• aceasta sunt două dintre concluziile la care a ajuns Consiliul Judeţean al Elevilor Brăila în urma unei consultări realizate în rândul elevilor
Volum excesiv de teme, lipsa unui orar coerent şi ameninţări din partea cadrelor didactice. Acestea sunt concluziile la care a ajuns Consiliul Judeţean al Elevilor (CJE) Brăila în urma unei consultări realizate în rândul elevilor şi atrag atenţia asupra problemelor cu care se confruntă şcolarii în cadrul cursurilor online.
„Conform Ordinului ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării ştiinţifice nr. 5893/2016, «Timpul necesar realizării temelor pentru acasă pentru un elev este de cel mult 2 ore, însumând toate disciplinele, astfel încât media zilnică a pregătirii elevului să nu depăşească 5-8 ore pe zi». În ciuda acestui fapt, ne-au fost semnalate cazuri în care cadrele didactice acordă elevilor un volum mult mai mare de teme decât este recomandat. Mai mult decât atât, unii elevi nu primesc feedback pentru rezolvările temelor, iar acest lucru face ca actul educaţional să nu aibă o finalitate reală pentru elev”, susţine CJE Brăila într-un comunicat de presă trimis redacţiei.
De asemenea, liderii elevilor reclamă că unii colegi nu au primit un orar clar
al desfăşurării cursurilor online, fapt ce nu face decât să îi deruteze pe şcolari.
Un alt aspect care a rezultat în urma consultării se referă la faptul că există profesori care îi ameninţă pe elevii care nu participă la orele online că îi vor lăsa corigenţi.
“Încă de la începutul perioadei de carantină, elevii ne-au atras atenţia asupra faptului că unele cadre didactice îi ameninţă pe colegii lor cu corigenţe sau diferite sancţiuni disciplinare, în cazul în care nu intră la orele online. Condamnăm acest tip de comportament, întrucât considerăm că actul educaţional ar trebui să fie bazat pe o colaborare reală dintre elev şi profesor, nu pe ameninţări fără fundament. Facem apel la cadrele didactice din judeţul Brăila să îşi adapteze metodele de predare la contextul actual, ţinând cont atât de recomandările autorităţilor, cât şi de exemplele din alte state”, mai transmit liderii elevilor.
În urma unei consultări realizate cu elevi din judeţul şi municipiul Brăila, Consiliul Judeţean al Elevilor solicită Inspectoratului Şcolar Judeţean Brăila o mai bună monitorizare a cursurilor online, întrucât, în multe cazuri, acestea nu sunt realizate în mod corespunzător.
“Mai mult decât atât, considerăm că feedback-ul elevilor la adresa profesorilor ar trebui să fie valorificat la maxim în această perioadă, pentru a ne asigura de faptul că întregul act educaţional este cu adevărat centrat pe elev şi pe nevoile acestuia”, a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor Brăila.
Viorel Botea: “Nu sunt situaţii de profesori care ameninţă elevii cu corigenţa”
Asta ne-a declarat inspectorul şcolar general referitor la concluzia rezultată în urma consulării realizate de CJE Brăila. Prof. Viorel Botea i-a îndemnat pe părinţi şi elevi să nu ezite să îi sesiseze posibile situaţii de acest gen.
“Din informaţiile pe care le am eu nu sunt astfel de cazuri. Se respectă metodologia, notele se pun şi mediile se încheie conform celor 5 situaţii specificate de minister. Iar directorii monitorizează activitatea profesorilor. Cât despre volumul mare de teme mi se pare că suntem aşa... căutăm acum în carul cu fân. Dacă nu se fac nu e bine, dacă se fac, se fac prea multe. Vom face verificări şi cu această ocazie îi îndemn pe părinţi şi pe elevi să îmi sesiseze personal orice derapaj”, a spus acesta.