Germania se prezintă la Expo Milano 2015 ca o ţară prietenoasă şi bogată în produse savuroase, arătând în acelaşi timp că se plasează în fruntea progresului tehnologic. Sub sloganul "Câmpuri de idei" ("Fields of Ideas") şi cuvântul de ordine "Fii activ" (Be active"), pavilionul german îi invită pe vizitatori într-o călătorie prin prospera Germanie, care îşi prezintă la expoziţie inovaţiile în materie de hrană, subliniind cât de importantă este o atitudine responsabilă faţă de natură pentru alimentaţia viitorului, scrie agerpres.ro.
Amenajarea celor 4.933 metri pătraţi pe care este amplasat pavilionul a fost inspirată din terenurile agricole, câmpiile înflorite transpuse în arhitectura construcţiei, în pantă uşoară, amintind dealurile germane. La realizarea pavilionului s-a recurs la soluţii inovatoare şi durabile: concepţia modernă include materiale tradiţionale, utilizarea raţională a spaţiului şi resurselor, a tehnologiei şi a soluţiilor inteligente. Cel mai folosit material este lemnul. Faţada clădirii permite ventilarea naturală, asigurând astfel niveluri ridicate de eficienţă energetică. Traseul este plin de idei pentru apropierea cu respect a omului de natură, prin teme ca apa, pământul, biodiversitatea şi clima.
Hrana pentru toţi
"Copacii" solari albi, care fac legătura între exteriorul înverzit al pavilionului şi interiorul său, oferă umbră vizitatorilor, iar plantele stilizate de pe acoperişul structurii sunt o metaforă a "germinaţiei ideilor" în vederea rezolvării problemei hranei pentru toţi.
Fiecare vizitator primeşte la intrare un seedboard - aparat de ghidaj cu căşti - la care ascultă descrierea pavilionului şi află principalele lui atracţii. I se prezintă proiecte în dezvoltare şi altele puse deja în aplicare, precum şi idei şi sugestii pentru soluţii viitoare de conservare şi salvare a resurselor. Ei descoperă universul hranei din Germania prin ochii a două albine în zbor.
Bogăţia agriculturii germane este expusă pe trei domenii diferite: o zonă dedicată degustărilor, cu acces liber, un restaurant cu specialităţi gastronomice şi un altul convivial, tipic german, care reflectă aşa numita "Gemutlichkeit", cea mai caldă ospitalitate pe care o oferă Germania.
Fii activ !
"Pavilionul german vizează să sensibilizeze publicul în privinţa importanţei mediului în producţia alimentară. « Be active » este laitmotivul pavilionului, conceptul urmărind participarea vizitatorilor. Cu cât vor fi mai activi, cu atât amintirile de la expoziţie vor fi mai puternice. Cu acest pavilion, Germania se prezintă ca o ţară fertilă, dinamică, plină de idei şi soluţii care decurg din abordarea cu respect a naturii. Germania de la pavilion este deschisă, atractivă şi amuzantă", a spus Dietmar Schmitz, comisar general al pavilionului.
În Germania există în prezent circa 231.000 de exploatări agricole, suprafaţa medie a fiecăreia fiind de 45,7 hectare. Este a doua ţară din lume importatoare de produse agroalimentare, iar producţia agricolă a ţării se cifrează la 42,8 miliarde de euro (12,7% din producţia agricolă europeană).