Înfiinţarea primăriilor de cartier, un pas pentru o administraţie utilă şi deschisă către oameni | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Înfiinţarea primăriilor de cartier, un pas pentru o administraţie utilă şi deschisă către oameni

Candidatul PNL la Primăria Brăila, Cătălin Boboc, doreşte ca instituţia pe care o va conduce să aibă mai multe puncte de lucru cu publicul, în cartierele Brăilei. În acest fel, oamenii nu ar mai trebui să se deplaseze la sediul central pentru anumite probleme, ci s-ar putea adresa, mult mai rapid, la sediul din imediata apropiere. Liberalul consideră că o astfel de măsură ar micşora considerabil timpul de aşteptare al cetăţenilor pentru rezolvarea diverselor probleme şi ar mări transparenţa instituţiei.
"Primăriile de cartier ar da un plus de încredere din partea brăilenilor în această instituţie. Nu este normal ceea ce se întâmplă acum, pentru unii este anevoios să schimbi şi două mijloace de transport şi să pierzi timp să ajungi la sediul de pe Călăraşi. Sunt o mulţime de chestiuni minore care pot fi rezolvate fie pe loc, acolo în cartier, fie preluate de salariaţi ai primăriei care să rezolve chestiuni legate de documente, aprobări, autorizaţii etc", consideră Cătălin Boboc.
În ceea ce priveşte spaţiile în care ar putea să funcţioneze primăriile de cartier, liberalul spune că municipalitatea deţine mai multe imobile în care acum nu se desfăşoară niciun fel de activitate. "Sunt multe spaţii nefolosite, care aparţin Consiliului Local Brăila. Aceste imobile pot fi modernizate, recompartimentate şi să capete destinaţie de centre de tip after school, centre medicale de permanenţă şi, de ce nu, sedii ale primăriei. Spaţiu este suficient, sunt fonduri europene pentru amenajarea acestor şcoli sau grădiniţe care acum se află în paragină. Intenţia mea este să deschidem câte un sediu de primărie în fiecare dintre cele şapte sectoare în care ne-am propus să împărţim oraşul", a precizat liberalul Boboc.
În fiecare dintre birourile locale ale primăriei vor fi angajaţi câte doi - trei inspectori, care ar ajunge să cunoască mult mai bine cartierul şi problemele cu care se confruntă oamenii din zonă. Toate sesizările vor fi centralizate şi puse săptămânal pe masa primarului. Cătălin Boboc spune că, săptămânal, va acorda audienţe la unul dintre cele şapte birouri, ceea ce înseamnă că, maximum o dată la două luni, va reveni în fiecare cartier să stea de vorbă cu oamenii. "Da, eu chiar cred că primarul trebuie să fie acela care să vină să stea de vorbă cu oamenii, nu să stea în biroul din centru şi să aştepte ca oamenii să vină la el. În plus, le voi propune tuturor consilierilor locali să acorde şi ei audienţe şi să se întâlnească în aceste sedii cu locuitorii din cartiere. Consilierii liberali şi-au arătat deja toată disponibilitatea faţă de această propunere", a precizat Boboc, care crede că unul dintre lucrurile pe care brăilenii îl reclamă şi îl aşteaptă este o transparenţă mai mare a reprezentanţilor municipalităţii şi o apropiere reală de problemele cetăţenilor.
Cătălin Boboc consideră că înfiinţarea primăriilor de cartier ar demonstra şi respectul pe care primăria ar trebui să-l arate cetăţenilor: "În momentul de faţă, circuitul documentelor este unul anevoios, există multă birocraţie. Cetăţenii depun solicitări la registratură şi după aceea nici nu mai ştiu pe unde ajung hârtiile lor. Prin înfiinţarea sediilor primăriilor de cartier, lucrurile s-ar simplifica, contactul ar fi direct şi rapid. După câteva zile, solicitantul poate reveni exact la persoana care i-a preluat problema şi unde să găsească rezolvarea", mai spune liberalul Cătălin Boboc.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro