• procedura va fi demarată în această lună şi se va încheia în aprilie • activitatea managerului Lucian Sabados va fi analizată în două etape: atât pentru anul trecut, cât şi pentru întreg mandatul 2013 - 2017 • în comisia de evaluare, CLM Brăila l-a desemnat, ca reprezentant, pe consilierul municipal PSD Sorin Boşneag • la comisia pentru contestaţii a fost desemnat social-democratul Mihai Goanţă
Consilierii municipali au aprobat, recent, regulamentul de organizare şi desfăşurare a evaluării managerului Teatrului “Maria Filotti” Brăila, Lucian Sabados, atât pentru activitatea sa din 2016, cât şi pentru întreg mandatul 2013 - 2017. Totodată, membrii mini-Parlamentului local şi-au stabilit, prin vot secret, reprezentanţii în Comisia de evaluare, precum şi în cea pentru soluţionarea contestaţiilor.
“În urma discuţiilor care au fost la şedinţele liderilor de grup, pentru Comisia de evaluare a fost propus domnul consilier Sorin Eugen Boşneag”, a declarat Ion Drăgan, secretarul municipiului, în cadrul celei mai recente şedinţe ordinare a CLM Brăila. La rândul său, Boşneag (care a prezidat şedinţa), l-a propus pe colegul său social-democrat Adrian - Mihai Goanţă ca reprezentant CLM în comisia pentru soluţionarea contestaţiilor. Decizia finală s-a luat prin vot secret. Boşneag a primit 23 de voturi “pentru” şi 1 “împotrivă”, în timp ce Goanţă s-a ales cu 24 de voturi “pentru”.
Trebuie punctat că, pe lângă Sorin Boşneag, din Comisia de evaluare mai fac parte: Camelia Guşatu (directorul executiv la Direcţia Cultură, Învăţământ, Sport şi Turism) şi Nicoleta Brânzia (director la Liceul “Hariclea Darclee”). De asemenea, pe lângă Goanţă, la Comisia de soluţionare a contestaţiilor mai figurează: Angelica Bratu (director executiv la Direcţia Juridic Contencios Administraţie Publică Locală) şi Elisabeta Volcu (inspector şcolar arte la Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila).
Tot cu această ocazie, s-a aprobat şi secretariatul comisiei de evaluare a managementului la Teatrul “Maria Filloti” Brăila: Vasilica Gurgu (director executiv la Direcţia Finanţelor Publice Locale), Marin Jercan (şef Serviciu Juridic Contencios), Adrian Lujanschi (şef Birou Resurse Umane) şi Andra Marinescu (inspector în cadrul Direcţiei Cultură, Învăţământ, Sport şi Turism).
Când şi cum se va face evaluarea
Potrivit raportului proiectului de hotărâre, evaluarea managerului Teatrului “Maria Filotti” se va face în două tranşe. Una care va începe luna aceasta şi se va încheia în martie, care vizează activitatea lui Sabados în 2016 (evaluarea anuală). De asemenea, o altă etapă care se va desfăşura în intervalul martie - aprilie şi va avea în vedere întregul mandat al acestuia (2013 - 2017).
În ambele cazuri, calendarul a fost fixat în felul următor: depunerea raportului de activitate, analiza şi întocmirea referatelor, analiza comisiei de evaluare şi interviul. La 24 de ore de la încheierea procedurii de evaluare, rezultatul evaluării, nota şi concluziile raportului sunt aduse la cunoştinţa managerului, după care, există un termen de 3 zile lucrătoare pentru depunerea contestaţiilor. Comunicarea rezultatelor finale ale evaluării, se face prin afişarea pe site-ul autorităţii, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de contestaţii, după caz, de la data soluţionării acestora.
Subliniem că evaluarea se face prin acordarea de către fiecare membru al comisiei a unei note de la 1 la 10 pentru fiecare dintre cele două etape, urmând apoi să se facă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru. La punctajul aferent notei se iau în calcul doar primele două zecimale. În situaţia în care se constată diferenţe mai mari de 2 puncte între notele acordate de membrii comisiei de evaluare, se reia notarea. Interesant este că în cazul în care nota finală se situează sub 7, rezultatul evaluării este considerat “nesatisfăcător”.
“Membrii comisiei de evaluare, membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi cei ai secretariatului vor beneficia de o indemnizaţie în cuantum de 10% din indemnizaţia ordonatorului principal de credite (n.r. - primarul Marian Dragomir are un salariu lunar de aproximativ 6.000 lei, ceea ce înseamnă că fiecare membru va primi cam 600 lei), precum şi de decontarea cheltuielilor de transport, cazare şi diurnă, după caz, plătite din bugetul autorităţii, pe baza unor contracte civile (n.r. - trebuie punctat că toţi membrii comisiilor sunt din Brăila)”, se mai arătă în cadrul regulamentului de evaluare, aprobat de CLM.