"Am întrecut Obiectiv ca număr de cititori", "Obiectiv nu mai este lider de piaţă", "Suntem noii lideri ai presei locale", "Am stabilit un nou record de trafic" - sunt câteva din mesajele pe care de câteva săptămâni realizatorii unui site brăilean le-au lansat în încercarea de erodare a credibilităţii şi rezultatelor pe care echipa "Obiectiv - Vocea Brăilei" le înregistrează de ani de zile.
Campania de deziformare dusă atât în spaţiul public cât şi în mediile politic şi de afaceri din Brăila avea ca argument cifrele înregistrate de trafic.ro, serviciul de monitorizare şi analiză în timp real a audienţei web din România, şi urmărea îndepărtarea clienţilor care au încheiat contracte de publicitate cu editorul cotidianului "Obiectiv" şi a site-ului www.obiectivbr.ro, într-o nouă tentativă de a lovi în singurul ziar independent 100% de banii şi interesele politicienilor locali.
Junk traffic. 10.000 de vizitatori cu 21de dolari
La o analiză sumară a statisticilor realizate de trafic.ro se putea observa însă că miile de cititori cu care se lăudau realizatorii site-ului care-şi revendica poziţia de lider al presei locale proveneau din ţări precum Statele Unite, China, Brazilia ori Indonezia, semn că editorii acestuia contactaseră un serviciu prin care cumpăraseră ceea ce specialiştii în IT numesc "junk traffic" ori că utilizaseră alte modele de "flood" sau "botnet". De altfel, internetul este plin de oferte de junk traffic, unul dintre cele mai cunoscute site-uri de gen oferind la preţul de 21 de dolari nu mai puţin de 10.000 de vizitatori unici, cam aceasta fiind şi creşterea de trafic pe care o înregistrase deodată "site-ul băieţilor dăştepţi", aşa cum ironic a fost el botezat în redacţia "Obiectiv". Limpede este însă faptul că cei 10.000 de vizitatori unici provenind de pe alte continente nu sunt interesaţi nici de articolele privind realitatea brăileană şi nici de reclamele firmelor locale, totul fiind un imens balon de săpun. Tentativele de fraudă ale "băieţilor dăştepţi" au fost sesizate şi de administratorii Trafic.ro care ne-au asigurat că au luat legătura cu proprietarul site-ului suspect pentru a clarifica lucrurile. "În cazul în care situaţia nu se va remedia, vom lua măsurile de rigoare, în conformitate cu acordul de utilizare al serviciilor noastre", ne-au asigurat specialiştii de la Trafic.ro.
Băieţii dăştepţi, căderi de peste 70%
Demascaţi atât în faţa trafic.ro cât şi în faţa utilizatorilor de Facebook de către jurnaliştii de la "Obiectiv", "băieţii dăştepţi" au renunţat la junk traffic, înregistrând căderi de peste 70% pe trafic.ro şi revenind astfel la cifra reală care nu depăşeşte 3.700 de vizitatori/ zi, în comparaţie cu peste 8.000 de cititori care accesează în fiecare zi www.obiectivbr.ro, cel mai vizitat site din Brăila.
Campanie de discreditare pe site şi e-mail
Tentativa "băieţilor dăştepţi" de a eroda credibilitatea jurnaliştilor de la "Obiectiv" nu a fost singulară, ci parte a unei campanii derulată pe mai multe canale. În afară de tentativa de fraudare a traficului, "băieţii dăştepţi" au publicat pe site-ul lor şi articole în care încercau să alăture imaginea ziarului "Obiectiv" de cea a grupului infracţional de la Red Velvet, pe motiv că patronii salonului de masaj semnaseră cândva un contract de publicitate cu "Obiectiv", în condiţiile în care publicaţia noastră are ori a avut contracte de publicitate cu majoritatea firmelor din oraş care au dorit să-şi promoveze afacerea. O altă faţă a campaniei dusă împotriva "Obiectiv" a însemnat o avalanşă de e-mailuri pe adresa clienţilor noştri de publicitate în care aceştia erau anunţaţi că ziarul derulează relaţii comerciale "imorale". "Această situaţie aduce, fără echivoc, un mare deficit de imagine ziarului, subliniind imoralitatea relaţiilor comerciale dintre ziar şi un client de publicitate, controlat de un personaj interlop (...). Am ţinut să vă informăm asupra acestei situaţii, ştiind că imaginea societăţii dumneavoastră este extrem de importantă", se arăta în e-mail-ul "binevoitor" trimis oamenilor de afaceri brăileni.
În urma acestor practici, cotidianul "Obiectiv" a contactat un birou de avocatură şi îi va acţiona în judecată pe membrii grupului aflat în spatele acestor atacuri.
Cine sunt "băieţii dăştepţi"
Am ţinut să nu facem publică denumirea site-ului "băieţilor dăştepţi", însă o să facem precizarea că acesta este editat de acelaşi ONG care de luni de zile deţine fără niciun fel de autorizaţie mai multe panouri publicitare, încălcând legislaţia şi făcând concurenţă neloială tuturor operatorilor din publicitatea locală. Sprijiniţi de-a lungul timpului de autorităţile locale PSD, dar şi de personaje din alte partide, "băieţii dăştepţi" au deseori, în mod suspect, aceiaşi inamici cu cei ai preşedintelui GJ Gheorghe Bunea Stancu care nu de mult, într-o conferinţă de presă, îi ameninţa pe jurnaliştii de la "Obiectiv" cu "devastarea". "Dar sunt proşti ăştia de la Concivia de nu se încolonează să vină să vă devasteze birourile, că e vorba de locurile lor de muncă. Este inadmisibil ceea ce faceţi voi. Pentru brăileni, nu pentru mine, pe mine nu mă atingeţi că eu sunt imun", declara, pe 30 mai, într-o conferinţă de presă, liderul CJ.
Obiectiv, 41.000 de cititori zilnic
Cotidianul "Obiectiv - Vocea Brăilei" este singura publicaţie locală auditată de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Conform ultimului Studiu Naţional de Audienţă Focus (SNA Focus) realizat de BRAT, ediția print a "Obiectiv" are, în medie, 41.000 de cititori în fiecare zi. De asemenea www.obiectivbr.ro este cel mai vizitat site din Brăila, pagina electronică a cotidianului fiind accesată de cel puţin 8.000 de cititori zilnic. Şi pagina de Facebook a ziarului a depăşit, zilele trecute, 9.000 de fani, devenind o comunitate electronică efervescentă.
În numele întregii echipe "Obiectiv" vă mulţumim că ne sunteţi alături şi vă asigurăm de buna noastră credinţă şi de faptul că eforturile noastre sunt puse în slujba Brăilei, a brăilenilor şi a adevărului. Oricât ar supăra acest lucru, crezul nostru este că presa trebuie să fie mereu în opoziţie.