Mergi la conţinutul principal

Încă 1,6 milioane euro tocaţi pe încă un studiu pentru himera «Pod peste Dunăre»

Peste 5,3 milioane lei, echivalentul a circa 1,6 milioane euro, vor fi cheltuiți total aiurea pentru actualizarea unui studiu de fezabilitate aferent unui proiect investițional scos odată la 4 ani de la naftalină, când urmează alegeri locale: podul suspendat peste Dunăre la Brăila. De ce spunem asta? Simplu: proiectul investițional drum expres "Dobrogea Express" care include și podul peste Dunăre, tocmai ce a fost lăsat pe plan secund ca importanță în MasterPlanul General de Transport, cu orizont de implementare 2030. Păi dacă o ținem în acest ritm cu actualizări la acest studiu și apoi revizuiri la actualizări, până în 2030 vor mai fi tocate câteva milioane de euro bune, fără ca o singură cazma de pământ să fie excavată la fundația podului.
Revenind, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a anunțat cu surle și trâmbițe că, zilele acestea, a semnat contractul pentru reactualizare studiului de fezabilitate pentru acest proiect cu o asociere având în frunte "Institutul de Studii și Proiectări Căi Ferate" și, drept asociați, mai multe firme având doar inițiale în denumire gen SC "E.D.IN" SRL și SC "S.T.E." SRL, plus italienii de la "Pegaso Ingegneria" SRL.
"Obiectivul general este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene. Pe lânga importanța sa națională, proiectul Podul Suspendat peste Dunăre la Brăila va deservi în condiții optime, traficul de tranzit internațional, de mărfuri și persoane de pe teritoriul României", se laudă CNADNR.
Valoarea totală a contractului este de 5.635.643,87 lei, fără TVA, finanțarea venind de 85% din fonduri FEDR (fondul european de dezvoltare regională) și 15% de la bugetul de stat.
Reamintim că presa centrală a anunțat, chiar la începutul acestei luni, că MasterPlanul General de Transport și Strategia de Implementare - documentul care stabilește prioritizarea proiectelor - au fost modificate în sensul că, în ceea ce privește proiectele rutiere programate la implementare până în anul 2020, Brăila a fost exclusă din schemă. Astfel, cele 3 drumuri expres (Muntenia Express, Dobrogea Express cu tot cu podul și Milcovia Express) au fost amânate pentru valul investițional cu prioritate 2030.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro