Mergi la conţinutul principal

Ultimul ARO din administraţia brăileană

Maşină de teren emblematică pentru perioada comunistă în România, Aro a deservit generaţii de secretari de partid, primari, directori şi alte persoane cu funcţii mai mult sau mai puţin înalte din timpul regimului trecut. În acea perioadă, nu exista instituţie publică fără un astfel de autoturism în dotare. În special în domeniul agriculturii, ARO era nelipsit la uşa şefilor care aveau de umblat toată ziua pe câmp pentru a supraveghea culturile.
Vremurile s-au schimbat şi altele sunt mărcile de maşini folosite de potentaţii zilei. Alte modele, alt grad de confort... Cine şi-ar mai dori un bătrân ARO, cu interiorul său spartan, din care lipseşte nu doar confortul, ci şi un minim de eleganţă? De altfel, foarte rar mai vezi un ARO pe şosele, chiar şi cu proprietari privaţi, deoarece mulţi dintre şoferii nostalgici, care ar vrea să conducă aşa ceva, sunt descurajaţi de taxele pe care trebuie să le plătească din cauza motorului de capacitate cilindrică mare.
Totuşi, chiar şi în aceste vremuri de restrişte pentru legendara maşină românească, în administraţia brăileană încă mai este funcţional un ARO. Acesta este folosit de Primăria Şuţeşti, iar cel care îl conduce, primarul Cristian Codreanu, se declară foarte mulţumit de performanţele sale. Este un model fabricat în 2002, cu motor de Peugeot, capacitate 2.500 cmc, care a fost folosit prima dată de fostul primar al Brăilei, Anton Lungu, fost prim-secretar al judeţului în perioada comunistă. După ce Lungu şi-a terminat mandatul, maşina l-a deservit şi pe primarul Constantin Cibu, pentru ca apoi să intre în dotarea Poliţiei Locale Brăila. În toamna anului 2014, după ce şi-a înnoit parcul auto, Poliţia Locală a trimis o adresă la toate primăriile din judeţ, întrebându-le dacă sunt interesate să preia autoturismul ARO. "Ne-am exprimat interesul, iar maşina a ajuns la noi. Sincer, nu prea am condus-o până acum, pentru că am folosit autoturismul meu personal, un Rover, inclusiv în interes de serviciu, dar de vreo câteva săptămâni acesta are o defecţiune, aşa că am început să circul cu ARO. E puţin mai gălăgioasă, dar în rest nu sunt probleme. I-am reparat direcţia, cu câteva sute de lei, şi merge foarte bine, sunt mulţumit de ea", ne-a spus primarul Codreanu.
După cum se ştie, marca ARO a dispărut de pe piaţa autoturismelor româneşti din 2006, an în care, după o privatizare dubioasă, fabrica din Câmpulung Muscel a intrat în faliment şi şi-a oprit producţia.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro