Mergi la conţinutul principal

Unii dintre candidatii PSD n-au bani de campanie

Candidatii PSD sint ei insisi uimiti de suma avansata de liderul PSD Gheorghe Bunea Stancu, drept limita minima pentru contributia fiecaruia dintre ei la campania electorala personala. Chiar daca Stancu a declarat ca s-a ajuns la suma de 50.000 RON in urma unei discutii si a unor calcule facute in cadrul conducerii organizatiei, candidatii par a intelege in mod diferit mesajul liderului lor. Unii au inteles ca 50.000 de RON este suma totala per candidat, care include si ajutorul financiar dat de partid, altii prefera sa nu caute intelesuri profunde intr-o declaratie foarte clara, ci sa se ocupe de cautarea sponsorilor si, eventual, organizarea unei colecte publice.
Deputatul PSD Mihai Tudose a declarat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca liderul PSD Gheorghe Bunea Stancu a fost gresit inteles atunci cind a avansat suma de 50.000 RON, ca limita minima pentru o campanie electorala a unui candidat PSD la alegerile parlamentare. Tudose considera ca, de fapt, Stancu a vrut sa spuna ca aceasta este suma medie, calculata cu tot cu contributia partidului, nu cea pe care trebuie sa o puna pe masa candidatul, ca sa intre in campanie: "A fost vehiculata o suma, a fost preluata gresit, referitor la cele 50.000 RON. Am fost intrebat daca am acesti bani, 50.000 RON. Mesajul a fost urmatorul: ca aceasta suma s-a calculat ca va reveni ca si cheltuieli per capita, ca sa spunem asa. Nu inseamna insa ca toti banii de campanie se vor aduce de acasa de catre candidati. Avem cotizatiile de la partid, avem sponsorii de campanie, donatii, etc. Asta nu inseamna nici ca se plateste cumva locul respectiv, de candidat".
Tudose a lasat sa se inteleaga ca el, unul, nu are cei 50.000 RON si nici nu ar avea vreun gind sa cheltuiasca atit, din buzunarul propriu, ci ar fi dispus sa investeasca de vreo 10 ori mai putin: "Nu se fac calcule de genul acesta, cit o sa coste pe cineva campania, se face un buget care include tot ce inseamna cheltuieli, incepind de la campania media, pina la bannere, afise, etc. Acest buget va fi acoperit din contributiile membrilor, candidatilor, simpatizantilor, sponsporilor. Nu stiu cit o sa ne coste, nu am facut inca bugetul. Eu, personal, nu am facut un buget estimativ cit am de bagat in aceasta campanie, fiindca inca nu stim cit trebuie, dar probabil ca vreo citeva mii de RON vor pleca de la mine. Precizez insa ca, dupa cum s-a observat si la campania noastra la locale, munca a fost principala noastra investitie".

"Nu trebuie neaparat sa aduca candidatul banii astia, 500 de milioane de lei vechi, poate sa aiba prieteni care sa-l ajute in campanie"

In ceea ce-l priveste, candidatul Doru Damian a declarat ca el nu are alti bani decit cei declarati public si are de gind sa apeleze la colecta publica, pentru a stringe ceva in plus: "Ati vazut ce bani am din declaratia mea de avere. Pentru banii pentru campanie m-am gindit sa fac o colecta publica si am semnale din municipiu, de la oameni simpli, care vor sa contribuie la campania mea".
Presedintele PSD Braila, Gheorghe Bunea Stancu, si-a mentinut insa punctul de vedere privind limita minima pentru o campanie acceptabila si a explicat ieri ca daca a vorbit despre 50.000 RON de candidat, nu inseamna ca fiecare trebuie sa scoata din buzunarul propriu acesti bani, ci se pot descurca si cu ajutorul sponsorilor sau al prietenilor: "Nu trebuie neaparat sa aduca candidatul banii astia, 500 de milioane de lei vechi, poate sa aiba prieteni care sa-l ajute in campanie, care sa-l sponsorizeze, care cred in el, nu trebuie sa suporte neaparat din bugetul propriu".
Intrebat daca nu cumva prietenii aceia care sponsorizeaza un om politic vor cere ceva in schimb, pe perioada mandatului, daca cel sponsorizat este si ales, Stancu a explicat: "Pai, noi nu sintem la piata aici! Eu cred ca oamenii vor sa cream un cadru general mai bun, nu neaparat sa-si vada ei de interesele lor personale. Asa trebuie sa gindim toti, ca daca gindim numai pentru noi, intr-o zona care nu este asezata din punct de vedere economic, social, nu facem nimic. Ce inseamna daca eu sponsorizez diferite acte de cultura, ca vreau sa am niste avantaje personale? Nu. Eu nu stiu cum gindesc altii, eu va spun doar cum actionam noi, PSD-ul, cu sponsorii nostri. Noi vom incerca insa sa tratam problema la general, pentru ca eu am sentimentul ca atunci cind facem asa, fie pe mass-media, fie pe tipografii, este o alta treaba, preturile sint mai mici per candidat, decit daca isi fac separat campania. De aceea banii se vor pune la partid in comun si daca un candidat vrea sa faca separat ceva anume, pentru colegiul lui, asta este altceva. Noi vom avea echipe care sa lucreze cu candidatii, vor avea actiuni comune, vom face instruiri comune, vor actiona in continuare cu pensionarii, care ne sint apropiati, deci avem asezat pe hirtie un mod de a actiona, care a functionat la alegerile locale si daca da Dumnezeu sa mearga si acum, o sa ne mearga bine. Vom incerca sa fim eficienti cu bani putini, ca sintem social-democrati, sintem inca in opozitie si nu avem banii liberalilor".
La rindul sau, primarul municipiului, Aurel Simionescu, a explicat ca se va lucra in continuare cu tinerii PSD, care nu au fost platiti pentru munca lor in campania pentru locale si nu vor fi platiti nici acum: "Noi am fost intrebati la turul II al alegerilor locale de catre unii tineri cit dam, pentru diverse activitati specifice de campanie, pentru ca erau interesati sa cistige si ei un ban. Noi nu am dat nici un ban tinerilor, doar ca i-am trimis intr-o zi in excursie, dar nu au primit in rest nici un leu pentru faptul ca ne-au ajutat in activitatile noastre. Si au fost 20-25 de tineri in municipiu si alti 20-25 in judet, zilnic. Daca tot sint membri de partid si vor sa fie alaturi de noi, trebuie sa faca si asta".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro