Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Un nou proiect european la Liceul Tehnologic “Grigore Moisil” Brăila

• proiectul “INNOVAROOM: Generating new classrooms ideas for a better school education” aduce în prim-plan dorinţa de modificare a spaţiilor educaţionale într-un sens mai funcţional, adaptate la diferite tipuri de învăţământ

 

Liceul Tehnologic “Grigore Moisil” Brăila participă la un nou proiect european, desfăşurat în perioada 2018-2020, “INNOVAROOM”. Acesta aduce în prim-plan dorinţa de modificare a spaţiilor educaţionale într-un sens mai funcţional, adaptate diferitelor tipuri de învăţământ. Deoarece mediul influenţează modalităţile de învăţare şi predare, este important să se restructureze spaţiile educaţionale într-un mod flexibil, creând spaţii care să poată fi modificate, pentru a putea urma nevoile elevilor şi pentru a îmbunătăţi procesul de învăţare.

Proiectul “INNOVAROOM”, Code: 2018-1-ES01-KA201-050729, s-a născut pentru a instrui cadrele didactice cu privire la aceste concepte, pentru a face schimb de bune practici şi a creşte gradul de conştientizare a societăţii şi a factorilor de decizie politică. Proiectul este coordonat de “IES Enrique Tierno Galván de Mondaca” (Spania) şi are ca parteneri: Polul European al Cunoaşterii (Italia), Universitatea din Cipru, Asociaţia “Muserum”(Danemarca) şi Liceul Grigore Moisil din Brăila (România).

Prima întâlnire a proiectului a avut loc la Valencia, găzduită călduros de echipa coordonatoare în perioada 17-18 decembrie 2018. După o primă întâlnire dedicată explicaţiilor tehnice ale proiectului, prima după-amiază de lucru s-a concentrat pe un atelier activ organizat de trei profesori din Institutul de Arhitectură al Universităţii din Valencia.

În perioada 1-6 martie 2019 s-a desfăşurat a doua întâlnire de proiect la care a participat Liceul Tehnologic “Grigore Moisil”, aceasta fiind găzduită de Universitatea din Nicosia - Facultatea de Arhitectură (Cipru). Programul a inclus următoarele cursuri de instruire, susţinute de profesori universitari ai departamentului de arhitectură: Principii de design instrucţional; Abordarea bioclimatică şi durabilă pentru proiectarea unităţilor de învăţământ; Posibile definiţii ale spaţiilor de învăţare inovatoare; Consideraţii de proiectare arhitecturală pentru spaţii inovatoare de învăţare la o varietate de scale; dar şi studii de caz, discuţii, deliberări şi un atelier de lucru – “Imaginaţi-vă spaţiul de învăţare ideal (echipa fiecărei ţări participante a creat un desen pentru reamenajarea unui spaţiu de învăţare dat)”.

De asemenea, gazdele întâlnirii au organizat şi excursii de studiu extrem de interesante, care au exemplificat partea teoretică a cursurilor. Au fost vizitate – A. G. Leventis Gallery Youth Makerspace Larnaka, St. Luke Elementary, Centre for Visual Arts and Research, Stelios Ioannou Learning Rearning Resource Centre (library visit), fiecare vizită presupunând şi discuţii cu reprezentanţii fiecărei instituţii în parte.

“Toate aceste informaţii îi vor ajuta pe cei implicaţi, direct sau indirect, să introducă şi să aplice în mod gradat noua metodologie de învăţare bazată pe crearea unor spaţii creative, în funcţiile de nevoile fiecăruia”, ne-a declarat prof. Alexandru Diţă, directorul liceului.

A treia întâlnire a fost în Italia, Verona, în mai 2019, gazdă fiind consorţiul Polo Europeo della Conoscenza. Ca exemplu de bune practici, au fost vizitate două şcoli - Scuola Virgo Carmeli şi noua şcoală din Bosco Chiesanuova.

Liceul “Moisil” a fost reprezentat de patru profesori ce vor primi la finalul cursurilor de formare furnizate de Universitatea din Cipru şi consorţiul Polo Europeo della Conoscenza din Italia certificate “Europass Mobility” şi certificate de absolvire a cursurilor. În urma acestor specializări profesorii vor câştiga experinţă prin mobilităţi şi schimburi de bune practic şi vor fi capabili să le aplice în şcoală şi în comunitate.

La finalul proiectului conducerea şcolii îşi propune să amenajeze o sală de clasă, dotând-o cu mobilier creat prin raportare la informaţiile şi modelele obţinute în urma cursurilor de specialitate, evidenţiindu-se astfel dorinţa de restructurare a spaţiilor educaţionale.




Categorie articol: 

Comentarii