• numai cererea de înregistrare în Registrul Comerţului costa 250 lei, taxă eliminată de miercuri, 1 februarie • iată care este lista completă a taxelor şi tarifelor ONRC care dispar
Veste bună pentru întreprinzătorii români: începând cu data de 1 februarie, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, la Registrul Comerţului nu se vor mai percepe o serie de taxe şi tarife a căror cuantum era destul de consistent.
Potrivit unei comunicări din partea ONRC (Oficiul Naţional al Registrului Comerţului), dispar, de exemplu, o listă lungă de taxe pentru operaţiunile de înregistrare în registrul comerţului:
cererea de înregistrare în registrul comerţului - persoane juridice – PJ (cuprinde: autorizare constituire, înmatriculare, autorizare funcţionare prin declaraţie pe propria răspundere) – 250 lei;
cererea de înregistrare în registrul comerţului - persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale - PFA, II, IF (cuprinde: înmatriculare, autorizare funcţionare prin declaraţie pe propria răspundere) – 90 lei;
cererile de menţiuni simple – 45 lei precum verificarea disponibilităţii sau rezervarea de denumire a firmei sau a emblemei; cerere de menţiune operaţiune unică; cerere depunere situaţii financiare; cerere eliberare duplicat; cerere îndreptare erori materiale; cerere de preschimbare a certificatului de înmatriculare; cerere înregistrare în registrul comerţului - numire lichidator;
cererile de menţiuni complexe – 220 lei precum cerere de menţiuni cu două sau mai multe operaţiuni.
De asemenea Fondul de lichidare va reprezenta 50% aplicat la taxele de înregistrare, iar Fondul privind Buletinul Procedurilor de Insolvenţă doar 10% aplicat la taxele de înregistrare.