Întreruperea apei, soluţia cea mai eficientă pentru recuperarea creanţelor | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Întreruperea apei, soluţia cea mai eficientă pentru recuperarea creanţelor

Conducerea operatorului local de apă-canal-epurare rămâne la convingerea că întreruperea apei către datornici este cea mai eficientă soluţie de a-şi recupera creanţele. Directorul Companiei de Utilităţi Publice (CUP) "Dunărea" Brăila, Mihail Chiriţă, a declarat, recent, în cadrul unei conferinţe de presă, că metoda, chiar dacă este ultima pe lista de priorităţi privind măsurile de recuperare, este singura care dă cu adevărat rezultat. "Singura metodă de a ne recupera banii pe serviciile furnizate, în ultimă instanţă, după notificări, după hotărâri judecătoreşti şi toate celelalte proceduri legale, tot întreruperea apei rămâne. Ca să fie clară treaba! Am proaspătă situaţia privind încasările pe 10 luni din acest an, şi vorbim de municipiu plus judeţ, pe categorii de clienţi, iar la asociaţii de proprietari avem încasări de 111,95%, adică aproape 12% - sume recuperate peste contravaloarea facturilor emise către această categorie de consumatori" a spus Chiriţă. Întrebat dacă este mulţumit de acest rezultat, sursa citată a răspuns "întotdeauna este loc de mai bine!".
De precizat că operatorul public a chemat în toamna acestui an, în luna octombrie mai precis, toate asociaţiile de proprietari cu restanţe la plata facturilor emise de CUP Dunărea pentru eşalonarea sumelor datorate. Cum întreruperile apei chiar în prag de sărbători în cursul anului trecut au provocat un întreg scandal în comunitatea locală, este puţin probabil ca povestea să se repete şi pe final de 2014. Însă, cel mai probabil, vom auzi la începutul anului viitor despre cazuri de asociaţii debranşate de la reţeaua publică de apă potabilă, după ce va fi realizată, în prealabil, o analiză a încasărilor în ultimul trimestru din 2014.

Administratorii de bloc se împotrivesc contorizării

Aşa cum "Obiectiv" a susţinut în repetate rânduri, metoda întreruperii furnizării apei potabile către asociaţiile de proprietari în care există chiar şi un singur apartament cu plata la zi a întreţinerii, este un abuz. De asemenea, "Obiectiv" rămâne un susţinător al ideii contorizării individuale a apartamentelor, de ce nu, chiar şi cu sprijinul financiar al municipalităţii, astfel încât, pe viitor, măsurile coercitive împotriva datornicilor să nu-i mai afecteze şi pe cei buni-platnici.
Despre campania lansată tot în toamna acestui an privind oferta CUP Dunărea de contornizare la nivel de apartament în asociaţiile de proprietari, directorul Mihail Chiriţă a spus că, până acum, au cerut şi s-au realizat astfel de investiţii la mai puţin de 2% dintre asociaţii. "Din informaţiile pe care le am, ca urmare a solicitărilor de avize din partea asociaţiilor de proprietari care şi-au făcut contorizare individuală, sunt doar vreo 10 asociaţii din cele aproximativ 870 existente în municipiu. Şi nu costul unei astfel de lucrări ce revine fiecărui apartament este problema, pentru că acolo unde am făcut noi lucrările ne-am încadrat în promisiunea de cost, în sensul că întreprinderea nu şi-a propus să câştige nimic din aceste lucrări, dar nici să piardă", a spus Chiriţă. Totuşi, sursa citată a spus că, de fapt, administratorii şi preşedinţii de AP-uri s-ar opune acestei măsuri. "Noi n-am refuzat pe nimeni care a venit la noi şi a cerut contorizare. Ca o părere personală, pe care însă nu pot să o motivez, însă e bazată pe observaţii personale, nu numai de acum, ci de ani de zile, primii adversari ai contorizării individuale sunt domnii de la asociaţii", a adăugat Chiriţă, lăsând să se înţeleagă faptul că aceştia ar fi speriaţi de ideea că şi-ar pierde obiectul muncii şi, astfel, o sursă de venit, în condiţiile în care fiecare proprietar şi-ar plăti apa, gazele, salubritatea şi energia electrică, direct către furnizori.
Reamintim că, în cursul anului trecut, inclusiv în prag de Crăciun 2013, CUP Dunărea a procedat la debranşarea mai multor asociaţii de proprietari cu datorii mari la plata facturilor de apă-canal-epurare. Problema a fost modalitatea în care operatorul a înţeles să aplice măsura întreruperii furnizării apei potabile la asociaţiile cu datorii, adică fără să ţină cont că în blocurile debranşate existau apartamente care nu aveau datorii la întreţinere.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro