Mergi la conţinutul principal

Sute de asociaţii de proprietari îngrijorate de factura la apă a lunii ianuarie

• mii de proprietari de apartamente s-au trezit că au de plătit la întreţinere diferenţe mari de apă • consumul facturat al lunii ianuarie este mult mai mare decât lunile precedente, la unele asociaţii chiar şi cu peste 30 - 35% • totul li se trage de la montarea noilor apometre inteligente cu citire la distanţă, aceştia având clasă de precizie superioară, care înregistrează chiar şi “picăturile” de apă

 

Îngrijorare şi revoltă în rândul brăilenilor care locuiesc la bloc şi care au văzut la avizier lista chletuielilor cu întreţinere aferentă lunii ianuarie 2018. Oamenii au constatat că la capitolul “diferenţe de apă” au de plătit chiar şi 20 - 30 de lei per apartament în plus, adică echivalentul a 3 - 4 metri cubi de apă, sensibil mai mult decât în lunile precedente. Scandalizaţi au cerut explicaţii administratorilor de bloc sau preşedinţilor care le-au spus că în ianuarie cantitatea de apă facturată de CUP Dunărea a fost cu mult mai mare decât consumul mediu de până acum al asociaţiei. Iar fenomenul s-a manifestat odată cu înlocuirea apometrelor de bloc, cu cele mult mai performante ca şi precizie la înregistrare, recent cumpărate de CUP Dunărea, şi în funcţie de care se emite factura lunară pentru serviciul de apă-canal. “Până acum aveam o diferenţă în plus de apă undeva cam la un metru cub pe fiecare apartament. Noi suntem 3 persoane şi dădeam la asociaţie un consum de 8 - 9 metri cubi în fiecare lună, la care se adăuga diferenţa de apă de un metru. Luna aceasta când s-a afişat lista pentru ianuarie am observat că diferenţa de apă a crescut la 20 lei pe apartament, adică echivalentul a aproape 3 metri cubi, ceea ce înseamnă că deşi am avut un consum înregistrat de apometru de apartament de 9 mc va trebui să plătesc vreo 12 mc de apă. Nu este normal aşa ceva! (...) Administratorul şi preşedintele mi-au spus că de fapt aceste diferenţe sunt furturi de apă între vecini. Adică sunt unii proprietari care fură apă cu picătura lăsând apa să curgă în cadă pe timpul nopţii şi pe care o folosesc apoi la WC ca să nu mai tragă apa. Şi uite aşa trei persoane dau un consum lunar de doar 3 mc de apă, iar noi cei care suntem coreţi ajungem să le plătim şi lor apa. (...) Înţeleg că undeva la 10% din diferenţa în plus se poate pune pe seama clasei de precizie între apometrele din apartamente şi cele de la subsol în funcţie de care CUP Dunărea face factura la întreaga asociaţie. Dar de aici şi până la diferenţe în plus de peste 30% este enorm. Am mers la asociaţie la noi şi am cerut explicaţii şi mi-a arătat factura lunii ianuarie şi pe cea a lunii decembrie şi, într-adevăr, toată asociaţia avea un consum facturat mai mare cu 120 mc. De unde această diferenţă, am întrebat, iar administratorul mi-a spus că în ianuarie cei de la CUP Dunărea au înlocuit apometrul general cu unul nou, din cele cu citire la distanţă, cu o clasă de precizie mult mai mare decât cel vechi. Chiar suntem disperaţi pentru că asta înseamnă că, practic, de acum înainte povestea se va repeta lună de lună. Şi atunci pentru ce ne-am mai montat în apartamente contori, de ce mai vine să le citească de la asociaţie dacă oricum plătim în plus 3 - 4 metri cubi? Este cu adevărat o situaţie alarmantă pentru că, din câte am vorbit şi cu colegele de la muncă, la fel s-a întâmplat şi la alte blocuri din oraş unde s-au montat noile apometre performante”, ni s-au plâns mai mulţi cititori.

“Sunt administrator la mai multe asociaţii şi pot confirma că acolo unde s-au montat noile apometre am primit factură de la CUP Dunărea cu un consum sensibil mai mare decât până acum. De exemplu, la una dintre asociaţii, cu 60 de apartamente, am avut în decembrie consum de 350 mc, iar în ianuarie de 460 mc. Vă daţi seama ce muncă de lămurire va trebui dusă cu locatarii ca să-i facem să înţeleagă corect fenomenul. Cred că singura soluţie ar fi ca fiecare proprietar să-şi monteze un apometru mai performant în apartament în speranţa că astfel bilanţul lunar al consumului de apă raportat de fiecare va fi cât mai aproape de cantitatea de apă facturată de CUP Dunărea”, ne-a declarat, sub protecţia anonimatului, un administrator de AP.

Reporterii “Obiectiv” au sesizat conducerii CUP Dunărea situaţia reclamată de cititori solicitând un punct de vedere pe acest subiect. “Într-adevăr, compania a înlocuit vechii contori de la blocuri cu aparatele de măsură recent achiziţionate, cele cu citire la distanţă şi care au o clasă superioară de precizie la înregistrarea consumului de apă. Aceasta este explicaţia faptului că la unele asociaţii consumul facturat al lunii ianuarie a fost mai mare decât în lunile precedente”, ne-a declarat Silviu Mangiurea, directorul general al CUP Dunărea.

Reamintim că operatorul de apă-canal-epurare a investit sume importante în achiziţia de aparate de măsură performante, cu citire la distanţă şi sistem de alarmare în caz de tentativă de fraudare. În primă etapă astfel de aparate au fost montate în cazul abonaţilor care locuiesc la casă, iar recent s-a trecut la înlocuirea apometrelor şi la blocurile din oraş.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro