O suprafaţă de pădure care se află pe traseul tronsonului Gilău-Nădăşelu din Autostrada Transilvania şi care bloca finalizarea proiectului poate fi, în sfârşit, defrişată legal, după ce ministrul Transporturilor a semnat un ordin în acest sens, a anunţat, miercuri, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), potrivit news.ro.
Pădurea se află între kilometrii 4^650 şi 5^550 şi până acum nu s-au putut desfăşura niciun fel de lucrări în zonă, din cauza lipsei avizelor necesare. Tronsonul Gilău-Nădăşelu are o lungime de doar 8,7 kilometri.
Ordinul de ministru, care a fost semnat marţi, aprobă scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a suprafaţei împădurite. „Terenul face parte din fondul forestier naţional, este proprietate publică a statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - SA, fiind dobândit în condiţiile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică. (...) Scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului menţionat se face cu defrişarea vegetaţiei forestiere", a precizat CNADNR.
Tronson 68% executat
Rezolvarea acestei probleme sporeşte şansele finalizării tronsonului Gilău-Nădăşelu în acest an, în condiţiile în care, în prezent, stadiul de execuţie este de 68%, potrivit CNADNR.
Săptămâna trecută, Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a făcut, o vizită de lucru pe autostrăzile Gilău-Nădăşelu şi Sebeş-Turda, împreună cu directorul general al CNADNR, Cătălin Homor. La finalul vizitei pe şantier, ministrul a sugerat că tronsonul poate fi gata în 2016.
România are, în prezent, 711 kilometri de autostradă în circulaţie, iar multe dintre proiectele în lucru au întârzieri majore. În plus, lucrările la unele tronsoane sunt blocate, în prezent, de lipsa autorizaţiilor de construcţie sau a celor de mediu.