Încep evaluările competenţelor la limba română şi comunicare | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Încep evaluările competenţelor la limba română şi comunicare

Candidaţii, 2.613 din seria curentă şi 117 din seria anterioară, vor fi evaluaţi în comisiile instituite în fiecare liceu. Din cele 24 de licee de la nivelul judeţului s-au organizat comisii de evaluare în 23, pentru că la Liceul "Matei Basarab" din Măxineni nu au fost candidaţi înscrişi. Cu toate acestea, şi la această unitate şcolară este desemnată o persoană de contact în cazul în care în luna mai se va înscrie cineva din seriile anterioare şi va trebui organizat şi acolo examenul.

Elevii de clasa a XII-a care nu dau examen în ziua respectivă şi ceilalţi elevi ai liceelor vor avea un orar special, din care au fost scoşi elevii evaluaţi şi profesorii evaluatori. Această evaluare orală se va desfăşura într-o parte a şcolii, astfel încât să nu perturbe procesul instructiv-educativ. "Elevii vin la şcoală pentru că nu este normal ca pentru 10 minute de evaluare să nu vină la şcoală trei zile. Mai mult decât atât, pentru această probă s-a învăţat tot anul, nu trebuie să se facă nimic special în aceste zile şi nu mai există pericolul picării examenului. Oricine se prezintă primeşte un calificativ cu care trece mai departe. Ştiu că este muncă multă la orar, dar nu avem ce face", a explicat inspectorul şcolar general adjunct Romeo Mocanu.

Examenul începe la ora nouă. Candidatul trage un bilet pe care va găsi un text la prima vedere. După ce va citi textul cu voce tare, va răspunde la două întrebări: "ce poate deduce despre autorul textului şi despre situaţia de comunicare?" şi "care este opinia sa despre importanţa textului?", opinie care trebuie susţinută cu argumente. Evaluatorii, profesorul de la clasă şi un alt profesor din şcoală, pot acorda unul din trei calificative, utilizator mediu, avansat şi experimentat. Criteriile în legătură cu care vor fi acordate calificativele sunt: înţelegerea textului, exprimarea şi argumentarea unui punct de vedere, organizarea discursului, adaptarea la situaţia de comunicare şi utilizarea limbii literare. Fiecare profesor va avea un borderou de notare, astfel încât să se micşoreze cât mai mult subiectivitatea în notare. Subiectele pentru aceste probe se trimit prin internet, fiecare şcoală având două variante de furnizare a internetului, însă, dacă şi aşa vor fi probleme, subiectele vor fi listate la Inspectoratul Şcolar şi vor fi trimise la şcoală în cel mai scurt timp.

Ieri s-a făcut şi o simulare tehnică a bacalaureatului, pentru a se constata dacă totul decurge conform metodologiei. În fiecare liceu va fi prezent un inspector care va monitoriza desfăşurarea evaluării.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro