuns apelului telefonic iniţiat de redactorii “Obiectiv-Vocea Brăilei”, pentru un punct de vedere oficial.
Adrian Dima a prezis această decizie a lui Săndulescu încă din martie 2019. Atunci, un bărbat a căzut din autobuz în timpul mersului, într-o curbă, după ce uşile s-au deschis. Evenimentul a ajuns la urechile redactorilor “Obiectiv-Vocea Brăilei”, pe surse. Adrian Dima, cel care era şofer pe autobuzul cu pricina, s-a dus imediat la poliţie şi a declarat incidentul. Contactat pentru un punct de vedere oficial, directorul Cornel Săndulescu a dat vina chiar pe şofer. “Evenimentul este în analiză. Din informaţiile primite la ora când s-a întâmplat credem că a fost o acţionare involuntară a şoferului a butoanelor de comandă ale uşilor, fără să aibă poziţia de asigurare. Credem că din greşeală a apăsat pentru că nu este un lucru care se poate întâmpla vizavi de comanda de închis-deschis uşa. Vom mai analiza însă şi alte lucruri. Dar nu a existat vreo problemă tehnică legată de comenzi. Autobuzul a fost retras, i s-a făcut o verificare şi a rulat din nou fără probleme”, ne-a spus Săndulescu la acea vreme. Citind declaraţia şefului său, Adrian Dima ne-a contactat pentru că nu a suportat să vadă cum problemele tehnice ale parcului auto sunt puse în cârca şoferilor. “Chiar nu sunt dispus să suport toate lucrurile acestea. Ce s-a întâmplat de fapt? În dimineaţa aceea, eram pe traseul lui 4. Incidentul s-a petrecut în jurul orei 6.15, autobuzul nu era plin, dar aveam câteva persoane în picioare la mijlocul autobuzului, în dreptul uşii. În virajul la stânga de la Nicolae Bălcescu cu Bld. Cuza, s-au deschis uşile singure, nu am apăsat eu pe niciun buton. Este o problemă cunoscută şi de către garaj, cel puţin de şefii de întreţinere a parcului auto. Nu ştiu la birouri dacă se ştie. Iar problema asta durează de un an şi jumătate. Cei care au fost titulari pe maşină au sesizat că se deschid uşile în curba la stânga, nu mai sunt ţinute de nu ştiu ce mecanism de acolo”, ne-a povestit Adrian, la scurt timp după declaraţia lui Săndulescu. Bărbatul ne-a mai povestit că a fost avertizat încă de atunci de alţi angajaţi ai societăţii să-şi schimbe declaraţia dată poliţiştilor, adică să spună că a fost vorba despre o eroare umană, nu despre o defecţiune tehnică, în caz contrar putând exista consecinţe. “Cum pot eu să declar când Dumnezeu e sus şi mi-e martor că eu am găsit mecanismul acela neatins? Că persoana aia a vrut să se sinucidă sau ce? Şi vreau să se termine şi asta cu «vina şoferului»“, a mai precizat şoferul. Potrivit lui, piesa care ar fi fost defectă şi care ar fi putut împiedica incidentul dacă era înlocuită la timp costa în jur de 200 lei. Încă din martie, Adrian ne-a mai spus că este angajat cu contract pe perioadă determinată şi se aşteaptă ca în iunie să nu-i fie prelungite raporturile de muncă. Iată că temerile bărbatului s-au adeverit.