* se lucrează intens la marginea cartierului Vidin, unde un sens giratoriu va face legătura cu drumul expres Brăila - Galați
Cei peste 23 de kilometri de drumuri care converg către podul suspendat peste Dunăre de la Brăila includ și noua organizare de șantier cuprinsă între artera care face legătura cu drumul expres Brăila-Galați, fostele Farmas și IAS Dunărea (unde va fi un sens giratoriu), iar în continuare traversarea canalului de irigat CA2 și a căii ferate, drumul de legătură DN 22, legătura (tot cu un sens giratoriu) cu DN2B Baldovinești și E87. Iar de aici, cu DN23 și DN22. Deci, o arie destul de mare, pentru o serie largă de lucrări: terasamente, fundații, podul în sine peste calea ferată, o“ lucrare de artă “ în construcții, cu toate exigențele impuse de traficul rutier intens și zona seismică a Brăilei, precum și subtraversarea de la CA2. Se lucrează, astfel, la fundații, rampele podului (unde este nevoie de mii de metri cubi de pământ) etc. Și încă “nu s-a ieșit din pământ”, cum spun constructorii! Dar utilajele și mașinile unei firme subcontractoare din București sunt deja în plină acțiune: excavatoare, macarale, compactoare, autobasculante și cife cu beton, sonete, instalații de forat pentru pilonii podului etc. Sunt chiar și armături puse deja în operă, în zona capătului de pod/rampei dinspre drumul E87.
În perimetrul Căii Galați/CA2 întâlnim un tânăr excavatorist , care, cu pik-ul , disloca mari bucăți de beton tare precum cremenea, de la mai mulți piloni (de 1,5 metri înălțime), pentru a scoate la lumină “mustățile” armăturii. “Așa este tehnologia, deoarece se vine apoi cu sudarea întregii armături și turnarea în cofrag a betonului”, ne-a explicat acesta, declarându-se bucuros că, pe șantier, are colegi din mai multe zone ale țării, inclusiv din București și Galați. Mai departe, observăm cum pământul adus pentru rampa podului mai conține și unele componente nedorite. Ceea ce necesită o compactare serioasă.
Într-o discuție cu reporterul nostru, Francisk Chiriac, președintele Consiliului Județean Brăila, și-a exprimat convingerea că lucrările de la marginea Brăilei vor fi executate în termen, cu oameni suficienți și respectarea strictă a tehnologiei, printr-o organizare adecvată a muncii care, în final, să-i onoreze pe constructori.