Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Sute de suplinitori calificati care au dat examen de titularizare in 2003 intra din nou in concurs

Metodologia de miscare a personalului didactic prevede ca un cadru didactic, dupa ce a sustinut examenul de titularizare, dar nu a ocupat nici un post de titular, poate ocupa, pe baza mediei obtinute la examenul de titularizare, un post ca suplinitor, avind prioritate fata de suplinitorii calificati care nu au sustinut acest examen. In urmatorii doi ani, cadrul didactic respectiv poate ocupa acelasi post, daca sint ore, in baza continuitatii. Dupa cei trei ani, chiar daca postul exista in continuare, cadrul didactic este obligat de metodologie sa dea din nou examen de titularizare, daca vrea prioritate la ocupare a unui post. Altfel, postul respectiv va putea fi ocupat de altcineva, care a sustinut examen de titularizare in anul respectiv.
In acest an, la Ministerul Educatiei s-au facut cereri pentru ca toate cadrele didactice care au sustinut examen de titularizare in 2003 sa-si mentina continuitatea si sa ocupe aceleasi posturi, insa Ministerul Educatiei a refuzat sa schimbe metodologia. Ca urmare, cadrele didactice calificate daca vor sa aiba prioritate trebuie sa dea examen de titularizare. MEdC a argumentat ca a luat aceasta decizie pentru ca posturile ocupate de acesti suplinitori au fost deja publicate in lista cuprinzind posturile pentru concursul din 2006, si ca orice modificari ce ar fi aduse acestei liste, in afara procedurilor metodologice ar produce discriminari intre cadrele didactice cu statut de suplinitor, potentiali candidati la concurs pe aceste posturi si cadrele didactice care solicita continuitate pe post In baza participarii la concurs In anul 2003.
Ministerul nu exclude posibilitatea modificarii metodologiei in sensul propus de cadrele didactice, asigurarea postului pe baza continuitatii pina la disparitia acestuia, insa considera ca acum momentul nu este oportun, pentru ca procesul de miscare a personalului didactic deja a inceput si vechea metodologie a produs efecte.




Categorie articol: 

Comentarii