Mergi la conţinutul principal

Traficul auto de pe Calea Călăraşilor şi Calea Galaţi, la mâna CUP “Dunărea”

• compania de utilităţi se zbate să facă faţă celor două şantiere pe care este angrenată în prezent • pe Calea Călăraşilor încearcă să schimbe conducta de apă, între Independenţei şi Danubiului • pe Calea Galaţi, astupă cu asfalt şanţurile transversale săpate astă vară, între pod Brăiliţa şi Vidin • lucrările trebuie executate în regim de urgenţă, până nu se strică vremea de tot • problema e că CUP “Dunărea” se confruntă cu o criză acută de muncitori • conducerea companiei a încercat să facă angajări, dar spune că, după ce au văzut cât e de muncă, meseriaşii au dat bir cu fugiţii • pentru că ar fi fost prea mult să asfalteze în regie proprie porţiunile de carosabil afectate de lucrările de pe Călăraşi, CUP “Dunărea” a scos această operaţiune la licitaţie • astăzi se deschid ofertele, iar dacă totul decurge normal, în câteva zile ar trebui să înceapă asfaltările • în schimb, dacă se depun contestaţii, lucrarea ar putea fi amânată pe termen nedeterminat

 

Suntem deja în octombrie, temperaturile au scăzut semnificativ, iar spre sfârşitul acestei săptămâni deja se anunţă ploi destul de însemnate. Toamna îşi intră în drepturi, iar asta nu sună deloc bine pentru Compania de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila, care se află în plin şantier pe Calea Călăraşilor, unde încearcă să termine de schimbat o conductă veche de apă cu una nouă până nu se strică vremea de tot. Tot CUP “Dunărea” lucrează de câteva zile şi pe Calea Galaţi, la astuparea şanţurilor rămase în urma operaţiunilor de înlocuire a ţevilor de apă, care s-au derulat în lunile iunie-iulie. Şanţurile respective ar fi trebuit să dispară din peisaj pe măsură ce pe Calea Galaţi s-ar fi turnat covor asfaltic, de firma bucureşteană “Telor Invest”, care are contract cu Primăria pentru reabilitarea acelei porţiuni de stradă. Dar, după cum deja se ştie, “Telor Invest”, societate aflată deja în faliment, a întârziat foarte mult lucrările, determinând Primăria Brăila să încerce rezilierea unilaterală a contractului. Firma bucureşteană a refuzat să predea de bunăvoie amplasamentul, litigiul dintre cele două părţi mutându-se la Tribunal. Până când Justiţia va da un verdict final, şantierul de pe Calea Galaţi rămâne blocat, iar şanţurile rămase pe carosabil în urma lucrărilor de înlocuire a conductelor de apă şi canalizare le-ar fi făcut viaţa un calvar şoferilor pe tot parcursul iernii. În acest context, conducerea CUP “Dunărea” a decis să le astupe cu forţe proprii.

Problema este că cele două şantiere deschise simultan, pe Calea Călăraşilor şi pe Calea Galaţi, par a fi mai mult decât poate să ducă CUP “Dunărea”, care deja începe să se confrunte cu o criză acută de personal. Asta cu atât mai mult cu cât compania mai este angrenată în încă o operaţiune destul de complexă: montarea noilor contoare inteligente la abonaţii casnici.

“Există, într-adevăr, o problemă legată de forţa de muncă. Toate aceste operaţiuni pe care încercăm să le executăm în regie proprie necesită un anumit număr de muncitori calificaţi. Pentru a ne descurca, am încercat să facem angajări, dar, din păcate, am avut o experienţă destul de bizară, în sensul în care vreo 15 persoane nu au venit la muncă decât o zi sau două, apoi au renunţat. Noi am făcut aceste angajări la modul serios, cu carte de muncă şi nu cu salariul minim pe economie, ci cu o leafă decentă, în jurul a 2.000 de lei, plus 21 de tichete de masă şi primă de vacanţă. Pentru început, eu zic că nu era deloc de neglijat. Cu toate acestea, după ce au văzut cât este de muncă, persoanele în cauză au renunţat foarte repede. Vorbim despre instalatori nu despre muncitori necalificaţi... Dacă aveau de lucru doar la întreţinerea reţelei, probabil că nu s-ar fi speriat aşa. Dar asta este, mai sunt şi perioade din astea, când e nevoie de muncă grea, de hămăleală cum se spune pe româneşte”, ne-a declarat, dezamăgit, Silviu Mangiurea, directorul CUP “Dunărea”.

În ciuda acestei situaţii, Mangiurea spune că va încerca să închidă ambele şantiere până la sfârşitul lunii octombrie, în funcţie, bineînţeles, şi de condiţiile atmosferice. “Ne-am luat angajamentul să terminăm la timp aceste lucrări şi încercăm să ne ţinem de cuvânt. Cu oamenii pe care îi avem, lucrăm inclusiv sâmbăta şi duminica, iar în timpul săptămânii până la 10 ore pe zi. Şanţurile de pe Calea Galaţi, plus două tasări care au apărut în zonă, vor fi rezolvate în maxim 14 zile. Pe Calea Călăraşilor am ajuns, după cum se poate vedea la faţa locului, până la intersecţia cu strada Şcolilor, iar până la sfârşitul lunii vom ajunge, cu siguranţă, până la intersecţia cu strada Danubiului, ca să închidem tot tronsonul”, a precizat şeful de la CUP “Dunărea”.

 

O lucrare de 2,3 milioane lei

După cum v-am mai informat, înlocuirea conductei de apă de pe Calea Călăraşilor, de la intersecţia cu bulevardul Independenţei până la intersecţia cu strada Danubiului, vine la pachet cu recuperarea vechii conducte de termoficare, scoasă din uz odată cu desfiinţarea fostului CET. CUP “Dunărea” profită, astfel, de existenţa canalului edilitar care adăpostea până în prezent conducta de termoficare. Având pereţi de beton armat şi fiind legat la reţeaua de canalizare, acesta a fost conceput să prevină scurgerile de apă în sol. Asta spre deosebire de vechea conductă de apă de pe respectivul segment al Căii Călăraşilor, care se află pe partea dreaptă a străzii şi nu este protejată în niciun fel, astfel că, la fiecare avarie, apa se scurgea direct în sol, provocând tasări la suprafaţă. Cum reţeaua de termoficare este scoasă din uz de câţiva ani, conducerea CUP “Dunărea” a cerut Primăriei acceptul de a folosi canalul edilitar pentru “pozarea” noii conducte de apă. Primăria a fost de acord, bineînţeles, mai ales că astfel se recuperează şi conducta metalică a fostei termoficări, care poate fi vândută la fier vechi aducând o sumă considerabilă la bugetul local.

Revenind la lucrarea de modernizare a reţelei de apă de pe Calea Călăraşilor, aceasta este prevăzută  să dureze 60 de zile lucrătoare, începând din data de 21 august. Astfel, până la finalul lunii octombrie, ar trebui finalizată atât extragerea fostei conducte de termoficare cât şi montarea noilor ţevi de apă, de la intersecţia cu Independenţei până la intersecţia cu Danubiului. Investiţia se ridică la 2,3 milioane de lei (23 miliarde de lei vechi n.n.) şi este suportată integral de CUP “Dunărea”. Directorul Silviu Mangiurea ne-a precizat că în aceşti bani intră şi montarea de vane la fiecare intersecţie. “Până acum nu existau vane la intersecţia cu Unirii, cu Ana Aslan sau Frumoasei. Dacă apărea vreo avarie pe una dintre aceste străzi, trebuia să oprim apa din căminul de la Independenţei sau de la Cuza, afectând astfel foarte mulţi abonaţi. Prin intervenţia pe care o facem acum, am prevăzut montarea de vane la fiecare intersecţie, astfel încât să putem avea un control mult mai bun al reţelei”, ne-a explicat Mangiurea. Acesta ne-a mai declarat că, pe viitor, s-ar putea muta conductele de apă în fostele canale edilitare ale CET şi pe alte străzi principale ale municipiului.

În ceea ce priveşte vechea conductă de apă, de pe partea dreaptă a Căii Călăraşilor, aceasta va fi sigilată cu dopuri la capete şi în dreptul fiecărui branşament, apoi va fi abandonată pe poziţie, deoarece recuperarea sa ar presupune efectuarea unor lucrări ce ar afecta inutil traficul auto.

 

Dacă nu se depun contestaţii, în câteva zile începe asfaltarea pe Călăraşi

Odată montată noua conductă, rămâne problema refacerii carosabilului, pe porţiunea afectată de lucrări. Deocamdată, pe tronsoanele unde s-a finalizat montarea conductei, încă nu s-a turnat asfalt. Asta se întâmplă, după cum se poate vedea la faţa locului, pe porţiunea cuprinsă între bulevardul Independenţei şi bulevardul Cuza, unde o bandă de circulaţie este în continuare blocată, deşi echipele de lucru ale CUP “Dunărea” au terminat treaba acolo de vreo trei săptămâni. Directorul Silviu Mangiurea ne-a explicat că porţiunile de carosabil pe care ar trebui turnat asfalt pe Calea Călăraşilor sunt prea mari pentru ca lucrarea să poată fi executată în regie proprie de CUP “Dunărea”. Drept urmare, s-a procedat la organizarea unei licitaţii, pentru angajarea unei firme specializate. “Procedura se află într-un stadiu destul de avansat. Ofertele se deschid mâine (azi n.n.) şi sperăm să avem un câştigător cât mai repede, astfel încât să putem începe asfaltarea chiar de vineri, 8 octombrie. Dacă se fac contestaţii, ceea ce nu este exclus, asfaltarea va întârzia nu se ştie cât”, ne-a mai declarat Mangiurea.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro