Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Vedete, firme şi ministere au cumpărat «Like»-uri false pe Facebook

Angajaţii de la aceste "ferme de click-uri" sunt plătiţi pentru a apăsa de multe ori pe zi butonul "Like" de pe Facebook, pentru a viziona videoclipuri pe YouTube şi pentru a redistribui anumite comentarii publicate pe Twitter cu scopul de "a umfla" cifrele care descriu traficul de pe reţelele de socializare, informează dailymail.co.uk, preluat de Mediafax.
De când platforma Facebook a fost lansată în urmă cu 10 ani, utilizatorii acesteia au folosit-o pentru a-şi spori câştigurile financiare, pentru a-şi face mai mulţi prieteni, pentru a se lăuda cu drepturile obţinute sau cu victoriile lor pe plan profesional. În tot acest timp, companiile de "social media" au citat fără încetare nivelurile de angajare ale utilizatorilor pe aceste platforme pentru a-şi lăuda valoarea.
Însă o analiză realizată de Associated Press a descoperit existenţa unei pieţe globale a click-urilor false, aflată în creştere, pe care autorităţile din domeniul online încearcă să o îngrădească. Casele de discuri online şi companiile organizatoare de show-uri TV s-au folosit de posibilitatea de a face multe milioane de dolari prin "umflarea" cifrelor afiliate activităţilor lor de pe reţelele de socializare.
Pentru doar o jumătate de cent pentru fiecare click, anumite site-uri monitorizează toate activităţile online - de la conexiunile pe LinkedIn care îi fac pe membrii acestei reţele să pară mai potriviţi pentru angajare şi până la rularea unor piese pe platforma Soundcloud pentru a trezi interesul anumitor case de discuri.
"De fiecare dată când există o valoare financiară adăugată click-urilor, vor exista oameni care vor trece de partea întunecată", a spus Mitul Gandhi, CEO al companiei seoClarity, o companie de marketing online din oraşul american Des Plaines, care analizează angajamentele false de pe platformele de socializare.
Bloggerii italieni Andrea Stroppa şi Carla De Micheli, care sunt şi experţi în securitatea online, au declarat în 2013 că vânzările de followers falşi pe Twitter au potenţialul de a genera încasări cuprinse între 40 de milioane de dolari şi 360 milioane de dolari, în timp ce activităţile fictive de pe Facebook au generat venituri de 200 milioane de dolari în ultimul an.

 




Categorie articol: 

Comentarii