Mergi la conţinutul principal

Vinatoare in trafic

Incepind din aceasta saptamina, zeci de politisti vor iesi in strada pentru a face ordine printre participantii la trafic, fie ei mopedisti, operatori maxi-taxi sau soferi obisnuiti. Oamenii legii vor avea in vedere toate abaterile de la normele rutiere, incepind de la banalele folii aplicate pe geamuri si terminind cu cele grave care cauzeaza tragedii rutiere. Pe linga toate aceste actiuni, conducerea Inspectoratului de Politie al Judetului (IPJ) Braila va incheia si un protocol de colaborare cu IPJ Buzau, pentru reducerea accidentelor de pe DN 2B (Braila-Ianca-Buzau) care, dupa DN 23, mentine ridicat numarul de morti si raniti.
Luna aceasta, avind in vedere analiza accidentelor rutiere la nivel national, Directia Politiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane a dispus intensificarea activitatilor preventive pe arterele rutiere din intreaga tara, pentru stoparea anumitor incalcari ale prevederilor legislatiei in vigoare. Este vorba despre regimul de viteza si a perioadelor de conducere sau de odihna a conducatorilor de autovehicule care efectueaza transporturi comerciale de marfuri sau de persoane si verificarea legalitatii desfasurarii acestor transporturi. De asemenea, actiunile politistilor vor viza si autovehiculele dotate cu sirene, girofaruri sau alte lumini de alte culori decit cele omologate ori de alta intensitate decit cea prevazuta prin constructie, dotarea autovehiculului cu parbriz, luneta si geamurile laterale cu nivel de transparenta care excede cadrului legal, precum si circulatia fara placute de inmatriculare ori cu placi atipice din punct de vedere al formatului sau al caracterului literelor care ingreuneaza identificarea acestora in trafic. "Toate aceste actiuni au caracter preventiv si nu vrem sa fim priviti ca niste vinatori de amenzi", spune subcomisar Adrian Gluga, adjunctul IPJ Braila, care le atrage, insa, atentia participantilor la trafic ca nu se poate altfel decit sa respecte legea si sa nu se joace cu vietile altora.
Conducerea Politiei brailene s-a implicat si in problema semafoarelor, urmind sa solicite modificarea sistemului de functionare a unora dintre ele, in urma problemelor identificate in teren, si intentioneaza sa monteze camere de supraveghere pe Calea Calarasilor. "Oamenii trebuie sa inteleaga ca nu exista nici o problema pe care sa o rezolve numai Politia, pentru ca noi aplicam sanctiuni, dar ei nu au unde sa-si parcheze masinile, carutasii nu au pe unde sa circule. Pina acum Primaria a raspuns pozitiv la informarile noastre si ne-a acordat tot sprijinul. A interzis circulatia pe Faleza Dunarii, circulatia vehiculelor de mare tonaj in municipiu, a amplasat semne pe Calea Calarasilor, in fata Casei Agronomului, unde erau parcate masini scoase la vinzare. Mai exista probleme pe linie de sistematizare, semafoare care nu sint sincronizate sau care functioneaza, ce nu tin de Politia Rutiera, dar pe care noi le-am sesizat si vom solicita sa fie rezolvate", a adaugat subcomisar Adrian Gluga.

Operatorii maxi-taxi, verificati de la A la Z

Plecind de la sesizarile cetatenilor care reclamau faptul ca operatorii maxi-taxi circula cu viteza, nu respecta traficul, folosesc un limbaj neadecvat cu pasagerii sau chiar intre ei si se opresc in mijlocul strazii sa vorbeasca cu alti operatori, incurcind circulatia, la sfirsitul saptaminii trecute politistii au demarat o alta actiune. Oamenii legii au verificat legalitatea licentelor de transport, a celor privind traseul de circulatie si a caietelor de sarcini, precum si declaratiile pe propria raspundere a administratorilor societatilor de transport de persoane in ceea ce priveste autovehiculele folosite, care, conform Legii 92/2007 privind serviciile de transport public local, trebuie sa fie detinute in proprietate sau in baza unui contract de leasing. In acest context, politistii au descoperit 11 situatii in care autovehiculele folosite de operatori erau inchiriate, cinci dintre ele ale unei singure societati. Controalele vor continua si in urmatoarea perioada si vor incerca sa stabileasca si daca exista vreo conotatie penala vis-a-vis de modul in care au fost atribuite licentele. Rezultatele activitatilor vor fi analizate impreuna cu reprezentanti ai Primariei Municipiului Braila, care au dreptul de a sanctiona transportatorii, si, in functie de abaterile contraventionale sau penale descoperite, se vor dispune masurile legale. Contactat de reporterii "Obiectiv", administratorul operatorului de transport in regim maxi-taxi unde au fost depistate cele mai multe cazuri de masini inchiriate a respins acuzatiile aduse de politisti subliniind ca situatia depistata este cit se poate de legala. "La momentul la care a fost organizata licitatia de concesionare a traseelor secundare pentru maxi-taxi, legislatia permitea inchirierea masinilor. Astfel, firma pe care o administrez a participat la licitatie si nu au fost probleme cu adjudecarea. Ulterior, a aparut Legea Serviciilor de Transport in comun care a interzis regimul de inchiriere a mijloacelor de transport dar un articol din aceasta lege spune clar ca se continua contractele incheiate anterior aplicarii noii legi, asa cum este si cazul contractelor de concesionare incheiate de municipalitate cu operatorii de transport in regim maxi-taxi in primavara anului 2005", ne-a declarat Cornel Punga administratorul SC "Minibus 2002". De altfel si Serviciul de sprecialitate al Primariei a confirmat varianta prezentata de catre operator. Primaria insa a punctat ca informarea primita de la Politie este in analiza si ca nu si-a formulat inca un punct de vedere pe acest subiect. "Am primit informarea de la IPJ Braila referitoare la activitatea maxi-taxi. Impreuna cu serviciul nostru de specialitate precum si cu ajutorul compartimentului juridic al Primariei vom analiza detaliile de ordin tehnic si juridic ale problemei urmind a ne formula in scurt timp si un punct de vedere", ne-a declarat viceprimarul municipiului, Doinita Ciocan, cea care are in competenta activitatea de transport in comun de persoane.

Zeci de accidente rutiere cu mopedisti

Concomitent cu actiunile desfasurate pentru disciplinarea conducatorilor auto, oamenii legii sint cu ochii si pe mopedisti, mai ales ca, de la inceputul acestui an, numarul accidentelor rutiere in care au fost implicati acestia a crescut, in comparatie cu anul trecut. Astfel, in perioada ianuarie - 15 septembrie s-au inregistrat in total 272 de accidente, in 27 din cazuri fiind implicate persoane care circula cu mopedul, ceea ce reprezinta 10% din totalul evenimentelor rutiere. Anul trecut au fost 305 accidente, dintre care 12 au fost cu mopedisti, adica 4% din totalul accidentelor.
Majoritatea celor care circula cu un astfel de vehicul pe doua roti si produc accidente sint tineri teribilisti, de sex masculin, unii dintre ei netinind cont de legislatia rutiera. Atit anul trecut cit si anul acesta, cele mai multe accidente au fost produse de mopedisti cu virste cuprinse intre 18 si 30 de ani, ceea ce arata clar ca tinerii ridica cele mai multe probleme in trafic. In 2007, toti cei 12 mopedisti implicati in accidente au fost vinovatii principali de producerea acestora, in timp ce anul acesta, vinovatia mopedistilor a fost in proportie de 81%, unii ajungind sa fie accidentati din vina soferilor neatenti. Cauzele principale care au dus la producerea accidentelor cu mopede au fost conducerea imprudenta, neasigurarea la trecerea de pe o banda pe alta, viteza neadaptata la conditiile de drum, neacordarea de prioritate pietonilor sau altor vehicule, nerespectarea culorii rosii a semaforului sau consumul de alcool. In urma accidentelor, o parte dintre mopedistii implicati au scapat nevatamati, altii au ajuns la spital, insa au fost si cazuri, unul in 2007 si altul in 2008, cind conducatorii de mopede si-au pierdut viata in evenimente rutiere.
O ampla actiune ce vizeaza disciplinarea mopedistilor a demarat in data de 8 august si inca nu s-a incheiat. Zilnic, lucratori de la Serviciul Politiei Rutiere si Biroului de Ordine Publica actioneaza in zonele aglomerate din municipiu pentru prevenirea evenimentelor rutiere in care sint implicati conducatorii de mopede. Intr-o luna si o saptamina de la declansarea "vinatorii", politistii au aplicat 1.327 de sanctiuni contraventionale in valoare totala de 200.880 lei, buzunarele mopedistilor care circula aiurea fiind gaurite serios, asta daca si platesc amenzile. Politistii au dat "recompense" pentru nereguli privind portul castii de protectie, folosirea farului aprins pe timpul deplasarii, atit ziua cit si noaptea, existenta placutei cu numar de inregistrare si a certificatului de inregistrare, detinerea asigurarii obligatorii a vehiculului, a actului de identitate si a atestatului de absolvire a cursului de legislatie rutiera.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro