* Primăria Municipiului Brăila a publicat recent în SEAP o licitație privind modernizarea transportului electric în zona Parc Monument-Radu Negru * de asemenea, Primăria a reluat și licitația pentru construcția de noi linii de tramvai pe Calea Galați, după ce la primele două anunțuri nu s-a înscris nicio firmă
Primăria Municipiului Brăila continuă investițiile pentru reabilitarea unor linii de tramvai. Recent, în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice), a fost publicat un anunț de participare pentru achiziționarea de servicii de proiectare și execuție în cadrul proiectului ”Modernizarea transport electric Parc Monument – Radu Negru”, proiect finanțat prin fonduri europene. Mai exact, așa cum se precizează în anunț, este vorba de un proiect cu o valoare estimată de 28.917.676 lei fără TVA, care cuprinde servicii de proiectare, proiectul tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică și lucrările de execuție proprizu-zise. De precizat că la capitolul lucrări sunt incluse, printre altele, lucrări de amenajare a terenului, lucrări de modernizare cale de rulare tramvai, lucrări de modernizare parte carosabilă, dar și lucrări pentru protecția/relocarea utilităților – telecomunicații.
Criteriul de atribuire al contractului este cel mai bun raport calitate-preț, iar durata acestuia este de 29 luni, fără posibilitatea de reînnoire. Ofertele se depun până pe 16 aprilie, ora 15.00.
Primarul Marian Dragomir ne-a declarat că vrea să extindă acest proiect de modernizare a liniilor de tramvai astfel încât brăilenii să poată călători cu mijloacele de transport în comun până în Lacu Sărat.
”Pentru acest proiect, traseul este următorul: pleacă linia de tramvai din Barieră, de la Pietății, prin fața dispeceratului de la Braicar, tot ceea ce înseamnă traseul de tramvai prin Parcul Monument, pe lângă rondoul de la Parcul Monument și iese în Șoseaua Buzăului. De la Șoseaua Buzăului merge mai departe pe Strada Grigore Alexandrescu, acolo încep și pistele de biciclete, cu reabilitare stradă și traversare la fiecare intersecție și se oprește la Șoseaua de Centură. De la Șoseaua de Centură, pe viitorul exercițiu financiar, vrem să aplicăm împreună cu comuna Chiscani ca să ducem linia de tramvai cu piste de biciclete până în Lacul Sărat. Dar asta pe viitorul exercițiu financiar”, ne-a declarat edilul municipiului Brăila.
Licitație reluată pentru Calea Galați
Tot recent, în SEAP a fost publicat un nou anunț pentru modernizarea liniei de tramvai de pe Calea Galați, după ce, așa cum ne-a declarat primarul Dragomir, la licitațiile anterioare nu s-a înscris nicio companie.
”S-a reluat pentru că nu a venit nimeni la licitație de vreo două sau trei ori. Este o bucată foarte mică și firmele nu sunt interesate. Nu e o lucrare mare, amplă. E de la Independenței și până la Dorobanți. Noi nu putem uni cele două proiecte, Calea Galați cu Parcul Monument, nu avem voie. Trebuie să le facem separat”, ne-a explicat Dragomir.
Conform anunțului din SEAP privind modernizarea transportului electric pe Calea Galați, lucrările presupun, pe lângă refacerea șinelor de tramvai, lucrări de modernizare a stațiilor, lucrări de modernizare a părții carosabile destinate traficului de autovehicule, lucrări de modernizare a trotuarelor și a spațiilor verzi din aliniament, dar și lucrări de înființare de parcaje. Valoarea estimată totală a contractului este de 13.856.472,99 lei fără TVA. Data limită de depunere a ofertelor este 22 martie.
În ceea ce privește licitațiile derulate de Ministerul Dezvoltării pentru achiziționarea de tramvaie și autobuze electrice, prin care Brăila ar urma să primească 10 tramvaie noi și 11 autobuze electrice, primarul Marian Dragomir ne-a declarat că și aceasta merge mai departe, pentru Brăila fiind depuse patru oferte.