• consilierii municipali au aprobat la finele lunii trecute studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea Străzii Independenței, între Vadul Ghecetului și Vadul Rizeriei • demersul va fi realizat cu fonduri de la bugetul local și se ridică la o valoare totală de 5.274.517 lei cu TVA • planul administrației este acela de a redirecționa traficul greu din oraș pe o nouă rută către zona portuară • subiectul a stârnit interesul în cadrul ședinței de CLM
Consiliul Local Municipal (CLM) Brăila a făcut, recent, primii pași către încercarea de a redirecționa traficul greu de pe străzile orașului pe o nouă rută. Mai precis, în cadrul ședinței ordinare a CLM Brăila din 30 septembrie, a fost aprobat un Studiu de Fezabilitate, dar și indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea Străzii Independenței, între Vadul Ghecetului și Vadul Rizeriei. Discutăm despre o valoare totală de 5.274.517 lei cu TVA, din care construcția și montajul înseamnă 2.641.441 lei cu TVA, bani de la bugetul local. Durata de realizare a fost estimată la 8 luni (proiectare și execuție), conform Studiului de Fezabilitate și a graficului de lucrări întocmite de proiectantul Nordic Vision SRL din Iași.
Pentru acest plan, după cum aflăm din raportul de specialitate al proiectului, a fost necesară exproprierea unui teren privat din zonă. Proiectul propune realizarea unui tronson de aproximativ 356 m de la Vadul Dunării până la Vadul Rizeriei, totul pentru a oferi o alternativă mașinilor de mare tonaj.
”Obiectivul de investiții propus vizează eliminarea sau cel puțin diminuarea disfuncționalităților în ceea ce privește asigurarea condițiilor de accesabilitate și mobilitate în și din Municipiul Brăila, prin promovarea unor sisteme durabile de transport. Suprafața de teren pe care se dorește modernizarea Străzii Independenței, precum și terenul proprietate privată pentru care s-a întocmit coridorul de expropriere, se află de la intersecția Vadul Dunării, până la Vadul Rizeriei”, se precizează în raportul de specialitate al proiectului.
Din aceeași sursă aflăm că Strada Independenței, între Vadul Ghecetului și Vadul Dunării, este cuprinsă în proiectul investițional care vizează modernizarea Cartierului Comorofca, aflat în prezent în etapa de execuție lucrări, finanțat de la bugetul local și propus pentru cofinanțare de la bugetul de stat prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”.
”Având în vedere necesitatea modernizării Străzii Independenței, între Vadul Ghecetului și Vadul Rizeriei, aflată (...) într-o stare tehnică necorespunzătoare, se propune realizarea tronsonului de la Vadul Dunării până la Vadul Rizeriei în lungime de aproximativ 356 m. (...) Prin construirea acestui tronson, în continuarea Străzii Independenței se realizează un drum de legătură de la Vadul Dunării către Vadul Rizeriei, pentru circulația autovehiculelor de mare tonaj (trafic greu). Realizarea obiectivului (...) va determina atât creșterea confortului cetățenilor, prin scoaterea traficului greu din oraș, cât și crearea unei infrastructuri auto. De asemenea, (...) va conduce la crearea infrastructurii necesare dezvoltării diferitelor activități economice, creșterea nivelului de trai al locuitorilor, creșterea interesului pentru terenurile din zonă”, se mai specifică în raport.
Lucrările luate în calcul sunt următoarele: modernizarea părții carosabile, inclusiv borduri noi, amenajarea spațiului verde existent și a celui propus, realizarea de acostamente, devierea rețelelor de utilități (dacă este cazul), marcaje rutiere și semnalizare rutieră finală.
Dragomir: „Podul va contribui la degrevarea Căii Galați de traficul greu”
Subiectul redirecționării traficului greu din orașul Brăila a stârnit interesul consilierilor în timpul ședinței. Liberalul Petrică Popa a intervenit pentru a atrage atenția că nu asistăm la primul demers făcut cu acest scop, însă și-a exprimat speranța că de această dată lucrurile se vor rezolva.
”Stimați colegi, am să vă rețin atenția cu un scurt comentariu. Strada Independenței a mai avut făcut un Studiu de Fezabilitate din câte îmi aduc bine aminte, în 2007. Scopul era ca tot ce înseamnă trafic greu pe Strada Carantinei să fie redirecționat pe Strada Independenței. Acum e mai puțin important. S-a terminat mandatul, nu s-a mai finalizat nimic. Dar după lupte seculare, după atâția ani văd că încercăm să mișcăm lucrurile acolo, în special prin voința domnului primar. Pentru că este foarte importantă voința Executivului. Sper că în foarte scurt timp Strada Carantinei va fi degrevată de traficul greu, dar totodată este un lucru necesar. Pentru că așa cum preconizează toți brăilenii, economia brăileană va crește exponențial și atunci va fi nevoie de o altă rută pentru traficul greu către zona portuară”, a comentat Popa.
Primarul Marian Dragomir a explicat că această propunere i-a aparținut viceprimarului Alexandru Jantea, cu precizarea că i s-a părut o idee bună. Cu atât mai mult, cu cât și podul suspendat peste Dunăre va juca în curând un rol foarte important la eliminarea traficului greu din Municipiul Brăila.
”Sunt două aspecte pentru eliminarea traficului greu din oraș. Pe de o parte avem podul, care atunci când va fi deschis circulației va degreva Calea Galați de traficul greu. Pe de altă parte, pentru a degreva Calea Galați și de camioanele care merg către zona portuară s-a căutat o variantă de ocolire și de reabilitare a unei străzi. Eu consider că este o idee bună să deviem traficul greu pe acolo. Ideea i-a aparținut domnului viceprimar Alexandru Crican Jantea. S-a făcut deja o analiză asupra traseului, se lucrează la procedura respectivă. Mai sunt câteva elemente de clarificat pe care o să le detaliem ulterior, nu în această ședință. Dar principalul lucru este că pe zona respectivă ne interesează să scoatem traficul greu, urmând ca ulterior și Strada Carantina să beneficieze de lucrări de investiții, la fel cum se desfășoară în momentul de față, în tot Cartierul Comorofca. Acolo a fost turnat deja primul strat de asfalt, se ridică toate capacele de canalizare în cotă, se montează gaigăre de preluare a apelor pluviale, s-au asfaltat deja accesele către proprietățile private, deci către curțile oamenilor, dar și trotuarele”, a declarat primarul în ședința de la finele lunii septembrie.
Și viceprimarul Jantea a avut o intervenție, precizând că a ajuns la concluzia că este nevoie de prelungirea Străzii Independenței pentru a rezolva această problemă. Totodată, social-democratul a anunțat că în viitorul apropiat, pe Strada Carantinei, vor fi eliminate limitatoarele de viteză, pentru a nu mai crea disconfort locuitorilor din zonă și daune la nivelul locuințelor acestora.
”S-a avut în vedere prelungirea Străzii Independenței în așa fel încât să se racordeze strada în Vadul Rizeriei. Odată cu finalizarea acestor lucrări se va turna covor asfaltic. Se va reabilita Strada Carantinei, în așa fel încât acele dâmburi care provoacă mai multe daune caselor să fie îndepărtate. Avem convingerea că odată cu aprobarea acestui proiect și ceilalți pași vor fi îndepliniți, în așa fel încât să putem aproba în CLM și să ne bucurăm de momentul în care vom reuși să realizăm ce ne propunem pentru această stradă. În momentul de față, Strada Independenței nu ajunge în Vadul Rizeriei și trebuie să fie prelungită pe un anumit teren în zonă. În rest, am convingerea că odată cu finalizarea lucrărilor acea porțiune de drum nu va mai fi degrevată de trafic greu”, a afirmat Jantea.
În cele din urmă, proiectul a fost votat cu unanimitate de voturi.