Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Sunt progrese, dar în unele zone suntem ca-n epoca de piatră"

"Legat de acest obiectiv de investiţii, în unele zone lucrările arată bine, în unele suntem în epoca de piatră, iar mesajul meu este foarte clar: orice constructor care nu respectă graficul de lucrări şi termenele stabilite, va suferi penalităţi pentru că ministrul Transporturilor a reuşit să impună o asemenea disciplină în lucrările de construcţii din România şi nu vom face o excepţie nici aici", a atras atenţia premierul Emil Boc în cadrul unei vizite la şantierul de construcţie a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti.
În acest sens, premierul a subliniat că "plăţile se vor face doar în conformitate cu respectarea graficului de lucrări partajat lunar" pentru a se "asigura că acest efort pe care statul îl face, şi românii în ultimă instanţă, este respectat şi de către constructori". Boc a subliniat că investiţiile trebuie susţinute, iar Anca Boagiu a arătat că poate face performanţă, context în care i-a avertizat pe constructori că dacă nu vor susţine eforturile ministrul Transporturilor, "le va tăia capul".
El a mai spus că anul acesta Guvernul are trei mari priorităţi "în materie de autostrăzi": Arad-Timişoara, Medgidia-Constanţa şi Bucureşti-Ploieşti. "Sunt lucrări care pot fi finalizate cu un efort major, pot fi date în exploatare, dar totul depine în primul rând de constructori, pentru că ministrul Transporturilor a făcut eforturi de a asigura resurse financiare ca lucrările să poată continua, de aici înainte mingea este în terenul lor şi să fie siguri că terenul va fi verificat în permanenţă de către arbitrul intrasigent şi imparţial care este ministul Transporturilor, pentru a ne asigura că ceea ce s-a propus se realizează", a completat premierul.
Emil Boc a mai declarat că "au fost finalizaţi kilometri de autostradă la Bechtel, la centura ocolitoare a Sibiului, la centura ocolitoare a Timişoarei, la centura ocolitoare a Constanţei", arătând că "acum Ministerul îşi propune să dea în exploatare anul acesta şi la începutul anului viitor 129 de km de autostradă". "Asta este o componentă a politicii investiţionale a Guvernului tocmai pentru a putea să avem o creştere economică fundamentată pe lucruri sănătoase, şi nu pe împrumut şi pe consum (...). Atunci, putem spera şi la revenirea salariilor şi la plata în continuare a pensiilor fără probleme pentru că vedeţi cât de greu este în Europa în momentul de faţă când ţări vechi au probleme majore datorită deficitelor, datorită împrumuturilor ca pondere în PIB şi a imposibilităţii de a-şi finanţa aceste cheltuieli. România astăzi are o situaţie mai bună, dar trebuie să rămânem extrem de precauţi, extrem de vigilenţi şi să nu facem nici un pas în lateral de la o dezvoltare economică sănătoasă", a explicat el.
La rândul ei, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a declarat despre construcţia autostrăzii Bucureşti -Ploieşti că deşi există un progres, nu este satisfăcută de ritmul lucrărilor. "Există un progres, personal nu sunt satisfăcută de ritmul lucrărilor şi de aceea colegii mei care fac parte din echipa de monitorizare vor intensifica prezenţa care o au pe aceste tronsoane şi vom avea o discuţie cu constructorii, foarte serioasă, pentru că efortul bugetar pe care ministerul îl face este foarte mare", a spus ministrul.




Categorie articol: 

Comentarii