Mergi la conţinutul principal

În plină iarnă, s-a trezit la viață șantierul drumului de legătură cu podul peste Dunăre

* după ce în sezonul cald s-a lucrat în ritm lejer, în ultimele săptămâni constructorul trage tare pentru a recupera din timpul pierdut

 

 

În ciuda vremii capricioase și a terenului deja afectat de ultimele ploi, pe șantierul drumului de legătură pentru noul pod peste Dunăre, mai exact între pod și Șoseaua Baldovinești, forfota de mașini și utilaje grele denotă că onor constructorii - italienii de la WeBuild (ex-Astaldi) - sunt hotăți să recupereze cât mai mult din timpul pierdut în sezonul cald. Asta în contextul în care, astă vară, lucrările din apropierea fostului FNC s-au desfășurat după un program lejer, unele echipe fiind transferate pe șantiere din alte județe. Lucrările reluate în toamnă au coincis cu mutarea câtorva  stâlpi de înaltă tensiune dar și cu montarea altora noi, din metal și cu o înălțime care să permită continuarea /extinderea organizării de șantier. Bine, totuși, că situația a intrat  în normalitate. Inclusiv cu prezența Poliției Locale Brăila, aceasta asigurând evitarea oricărui eveniment rutier, dat fiind traficul foarte intens pe un carosabil îngust, cu zeci de autovehicule grele și autoturisme, dar și a vitezomanilor. Pentru cei familiarizați cu zona este de notorietate faptul că, de la ieșirea din Brăila și până la Șoseaua Baldovinești, se ajunge la viteze de peste 100 km/oră și este un gest sinucigaș să fii pieton, de-a lungul drumului care are de multă vreme acostamentul distrus de TIR-uri și autobasculantele de mare tonaj.
La impozantul pod dinspre FNC înc
ă nu s-au putut montat tablierele peste calea ferată, se acționează la umpluturi și se pregătește turnarea următorilor piloni, trecându-se serios  la lucrul și în week-end. Iar la sensul giratoriu dintre “șoseaua națională Brăila – Galați” (cum era denumită, cândva) și fostele sedii ale IAS Dunărea și Farmas, asfaltul este recent turnat, pentru unirea cu șantierele dinspre podul de la Dunăre, unde pânza freatică ridicată le dă serios de furcă constructorilor și utilajelor. Aici, lucrările de excavat, așternerea și compactarea stratului de piatră sunt concomitente cu “lucrările de artă” din beton necesare la traversări și subtraversări, ce se intersectează inclusiv cu canale de irigat sau desecare. Dar, așa cum sublinia Francisk Chiriac, președintele Consiliului Județean Brăila, “firma Astaldi lucrează bine în toată zona ce duce spre pod, iar principalul este ca ritmul, programul de lucru, organizarea și efortul neîntrerupt al firmelor de construcții, inclusiv spre FNC, să conducă la stadii fizice cât mai avansate  și recuperarea întârzierilor“. Altfel spus, niciun utilaj sau constructor să nu creeze “timpi morți” pe durata programului de lucru.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro