Mergi la conţinutul principal

Taxa pe apa de ploaie o ştim. Dar ce ziceţi de taxa pe inundaţii?

Cu vârf şi îndesat chiar, ar putea completa sarcastic localnicii, care se uită deznădăjduiţi la dezastrul lăsat în urmă de ape. Ce s-a întâmplat, totuşi, acolo? Ce a mers atât de prost? Locuitorii zonelor afectate spun că se confruntă de mai mulţi ani cu inundaţiile atunci când plouă abundent. Asta din cauză că terenul unde-şi au gospodăriile are o cotă mai joasă decât restul oraşului, iar apa din canalizare refulează la debite mari de apă. Un alt factor care a contribuit la dezastru a fost acela că străzile, proaspăt asfaltate - pe bani publici, apropo! - sunt mult mai înalte decât nivelul curţilor şi astfel apa de ploaie se adună în gospodării ca în nişte imense ligheane.
Totuşi, cu ceva vreme în urmă, strigătele de ajutor ale celor afectaţi de inundaţii au fost într-un final ascultate, iar autorităţile locale au investit într-o staţie de pompare a apelor uzate, care să ajute la dirijarea şuvoiului spre canalul colector, mai ales când se înregistrează un asemenea surplus de apă, aşa cum a fost cel de luni seara. Bun, deci avem în zonă sistem de canalizare şi o staţie de pompare. Cu toate acestea, apa a atins cota de un metru în curţi, în case, şi sunt zeci de mărturii ale unor brăileni care au văzut cu ochii lor cum apa ţâşnea din canalizări ca din fântânile arteziene, ceea ce denotă presiunea imensă la care a fost supusă reţeaua de canalizare în seara cu pricina. Dar staţia, staţia nu funcţiona? Locuitorii din zonă spun că a fost pornită însă ... cu întârziere şi că de-asta n-a putut să facă faţă cantităţii mari de apă. Este de aşteptat ca operatorul public CUP "Dunărea" Brăila, entitate în subordinea autorităţilor locale, cea care practic administrează sistemul de apă şi canalizare din judeţ, să dea o explicaţie. Una plauzibilă, nu ca aceea primită ieri, când, evident, a dat vina pe natură: a plouat prea mult într-un interval prea scurt de timp. Dar până atunci, ştiţi ce vreau să văd? Dacă operatorul va avea tupeul să le factureze localnicilor din zonele afectate apa de ploaie. Ştiţi că, lunar, în factura CUP Dunărea apare un al treilea serviciu pentru care compania percepe bani, cel de preluare a apei pluviale, adică a apei de ploaie. Ce o să treacă în facturile pe luna mai ale celor care în urmă cu două zile îşi smulgeau părul din cap de deznădejde cu apa până la genunchi în propriile case? "Ne scuzaţi că am dat greş!?"

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro