• aseară, Marius Negoiţă, autorul celui mai crunt accident rutier din ultimii ani de la Brăila, cel care a intrat cu maşina în persoanele aflate în aşteptarea autobuzului, şi-a primit pedeapsa • Judecătoria Brăila l-a condamnat pe şoferul care a luat cinci vieţi la 5 ani închisoare, el fiind judecat pentru infracţiunea de ucidere din culpă • în plus, societatea la care era asigurat autoturismul firmei unde era angajat Negoiţă a fost obligată la plata unor despăgubiri record către familiile decedaţilor • oricum, pedeapsa nu este definitivă ci poate fi atacată cu apel
Şoferul din «Staţia morţii» a primit răsplata pentru vieţile curmate, într-un moment de teribilism şi inconştienţă. Marius Negoiţă, agentul de pază de 26 de ani, a primit efectiv câte un an de închisoare pentru fiecare persoană ucisă. Aseară, Judecătoria Brăila l-a condamnat pe autorul celui mai tragic accident din ultimii ani la o pedeapsă de 5 ani închisoare pentru infracţiunea de ucidere din culpă. În plus, societatea la care era asigurat autoturismul firmei unde era angajat Negoiţă a fost obligată la plata unor despăgubiri record către familiile decedaţilor
Daunele morale totale se ridică la 915.000 euro, la care se adaugă şi plata de alocaţii către copiii rămaşi fără părinţi. Din păcate, indiferent de banii plătiţi, nimeni nu îi mai poate aduce înapoi pe cei care au sfârşit atât de tragic, într-o zi care părea una normală şi când victimele mergeau spre serviciu sau se întorceau din schimbul de noapte.
Oricum pedeapsa nu este definitivă, ci poate fi atacată cu apel.
Iată soluţia exactă dată de judecători: “Condamnă pe inculpatul Negoiţă Marius la o pedeapsă de 5 (cinci) ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă, faptă săvârşită la data de 04.04.2016. Menţine măsura arestului preventiv a inculpatului Negoiţă Marius. Admite în parte acţiunile civile formulate în cauză şi obligă partea responsabilă civilmente SC Asigurarea Românească –Asirom Vienna Insurance după cum urmează: - 75.000 euro cu titlu de daune morale, către partea civilă Grigore Laura-Mihaela - 75.000 euro cu titlu de daune morale, către partea civilă Grigore Dani-Gabriel prin reprezentant Grigore Laura-Mihaela - 150.000 euro cu titlu de daune morale către partea civilă Oprea Dragoş Mario, 196 lei sumă globală cu titlu de prestaţie periodică calculată de la data producerii accidentului (04.04.2016) până la data pronunţării sentinţei penale şi în continuare, câte 24,5 lei/lunar cu titlu de prestaţie periodică până la împlinirea vârstei de 18 ani, dacă nu intervine vreo cauză legală de stingere a obligaţiei - 50.000 euro cu titlu de daune morale către partea civilă Hîrtopan Alexandra-Nicoleta - câte 25.000 euro cu titlu de daune morale către părţile civile Axinte Iulia Daniela, Arbunea Melu, Arbunea Marioara, Moroianu Gina, Arbunea Adrian, - câte 110.000 lei către Oprea Viorel, Stanciu Ioana, Ilieş Elena-Mihaela şi Oprea Dumitru. (...) Obligă partea responsabilă civilmente SC Asigurarea Românească –Asirom Vienna Insurance la cheltuieli judiciare după cum urmează: - 3.000 lei către partea civilă Arbunea Adrian - câte 2.500 lei către părţile civile Hîrtopan Alexandra-Nicoleta, Grigore Laura-Mihaela şi Arbunea Adrian - câte 500 lei către părţile civile Ilieş Elena Mihaela, Oprea Viorel şi Stanciu Ioana – 1.000 lei către partea civilă Oprea Dumitru”.
Dosarul lui Marius Negoiţă a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Brăila, la data de 30 mai 2016, după ce s-a dispus trimiterea în judecată pentru ucidere din culpă. Procurorii l-au acuzat pe Negoiţă că a pătruns pe contrasens şi a ucis 5 persoane, spulberându-le cu 115 km/h. Şoferul din „Staţia morţii” şi-a tot schimbat declaraţiile, încercând să-şi creeze un alibi, însă procurorii nu prea l-au crezut. În urma unei expertize psihiatrice, specialiştii au stabilit că, în
momentul producerii accidentului, inculpatul avea discernământ. La nici două luni de la tragedia de la TUG, procurorii au finalizat ancheta şi l-au dat pe Marius Negoiţă pe mâna judecătorilor. Doar rudele uneia dintre victimele accidentului rutier au solicitat daune morale de 1.250.000 euro. Pe 20 aprilie, anchetatorii au introdus în cauză SC „Asigurarea Românească - Asirom Vienna Insurance Group” SA, în calitate de persoană responsabilă civilmente, întrucât autoturismul condus de Negoiţă era asigurat.
Carnagiul de pe Râmnicu Sărat
Negoiţă este acuzat că, în dimineaţa zilei de 4 aprilie 2016, a intrat pe contrasens şi a spulberat, cu o viteză mult prea mare, staţia de autobuz de pe şoseaua Rm. Sărat. În acea zi cruntă, brăilenii din schimbul de noapte se îndreptau către casă, în vreme ce alţii mergeau la serviciu. În jurul orei 6.40, Marius Negoiţă, agent de pază la SC „My Security” SRL, conducea autoturismul „Renault Megane” B-35-MSR pe şoseaua Râmnicu Sărat, venind dinspre B-
dul Dorobanţilor, către Comuna din Paris. Pentru a evita coliziunea cu un alt autoturism, Negoiţă Marius a virat brusc stânga, a părăsit partea carosabilă, a urcat pe platoul din dreptul staţiei de transport în comun şi a intrat cu partea frontală într-un grup de 5 persoane. Patru dintre acestea au fost practic proiectate în peretele imobilului de pe traiectoria de deplasare, impactul cauzând decesul acestora. Pentru stabilirea condiţiilor în care s-a produs accidentul rutier, s-a dispus efectuarea unei constatări criminalistice.Potrivit procurorului, „la începutul perioadei de vizibilitate şi prezenţă pe caroiaj, viteza de deplasare a autoturismului a fost de 80-85 km/h, ajungând la intrarea în staţia de călători la o viteză aproximativă de 115 km/h, creştere de viteză ce s-a produs cu circa 70 de metri înainte de impact. Starea de pericol a apărut din momentul intrării pe contrasens a autoturismului, de la circa 295 de metri faţă de staţia de călători. Pericolul s-a manifestat pe perioada evitării coliziunii cu cele două autoturisme ce se deplasau regulamentar pe sensul lor de mers şi s-a concretizat prin pătrunderea acestuia în alveola staţiei”. Accidentul rutier putea fi evitat de către Marius Negoiţă, dacă renunţa la depăşirea autoturismelor pe contrasens, dacă intra pe sensul său de mers sau dacă pur şi simplu oprea maşina lângă bordură. NU a făcut aceste operaţiuni şi a comis tragedia.
Din păcate, nimeni nu le-a mai putut readuce la viaţă pe victime: Nicoleta Pîrlog, 41 de ani, (angajată la o fabrică de încălţăminte de pe Rm. Sărat), Mirela Iosub, 41 de ani, (gestionar la un magazin alimentar) Nicoleta şi Florin Oprea (vânzătoare la raionul de peşte din Piaţa Mare şi muncitor la Uzina de Apă), de 37, respectiv 40 de ani, şi Anişoara Toader, 52 de ani, operator la o firmă de valori.
În urma teribilului accident, a fost rănită şi Antoanela Lazăr. Femeia a suferit leziuni la gamba piciorului stâng, având nevoie de 16 zile de îngrijiri medicale.
Pe 14 aprilie 2016, s-a dispus reţinerea pentru 24 de ore a lui Marius Negoiţă. A doua zi, judecătorii au respins propunerea de arestare şi au dispus luarea măsurii arestului la domiciliu. Pe 21 aprilie, însă, Tribunalul Brăila a dispus arestarea preventivă a inculpatului.
Negoiţă nu era drogat!
La sosirea echipelor de intervenţie - SMURD (descarcerare), SAJ şi IPJ - autorul accidentului a fost găsit în autoturism, conştient dar acuzând dureri la piciorul stâng. După ce a fost descarcerat, Marius Negoiţă a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind negativ. A fost internat apoi la Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila, cu fracturi la şoldul şi femurul stâng. Concomitent, i s-au recoltat probe de sânge şi de urină, acestea fiind trimise Institutului de Medicină Legală Iaşi. În urma analizelor efectuate, acesta a stabilit, patru zile mai târziu, că „nu au fost identificate substanţe cu caracter psihoactiv”, contraindicate conducătorilor de autovehicule. Asta în condiţiile în care, imediat după accident, s-a lansat zvonul că Negoiţă ar fi fost drogat.
Marius Negoiţă a fost audiat a doua zi după accident. El a susţinut că, în dimineaţa respectivă, se grăbea să ajungă la locul de muncă şi că, după ce a intrat pe contrasens, a avut probleme cu covoraşul de pe planşeul pedalier. Procurorul de caz a arătat faptul că cele susţinute de autorul accidentului nu prea sunt reale, stabilindu-se că acel covoraş „nu putea bloca cursa pedalelor în cazul pătrunderii între sau sub acestea”.