Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Unda verde pentru timp pierdut in trafic

In conditiile in care numarul masinilor a crescut continuu in ultimii ani, traficul brailean este tot mai sufocat, mai ales in orele de varf, cand se pleaca sau se vine de la serviciu. Infrastructura orasului incepe sa fie tot mai depasita de avalansa de autoturisme care invadeaza strazile, iar unele dintre masurile luate pana acum de autoritati pentru rezolvarea problemei au provocat mai mult proteste decat aprecieri, din partea brailenilor. Ne referim aici la semaforizarea recenta a sapte intersectii, actiune intens comentata de catre soferii care circula des pe strazile municipiului. Cei mai multi dintre acestia considera ca semafoarele respective sunt inoportune si mai mult incurca circulatia decat o fluidizeaza. Altii acuza Primaria ca nu a facut decat sa cheltuie aiurea banii publici. Sunt, insa, printre comentatori, si persoane care spun ca semafoarele in cauza erau necesare si ca montarea lor e binevenita.
In fata acuzatiilor de coruptie, Primaria raspunde ca semafoarele s-au montat de catre o firma desemnata prin licitatie publica. Este vorba despre "UTI Rassco Traffic" SRL Bucuresti, care a incasat suma de 256.808,67 lei, fara TVA (peste 2,5 miliarde lei vechi). Reamintim ca aceasta a montat semafoare, la sfarsitul lunii octombrie 2008, in sapte intersectii: B-dul Independentei colt cu Str. Garii, B-dul Independentei colt cu Str. Republicii, B-dul Cuza colt cu Republicii, Str. Grivita colt cu Calea Galati, B-dul Cuza colt cu Calea Calarasilor, B-dul Independentei colt cu Calea Calarasilor si Sos. Buzaului colt cu Str. Grigore Alexandrescu. Doua luni, noiembrie si decembrie 2008, semafoarele au fost lasate pe galben intermitent, in ideea ca soferii sa se obisnuiasca cu prezenta lor. Abia pe 9 ianuarie a.c., au fost pornite efectiv, insa dupa doar cateva zile s-au oprit iar, deoarece programarea lor lasa de dorit si Politia Rutiera a solicitat sa li se modifice diagramele de functionare. "Ajustarile s-au facut in baza observatiilor facute pe teren de agentii nostri. Investitia in aceste semafoare este binevenita, insa trebuie un timp pentru a se vedea care sunt valorile de trafic si cum se poate face o fluidizare eficienta. Oricum, doar prezenta semafoarelor nu este suficienta pentru eliminarea incidentelor in trafic. Conducatorii auto trebuie sa se civilizeze, sa respecte regulile de circulatie si sa fie atenti la volan", ne-a declarat comisarul Marian Caragata, seful Serviciului Politiei Rutiere Braila. Acesta considera ca, deocamdata, semaforizarea este singura solutie aflata la indemana autoritatilor pentru fluidizarea traficului, deoarece Braila nu are intersectii suficient de mari pentru a permite amenajarea de sensuri giratorii. "Bariera Calarasilor ar fi cam singura intersectie in care s-ar putea face un sens giratoriu, insa acolo prezenta liniilor de tramvai reprezinta un impediment, din acest punct de vedere", este de parere comisarul Caragata.

Cu putin noroc, o sa avem "unda verde" in cateva luni

In momentul de fata, noile semafoare sunt in functiune, dar dupa o diagrama complet modificata fata de cea initiala. De exemplu, la intersectia dintre Calea Galati si Str. Grivita, de la 18 secunde, la cat fusesera setate initial semafoarele, pentru soferii aflati pe Calea Galati, s-a ajuns la 60 de secunde, pentru fiecare sens de mers. Soferii care vin de pe Str. Grivita au la dispozitie 20 de secunde pentru a se incadra pe Calea Galati, dupa ce asteapta 2 minute la semafor. "Un timp de asteptare de 60 de secunde poate parea destul de mare, insa permite unui numar mai mare de masini sa porneasca si astfel se evita cozile formate la semafor", ne-a declarat un reprezentant al firmei "UTI Traffic" Bucuresti, care a preferat sa isi pastreze anonimatul. Acesta a precizat ca semafoarele montate de firma sa nu prea se pot sincroniza cu cele vechi, deja existente pe strazile Brailei, deoarece este vorba despre alte modele, iar echipamentele folosite nu sunt compatibile. Totodata, angajatul firmei bucurestene s-a plans ca a fost nevoie de redimensionarea repetata a diagramelor de functionare fiindca, spre deosebire de alte orase, la Braila montarea semafoarelor nu s-a facut in baza unui studiu de trafic care sa stabileasca de la inceput timpii de asteptare si timpii de trecere pentru soferi.
Primaria recunoaste ca municipiul nostru nu dispune de un studiu de trafic, insa promite ca situatia se va remedia in cateva luni. "Realizarea studiilor de trafic si de circulatie este prinsa in propunerea de buget pentru anul in curs. Acestea nu vor putea fi realizate pana in august-septembrie, deoarece procedura legala presupune organizarea licitatiei pentru studiul de fezabilitate si caietul de sarcini, iar pe urma a licitatiei pentru executie", ne-a declarat viceprimarul Stanel Necula. Acesta a precizat ca studiul de circulatie va stabili pe unde sa fie directionat traficul greu, unde sa stabileasca sensuri unice si care strazi sa fie largite. Studiul de trafic va stabili conditiile de semaforizare si modernizare a strazilor municipiului. Necula ne-a declarat ca Primaria are in vedere si implementarea, pe arterele principale, a sistemului "unda verde", care sa permita soferilor sa prinda culoarea verde la mai multe semafoare consecutiv. "Sistemul respectiv presupune anumite investitii, deorece semafoarele existente trebuie dotate cu un microprocesor conectat la satelit", ne-a explicat viceprimarul. Studiul de circulatie, realizat de o firma profesionista, ar putea stabili mai eficient ce intersectii trebuie semaforizate. De exemplu, multi soferi sustin ca montarea semafoarelor la intersectia Calea Calarasi cu B-dul Cuza este complet inutila, in timp ce foarte multe voci solicita cu insistenta un semafor la intersectia Calea Calarasilor cu Str. Celulozei, cea care asigura accesul spre Santierul Naval.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii