Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Traficul de pe DN 2 B, in vizorul politistilor

Numarul mare al accidentelor rutiere produse pe Drumul National 2B, Braila - Buzau, i-a determinat pe politistii rutieri din cele doua judete sa organizeze o actiune comuna in vederea reducerii gradului de victimizare. Astfel, in lunile octombrie si noiembrie, oamenii legii vor fi cu ochii pe participantii la trafic care circula pe acest drum, fiind vizati atit soferii cit si biciclistii, carutasii, mopedistii sau pietonii. Lucratorii Serviciului Politiei Rutiere Braila vor actiona pe sectorul aferent judetului Braila, unde vor fi amplasate si doua aparate radar tocmai pentru a-i determina pe soferi sa reduca viteza, in acelasi mod urmind sa actioneze si rutierii buzoieni, pe sectorul ce apartine judetului vecin. In urma unei analize efectuate de rutierii braileni, in primele 9 luni ale anului in curs, in judetul nostru, pe DN 2B au fost inregistrate 14 accidente rutiere grave, in urma carora 7 persoane au decedat si 15 au fost ranite grav.
Din totalul accidentelor, 3 s-au produs in orasul Ianca, fiind inregistrate 3 victime accidentate grave si doi morti, iar doua in afara orasului, soldate cu un ranit grav si o persoana decedata. Alte doua s-au produs in comuna Surdila Greci, cu 3 accidentati grav si un mort, si cite un accident in afara localitatilor Traian, Silistraru, Lacu-Sarat, Oprisenesti, Urleasca, Mircea Voda si orasul Faurei.
In total, pe acest sector de drum, au avut loc 60 de accidente de circulatie, din care 31 grave, soldate cu decesul a 15 persoane, ranirea grava a 27 si ranirea usoara a 61 de persoane, cresterea fiind semnificativa fata de aceeasi perioada a anului trecut, cind s-au produs 40 de accidente.
Seful Serviciului Politiei Rutiere Braila (SPR), comisar Marian Caragata, a declarat ca acest plan de actiune a fost intocmit in scopul stoparii trendului ascendent al accidentelor de circulatie si consecintelor acestora de pe DN 2 B. "Mijloacele de asigurare a acestui obiectiv consideram ca sint: asigurarea prezentei in trafic a lucratorilor de politie rutiera in numar sporit si in zone diferite; depistarea si sanctionarea conducatorilor auto care nu respecta normele rutiere, in special cele referitoare la respectarea regimului legal de viteza, portul centurii de siguranta atit de catre conducatorul auto cit si de pasagerii locurilor care sint prevazute cu un astfel de dispozitiv de siguranta, consumul de bauturi alcoolice, etc; disciplinarea in trafic a biciclistilor, a pietonilor, a conducatorilor atelajelor hipo; eliberarea zonelor aglomerate accidentogene de obstacole si fluidizarea traficului rutier; constatarea de infractiuni si de contraventii la normele rutiere pe cit posibil prin filmarea cu echipamentele de supraveghere video si de masurare a vitezei, din dotare; activitati preventiv - educative realizate de catre politisti in colaborare cu autoritatile locale; mediatizarea tuturor activitatilor politiei inainte si dupa realizarea acestora", a precizat seful SPR.

Camerele video si limitatoarele de viteza pot reduce accidentele

In vederea scaderii numarului evenimentelor rutiere inregistrate pe raza municipiului si judetului nostru, rutierii au facut o serie de propuneri autoritatilor locale, urmind ca pe viitor sa fie identificate fonduri pentru punerea in practica. Printre propuneri se numara montarea unor indicatoare in unele zone din municipiu, cum ar fi Piata Traian, amplasarea unor limitatoare de viteza in special in zona unitatilor de invatamint. O alta solutie ar fi amenajarea unor separatoare de sens, una dintre zonele vizate fiind soseaua dintre "Carrefour" si "Trei Movile", existind suspiciuni ca aici se desfasoara curse de masini, datorita drumului fara nici un obstacol. Pentru arterele de circulatie din judet, rutierii au solicitat amenajarea unor benzi rezonatoare pe marginea carosabilului, care ii pot ajuta pe soferi sa se redreseze atunci cind pierd controlul asupra volanului, intrucit masina trepideaza.
Comisarul Marian Caragata a mai spus ca o solutie extrem de eficienta pentru monitorizarea traficului rutier, atit in municipiu cit si in judet, este amplasarea de camere video. Acesta a precizat ca exista doua firme specializate care sint interesate sa se ocupe de acest aspect si care poarta discutii cu autoritatile locale. De asemenea, o firma din Cluj, a obtinut deja aprobarile in vederea amplasarii unui astfel de sistem video in zona localitatii Viziru, dispeceratul si aparatura necesara fiind deja pregatite. O problema ridicata de seful Serviciului Politie Rutiere Braila este legata si de personalul insuficient din cadrul institutiei pe care o conduce, solutia fiind schimbarea legislatiei si atribuirea de competente pe linie de circulatie Politiei Comunitare. In acest fel, politistii comunitari ar putea dirija circulatia, iar rutierii sa se ocupe de alte lucruri importante, respectiv accidente rutiere sau solutionarea de dosare penale. Comisarul Caragata a precizat ca a avut o colaborare de 3 - 4 luni cu Politia Comunitara, care s-a dovedit a fi benefica, astfel ca lucratorii din cadrul acestei instutii pot avea un rol important.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii