Mergi la conţinutul principal

Turismul balnear si pestele - obligatorii in brandul Brailei

Marti seara, la Scoala "Bella Italia", in cadrul evenimentului "Rebranding Braila", s-a discutat despre turism si gastronomie, care sint oportunitatile pe care le are orasul si cum ar putea administratia locala sa se implice in valorificarea lor. Moderatorul intilnirii, profesorul Viorel Mortu, a precizat ca este necesar sa ne amintim ce se facea odata in Braila pentru a putea revitaliza aceste activitati. Un brailean a solicitat administratiei sa revitalizeze plaja de dincolo de Dunare, pentru ca acum este neingrijita si cei care merg acolo nu au nici unde sa arunce gunoiul. Tinerii, la rindul lor, au spus ca vor sa se amenajeze acolo casute si piscina. Specialistii prezenti la intilnire au atras insa atentia ca orice propuneri s-ar face, trebuie sa se tina seama de legile in vigoare si de faptul ca in zonele respective calitatea apei este foarte proasta. Cind s-a discutat despre Corotisca, din nou s-a atras atentia ca acolo locul a devenit proprietate privata si ca actualul proprietar nu este interesat sa investeasca, deocamdata. In privinta plajelor, cele mai bune solutii propuse au fost pontoanele plutitoare sau o investitie privata intr-un Aqua parc. Presedintele Scolii Bella Italia, Iulian Zamfir, a precizat ca el cunoaste deja un investitor interesat, dar Primaria trebuie sa-l sprijine, pentru ca altfel investitia se amortizeaza foarte greu si nu e nimeni interesat sa-si blocheze banii la Braila. S-a discutat si despre punerea in valoare a navei Borcea, tinerii sa aiba posibilitatea sa o foloseasca in mod organizat. "Acest vas este si foarte ecologic, pentru ca functioneaza cu ulei ars de la alte vapoare si cu foarte putina motorina. Ar trebui promovate si traseele turistice stabilite in Insula Mica a Brailei. Sa se amplaseze harti in oras, sa vada toata lumea. Din cite stiu, administratia parcului asigura si un ranger pentru siguranta celor care merg in excursii. Zona Brailei inseamna delta primara a Dunarii si trebuie promovata. O plimbare cu barca pe canalul Corotisca este o incintare. Trebuie promovata zona mai putin circulata a canalelor. Cred ca o promovare extrem de eficienta ar fi repopularea zonelor cu peste. Ceva incercari au fost, dar natura trebuie lasata sa lucreze. Ostrovul Fundu Mare este blocat, pestii nu ies si nu intra acolo. Daca s-ar debloca acel ostrov, cred ca natura ar lucra foarte rapid si ar fi peste in zona. Poate ar trebui facut mai mult si impotriva pescuitului cu electricitate, care pe linga faptul ca omoara foarte multi pesti, cei ramasi in viata devin sterili", a spus inspectorul scolar general Iulian Danielescu. Tinerii au propus si ei organizarea unor tabere de supravietuire si realizarea unui site de promovare a zonei. Tot ei au mai propus ca harta orasului si a zonei sa fie afisata in mijloacele de transport in comun. Arhitectul Marian Pascu a propus apoi ca intrarile in oras, cele pentru transportul auto, dar si garile, autogarile, sa fie reabilitate, organizate in mod decent, astfel incit sa nu sperie turistii, asa cum se intimpla acum. O oarecare concluzie a prezentat omul de afaceri Stefan Fusea, care a subliniat ca, pornind de la turismul balnear, pentru investitii intr-o baza moderna de tratament, spunea ca s-ar gasi investitori, sa se dezvolte si celelalte tipuri de turism: cultural, sportiv, religios, gastronomic, ecologic, tinindu-se cont ca la ora actuala, in lume, cele mai plimbarete categorii sint tinerii si pensionarii.

O salba de restaurante de peste pe faleza Dunarii

In partea a doua a intilnirii s-a discutat despre gastronomia locala si cum am putea sa promovam orasul folosindu-ne de gama variata de mincaruri existente la Braila, tot datorita amestecului de culturi si civilizatii. Presedintele Scolii Bella Italia a promis ca anul viitor, cu sprijinul Primariei, va organiza Festivalul International de Gastronomie "Bucatariile Bunarii", la care vor fi invitati maestrii bucatari din toate zonele pe unde trece fluviul nostru. "Trebuie sa tinem cont ca in memoria colectiva a acestei tari Braila este recunoscuta pentru peste si camasi. Trebuie sa dezvoltam gastronomia bazata pe acest aliment, pestele. Primaria ar trebui sa stimuleze investitorii, sa le propuna ca pe faleza, de exemplu, sa se infiinteze mai multe restaurante de peste. Acolo sa se serveasca numai peste, tot timpul, iar oamenii vor fi atrasi. Decit mici, mai bine peste, acest lucru ne-ar deosebi de altii", a propus Iulian Zamfir. De asemenea, a propus sa fie promovata ca brand la Braila bucataria fusion, adica pe acelasi platou sa se gaseasca feluri de mincare din diferite bucatarii traditionale. S-au propus si diferite feluri de mincare, dulciuri, bauturi cu traditie la Braila: alvita, braga, baclavaua, cervis, imabaialdi, scordolea, bors de peste lipovenesc, care ar urma sa se gaseasca obligatoriu in meniul restaurantelor brailene. Din discutii au mai reiesit anumite concluzii, dar cu termen de realizare ceva mai incert, precum inglobarea in orasul Braila a comunelor Cazasu, Vadeni si Chiscani, organizarea unor curse de barci cu motor sau construirea unor hoteluri de lux.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro