Doi bucureşteni au reuşit să ţepuiască două angajate ale unor societăţi brăilene, un magazin alimentar şi un cafe-bar, prin metoda "şmen". Specialiştii în înşelăciuni, un bărbat şi o femeie, au dat bancnote de valoare mare, pentru a achita diferite produse, apoi au sustras din suma dată ca rest. Ei au reuşit să îşi umple buzunarele cu aproape 2.000 de lei. Cei doi au dat lovituri asemănătoare şi în judeţul Buzău.
Poliţişti din cadrul Poliţiei Municipiului Brăila au continuat cercetările în două cauze înregistrate cu autori necunoscuţi, privind două infracţiuni de înşelăciune, prin metoda "şmen". Judiciariştii i-au identificat şi adus la cercetări pe Alexandru S. (43 de ani) şi Laura W. (34 de ani), ambii din municipiul Bucureşti, suspectaţi de comiterea acestor fapte. Miercuri seara, aceştia au fost aduşi de la sediul Poliţiei Buzău, unde erau cercetaţi, în stare de reţinere, pentru săvârşirea unor fapte similare. "Poliţiştii brăileni au stabilit că, la data de 22 octombrie, la ora 15.15, bucureşteanul de 43 de ani ar fi indus-o în eroare pe angajata unui magazin, situat pe Calea Călăraşilor, cu ocazia schimbării unei sume de bani, şi i-ar fi sustras suma de 500 de lei. La aceeaşi dată, în jurul orei 15.30, bărbatul şi femeia de 34 de ani ar fi înşelat-o, prin aceeaşi metodă, pe angajata altei unităţi comerciale, de pe strada Sebeşului, prejudiciul în acest caz fiind de 1.400 de lei", a precizat insp. principal Jenel Şogor, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila. În urma analizării probatoriului administrat de poliţişti, procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Brăila a dispus continuarea cercetărilor faţă de bărbat, pentru comiterea a două înşelăciuni. Femeia este şi ea cercetată pentru săvârşirea unei infracţiuni de înşelăciune, în calitate de complice. Cei doi au fost reţinuţi pentru 24 de ore şi încarceraţi în Arestul IPJ Brăila, cercetările fiind extinse pentru stabilirea întregii activităţi infracţionale şi recuperarea prejudiciului.
Poliţiştii atrag atenţia comercianţilor să fie foarte atenţi în momentul în care primesc de la clienţi bancnote "mari", pentru a achita diferite produse. Falşii clienţi profită de orice moment de neatenţie pentru a "trage" din banii primiţi rest, apoi se răzgândesc şi nu mai cumpără produsul. Îşi cer banii şi înapoiază restul din care au sustras deja câteva bancnote.