Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Câteva anomalii din traficul brăilean care îi pun la grea încercare pe şoferi

• e vorba fie despre străzi cu o singură bandă pe sens, pe care se formează coloane uriaşe la bariere CFR, fie despre semafoare amplasate aiurea sau marcaje rutiere care mai mult încurcă decât ajută

 

Bariera Lacu Dulce provoacă blocaje în trafic în fiecare zi. Foarte mulţi şoferi care se deplasează pe străzile care se intersectează acolo şi care nu intenţionează să traverseze bariera ignoră linia continuă, depăşind coloana. Asta le poate aduce suspendarea permisului pentru o lună. Un conducător auto care frecventează zilnic zona ne-a spus că, în opinia sa, situaţia s-ar putea rezolva cu “o cutie de vopsea şi două roabe de asfalt”. Astfel, dacă pentru străzile Randunicii şi Anton Pann se poate trasa a treia bandă de circulaţie prin renunţarea la câteva locuri de parcare, pe Şoseaua Naţională Veche ar trebui o lărgire a carosabilului, fiind suficient spaţiu pentru a se face acest lucru. Singurul inconvenient ar fi un stâlp de iluminat care trebuie mutat.

O altă intersecţie “buclucaşă” e Bulevardul Dorobanţilor cu strada Apollo. Cei care circulă pe bulevard spre Calea Galaţi se văd nevoiţi să oprească la 2 semafoare aflate la câţiva metri unul de celălat. Unul e la trecerea de pietoni şi celălat la 10 metri mai departe, în intersecţie. Aţi ghicit, şi aici mulţi trec de primul. Soluţie există: se poate renunţa la un semafor, cel din intersecţie. În oglindă, ca exemplu, este semaforizarea din sens opus, şi acolo fiind staţie de tramvai dar cu un singur semafor.

Dacă e să respectăm marcajele de pe şosea, din staţia de taxiuri de la Gara CFR nu se poate pleca. Aceasta este încadrată între două dungi continue, putându-se intra şi ieşi doar prin capete, lucru practic imposibil, atât timp cât în staţie sunt înşirate taxiurile de la trei firme diferite, care trebuie să plece în cursă în funcţie de apelurile primite de la dispeceratul fiecăreia.  

Dacă tot am amintit de staţiile de taxi, putem continuă cu staţia de la Piaţa Mare, din intersecţia bulevardului Dorobanţilor cu strada 1 Decembrie 1918. Aici, pentru a pleca sau a schimbă poziţia, şoferii fac manevre de mers cu spatele, lucru interzis conform legislaţiei. În aceste cazuri, un poliţist “mai catolic decât papa” îşi poate face planul de amenzi pe o lună în doar câteva ore, şi asta respectând legea.

La toate aceste aspecte, de la Primărie am primit răspunsul “Aprobarea şi reglementarea regulilor de circulaţie o face poliţia rutieră”.

Poliţia recunoaşte că fără avizul său nu se poate interveni asupra marcajelor rutiere, însă precizează că iniţiativa poate veni şi de la autorităţile locale. Astfel, potrivit informaţiilor transmise de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila, în conformitate cu prevederile Codului Rutier - OUG 195/2002, la art. 5 alin. 1 se precizează că “Administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor, conform competenţelor ce îi revin, cu avizul Poliţiei Rutiere, este obligat să instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, să aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor în vigoare, şi să le menţină în stare corespunzătoare”, iar la art. 5 alin. 9 se precizează că “În scopul asigurării desfăşurării în condiţii de siguranţă a circulaţiei pe drumurile publice, poliţia rutieră poate solicita administratorului drumului public executarea sau, după caz, desfiinţarea de amenajări rutiere”.




Categorie articol: 

Din cauza unor probleme ce țin de platforma Facebook, secțiunea “Comentarii” de pe platforma noastră online nu este, pentru moment, funcțională. Ne cerem scuze pentru acest incovenient și sperăm că situața va fi rezolvată cât mai curând.

Va puteți exprima opiniile, în continuare, pe pagina Facebook a cotidianului nostru,

https://www.facebook.com/Obiectiv.VoceaBrailei

Like / Share

Comentarii