Obiectivul general al proiectului vizează creşterea capacităţii sistemului de învăţământ preuniversitar de a furniza educaţie de calitate prin implementarea standardelor de referinţă. Prin proiect vor fi evaluate 1.024 de şcoli din ţară, după care vor fi publicate, în luna ianuarie cel mai devreme, rapoartele de evaluare externă a calităţii. Aceste rezultate vor fi utilizate pentru realizarea unui raport privind starea calităţii sistemului de învăţământ preuniversitar, precum şi a unui studiu naţional privind stadiul dezvoltării culturii calităţii în educaţie. "La final se mai urmăreşte ca metodologia de evaluare să devină lege şi după aceleaşi criterii să fie evaluate şi celelalte unităţi de învăţământ. Dacă o unitate de învăţământ nu îndeplineşte standardele de calitate la nivel minimal i se va da răgaz un an să îmbunătăţească situaţia. Şcolile vor putea obţine calificativele: satisfăcător, bine, foarte bine şi excelent. Acest calificativ va fi acordat pentru fiecare indicator, iar părinţii vor putea alege şcoala în deplină cunoştinţă de cauză. Se va putea obţine şi un calificativ general, dar ar putea fi înşelător. Cel mai bine ca părinţii să studieze calificativele pentru fiecare indicator. Oricum, la evaluare se va ţine cont şi de contextul riscului educaţional", a explicat expertul ARACIP (Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar), Silviu Dăneţ, responsabil pentru regiunea de Sud-Est.
Şcoli brăilene sub lupa ARACIP
Obiectivul general al proiectului vizează creşterea capacităţii sistemului de învăţământ preuniversitar de a furniza educaţie de calitate prin implementarea standardelor de referinţă. Prin proiect vor fi evaluate 1.024 de şcoli din ţară, după care vor fi publicate, în luna ianuarie cel mai devreme, rapoartele de evaluare externă a calităţii. Aceste rezultate vor fi utilizate pentru realizarea unui raport privind starea calităţii sistemului de învăţământ preuniversitar, precum şi a unui studiu naţional privind stadiul dezvoltării culturii calităţii în educaţie. "La final se mai urmăreşte ca metodologia de evaluare să devină lege şi după aceleaşi criterii să fie evaluate şi celelalte unităţi de învăţământ. Dacă o unitate de învăţământ nu îndeplineşte standardele de calitate la nivel minimal i se va da răgaz un an să îmbunătăţească situaţia. Şcolile vor putea obţine calificativele: satisfăcător, bine, foarte bine şi excelent. Acest calificativ va fi acordat pentru fiecare indicator, iar părinţii vor putea alege şcoala în deplină cunoştinţă de cauză. Se va putea obţine şi un calificativ general, dar ar putea fi înşelător. Cel mai bine ca părinţii să studieze calificativele pentru fiecare indicator. Oricum, la evaluare se va ţine cont şi de contextul riscului educaţional", a explicat expertul ARACIP (Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar), Silviu Dăneţ, responsabil pentru regiunea de Sud-Est.