* după ce în sezonul cald s-a lucrat în ritm lejer, în ultimele săptămâni constructorul trage tare pentru a recupera din timpul pierdut
În ciuda vremii capricioase și a terenului deja afectat de ultimele ploi, pe șantierul drumului de legătură pentru noul pod peste Dunăre, mai exact între pod și Șoseaua Baldovinești, forfota de mașini și utilaje grele denotă că onor constructorii - italienii de la WeBuild (ex-Astaldi) - sunt hotărâți să recupereze cât mai mult din timpul pierdut în sezonul cald. Asta în contextul în care, astă vară, lucrările din apropierea fostului FNC s-au desfășurat după un program lejer, unele echipe fiind transferate pe șantiere din alte județe. Lucrările reluate în toamnă au coincis cu mutarea câtorva stâlpi de înaltă tensiune dar și cu montarea altora noi, din metal și cu o înălțime care să permită continuarea /extinderea organizării de șantier. Bine, totuși, că situația a intrat în normalitate. Inclusiv cu prezența Poliției Locale Brăila, aceasta asigurând evitarea oricărui eveniment rutier, dat fiind traficul foarte intens pe un carosabil îngust, cu zeci de autovehicule grele și autoturisme, dar și a vitezomanilor. Pentru cei familiarizați cu zona este de notorietate faptul că, de la ieșirea din Brăila și până la Șoseaua Baldovinești, se ajunge la viteze de peste 100 km/oră și este un gest sinucigaș să fii pieton, de-a lungul drumului care are de multă vreme acostamentul distrus de TIR-uri și autobasculantele de mare tonaj.
La impozantul pod dinspre FNC încă nu s-au putut montat tablierele peste calea ferată, se acționează la umpluturi și se pregătește turnarea următorilor piloni, trecându-se serios la lucrul și în week-end. Iar la sensul giratoriu dintre “șoseaua națională Brăila – Galați” (cum era denumită, cândva) și fostele sedii ale IAS Dunărea și Farmas, asfaltul este recent turnat, pentru unirea cu șantierele dinspre podul de la Dunăre, unde pânza freatică ridicată le dă serios de furcă constructorilor și utilajelor. Aici, lucrările de excavat, așternerea și compactarea stratului de piatră sunt concomitente cu “lucrările de artă” din beton necesare la traversări și subtraversări, ce se intersectează inclusiv cu canale de irigat sau desecare. Dar, așa cum sublinia Francisk Chiriac, președintele Consiliului Județean Brăila, “firma Astaldi lucrează bine în toată zona ce duce spre pod, iar principalul este ca ritmul, programul de lucru, organizarea și efortul neîntrerupt al firmelor de construcții, inclusiv spre FNC, să conducă la stadii fizice cât mai avansate și recuperarea întârzierilor“. Altfel spus, niciun utilaj sau constructor să nu creeze “timpi morți” pe durata programului de lucru.