Operatorul public de transport în comun din subordinea municipalităţii, SC "Braicar" SA, şi-a programat la finele acestei luni achiziţia a 7 garnituri de tramvaie, la mâna a doua, pentru care este dispus să plătească maxim 60.000 euro, fără TVA, plus transportul până la Brăila. În acest scop, compania a lansat, zilele acestea, în SEAP (sistemul electronic de achiziţii publice) procedura achiziţiei publice, după metoda "cerere de ofertă", cu unic criteriu de selecţie "preţul cel mai scăzut". Lista de cumpărături a "Braicar" cuprinde, aşa cum am spus, 7 garnituri de tramvai, nu mai vechi de 1980, cu o lungime minimă de 18,9 m şi maxim 21,5 m, având un număr total între 100 şi 117 de locuri, din care 35 - 41 locuri pe scaun. Firmelor interesate li se cere să constituie o garanţie de participare în cuantum de 1.100 euro, cu precizarea că documentaţia, inclusiv Caietul de Sarcini, este disponibilă gratuit în SEAP. "Ne doream de ceva vreme o achiziţie de tramvaie second hand şi iată că acum s-a ivit ocazia. S-a mers pe varianta second-hand, deoarece nu sunt modernizate încă toate căile de rulare în Brăila. Sperăm totuşi că vom putea accesa finanţare europeană pentru modernizarea căilor de rulare a tramvaielor şi pe porţiunile ce nu au fost prinse în proiectele investiţionale cu Calea Călăraşilor şi bulevardul Dorobanţilor, inclusiv intersecţia cu Calea Galaţi, urmând, de asemenea, să facem şi achiziţia de tramvaie noi", ne-a declarat directorul SC "Braicar" SA, Cornel Săndulescu.
În altă ordine de idei, sursa citată a mai precizat că urmează să circule prin oraşul nostru, pentru circa o săptămână, autobuzul electric produs în Cehia, aflat în prezent în probe la Bucureşti.
Revenind la achiziţia de tramvaie, potrivit invitaţiei de participare, data limită de depunere a ofertelor expiră săptămâna viitoare, mai precis marţi, 31 martie, ora 12.00, urmând ca, două ore mai târziu, comisia să deschidă ofertele primite.
Reamintim că "Braicar" a mai adus în trecut câteva garnituri de tramvaie second hand, aflate şi acum în circulaţie (este vorba despre tramvaiele alb cu verde dar şi cele alb cu roşu, care circulă pe bulevardul Dorobanţilor, dar şi pe bulevardul Independenţei) în contrapartidă pentru reparaţiile şi recondiţionările făcute în atelierele proprii la tramvaie - modele de epocă, proprietatea unui parc muzeal din Austria.