Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Tehnologie de ultimă oră folosită în premieră naţională la Brăila

• este vorba despre o metodă rapidă şi curată de reparare a conductelor subterane de canalizare • prin aplicarea acestei tehnologii s-au făcut reparaţii pe o porţiune de circa 80 metri de conductă, în Bariera Călăraşilor • lucrarea a durat doar 2 ore, fără să fie nevoie de restricţionarea traficului • prin metoda veche, cu şanţ săpat la suprafaţă, lucrarea ar fi durat minim 2 săptămâni, iar impactul asupra traficului auto în zonă ar fi fost major

 

Compania de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila a folosit, marţi, 14 mai, în premieră naţională, o tehnologie de ultimă generaţie care permite repararea conductelor subterane de canalizare într-un timp foarte scurt şi fără afectarea terenului la suprafaţă. Intervenţia s-a făcut în Bariera Călăraşilor, asupra unei porţiuni de circa 80 de metri de conductă îngropată la aproximativ 4 metri adâncime. Lucrarea a fost făcută de o firmă din Bucureşti şi a durat în jur de 2 ore, iar conducta astfel reparată ar urma să reziste până la 50 de ani fără a mai avea nevoie de întreţinere. “Marele avantaj al acestei tehnologii este că nu mai trebuie săpat la suprafaţă. La Brăila s-au mai manşonat conducte, dar nu cu acest material şi această tehnologie care se aplică foarte simplu, lucrându-se doar din căminele deja existente, fără să fie nevoie să se sape un puţ de lansare sau alt cămin ca să poţi băga materialul care acoperă defecţiunea. Pentru lucrarea aceasta executată în Bariera Călăraşilor, dacă s-ar fi folosit tehnologia clasică, cu şanţ săpat de-a lungul conductei, ar fi fost nevoie cam de două săptămâni pentru a face reparaţiile necesare. Asta ca să nu mai vorbim de deranjul provocat zonei, cu inerentele noroaie şi cu perturbarea circulaţiei. Aşa, cu noua tehnologie, în două ore s-a terminat toată treaba, fără niciun pic de noroi sau de restricţii în trafic”, ne-a declarat Silviu Mangiurea, directorul CUP “Dunărea” Brăila.

Acesta ne-a explicat că ţeava reparată era fracturată în mai multe puncte, din cauza intervenţiilor făcute de-a lungul timpului de unii constructori care au lucrat în zonă pentru diverse proiecte. Pentru reparaţie, conform noii tehnologii aplicate în premieră naţională, conducta a fost mai întâi verificată cu o cameră specială, cu ajutorul căreia s-au marcat punctele cu probleme, dar şi poziţiile racordurilor cu conductele laterale. În faza doua, cu ajutorul unui dispozitiv special, ce acţionează sub presiune hidraulică, au fost aliniate porţiunile de ţeavă fracturate. Ulterior, au fost împinse pe conductă, tot hidraulic, nişte tuburi făcute dintr-un polimer special. Acestea au câte 70 centimetri lungime şi, unite, formează un fel de cămaşă interioară în vechea conductă. În interspaţiul rămas între acest manşon şi pereţii conductei se injectează un mortar de ciment apos, îmbogăţit cu o răşină specială care îl ajută să se întărească foarte rapid. Ultima fază a operaţiunii constă în introducerea pe conductă a unei freze care decupează racordurile cu conductele adiacente, în punctele marcate prin măsurătorile prealabile.

Directorul Silviu Mangiurea s-a declarat încântat de eficienţa acestei noi tehnologii. Acesta spune că a văzut pentru prima dată această metodă de lucru în timpul unei vizite făcute în Polonia şi că şi-ar dori să o aplice pe scară largă şi în Brăila. “Urmează să implementăm un proiect cu finanţare europeană prin intermediul căruia să reabilităm circa 28 kilometri de conducte vechi de canalizare din subteranul municipiului Brăila. Mi-aş dori ca tehnologia folosită pentru proiectul respectiv să fie aceasta, pentru că avantajele pe care le oferă sunt evidente. Prin eliminarea şanţurilor săpate la suprafaţă, costurile lucrării scad aproape la jumătate, iar disconfortul provocat în timpul lucrărilor este eliminat. Vom încerca să impunem prin caietul de sarcini această tehnologie de ultimă generaţie. Vom face asta, însă, doar atât cât ne permite legea, pentru că nu vreau să se creadă că am vrea să favorizăm la licitaţii anumite firme care au capacitatea la momentul actual de a implementa această tehnologie”, ne-a spus Mangiurea.

Proiectul de reabilitare a conductelor de canalizare vechi din Brăila va beneficia de o investiţie de 247 milioane de euro, fără TVA. Lucrările sunt necesare deoarece multe astfel de conducte, vechi de zeci de ani, au început să se fisureze şi chiar să se se fractureze în anumite puncte, lucru ce poate fi observat la suprafaţă, prin tasările care apar tot mai des pe carosabilul anumitor străzi.

COAUTOR ARTICOL: 



Categorie articol: 

Comentarii