Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Subsol de bloc, condamnat să rămână inundat cu dejecții

* se întâmplă în subsolul blocului L de pe Calea Galați, unde refulează apa reziduală dintr-o conductă de canalizare cu probleme * președintele de asociație se plânge că a tot făcut reclamații către CUP Dunărea să vină să rezolve defecțiunea * conducerea companiei de apă-canal afirmă, însă, că țeava demufată se află pe ”teritoriul” blocului, așa că asociația trebuie să plătească intervenția

 

Locatarii unui bloc situat pe Calea Galați au o mare problemă: subsolul imobilului este inundat cu ape reziduale, pline de dejecții provenite de la o conductă de canalizare. Din acest motiv, accesul la țeava principală de apă a blocului, pentru oprirea temporară a alimentării, în cazul unor eventuale intervenții necesare în apartamentele individuale, este practic imposibilă pentru cine nu e dotat cu cizme speciale de cauciuc și cu rezistență sporită la mirosuri și priveliști dezgustătoare. Constantin Enescu, președintele Asociației de Proprietari nr. 191, din cadrul Blocului L, de pe Calea Galați, nr. 64, afirmă că a reclamat de nenumărate ori acest aspect către Compania de Utilități Publice ”Dunărea” Brăila, însă i s-ar fi răspuns că problema trebuie rezolvată pe cheltuiala asociației. Asta în condițiile în care, după cum susține reclamantul, este vorba despre o conductă a sistemului municipal de canalizare care are o problemă cu un manșon undeva pe la mijlocul străzii Ștefan cel Mare, apele reziduale refulând înapoi spre căminul de racordare din subsolul blocului. ”Se tot scurge apa menajeră din canalizare către subsolul nostru. Până mai acum câteva luni de zile, intrai în ciorapi, acum este plin de dejecții, pentru că s-a demașonat o țeavă. Încerc să le explic celor de la CUP Dunărea că este treaba lor. Eu nu pot să fac o lucrare în mijlocul străzii Ștefan cel Mare! Au venit mai mulți specialiști constatatori, că așa le spune, și mi-au spus că este treaba asociației de proprietari. Nu este treaba noastră, domnule, canalizarea se află în mijlocul străzii!”, spune președintele Asociației nr. 191. Acesta afirmă că problemele actuale țin de felul cum au fost realizate, în urmă cu zeci de ani, rețelele de apă și canalizare în zonă. Astfel, inclusiv o conductă magistrală de apă, care alimentează mai multe blocuri de pe Calea Galați, trece prin subsolul blocului L, iar din cauză că este veche și ruginită se tot sparge și provoacă inundații. ”În problema canalizării, am vrut să merg în audiență la CUP Dunărea, dar nu se fac audiențe, pentru că avem această situație cu pandemia. M-am adresat și la Primărie, pentru că au fost probleme și cu o magistrală de apă rece care trece prin subsolul nostru și care, în ianuarie, la începutul anului, s-a spart. Și le-am spus: domnilor, scrie în lege că o conductă magistrală trece prin afara subsolului. Mi s-a răspuns că așa a fost făcută înainte de 1989, e o conductă care alimentează 4 - 5 blocuri. În fine, până la urmă au venit și au remediat treaba, au pus niște manșoane. Înțeleg că, atunci când se va reabilita Calea Galați, or să scoată și conducta de apă de sub blocuri. Până una-alta, rămâne problema cu această conductă de canalizare demanșonată, care ne inundă subsolul cu dejecții. Există această neînțelegere cu CUP Dunărea în ceea ce privește căminul de racordare prin care se scurge apa reziduală de la conducta demanșonată. Scrie clar în lege: la apă potabilă se numește cămin de branșament, la canalizare se numește cămin de racordare. Ei bine, căminul de racordare, țeava de racordare și toate anexele aparțin prestatorului de servicii, deci CUP Dunărea. E nevoie să ne mai traducă cineva treaba asta? Și în regulamentul Asociației «Dunărea de Jos», unde Primăria este acționar majoritat, scrie: căminul de racordare se pune la 1-2 m față de proprietate. E nevoie de traducător aici? Îmi spune mie cineva că o canalizare din mijlocul drumului, care este la vreo 10 m de bloc, trebuie reparată de asociație?! Plus că, dacă faci reclamație, nimeni nu își asumă nicio responsabilitate. Vine câte un șefuț mai mic, cheamă apoi un șefuț mai mare, vine se uită și spune: domnule, e a dumneavoastră! Nu este a mea! Mi-au zis să merg și eu prin audiențe și să văd. Păi, ăsta e mod de rezolvare, domnule?!”, se plânge Constantin Enescu, președintele de asociație de pe Calea Galați. 

 

Dinspre CUP ”Dunărea” lucrurile se văd diferit

Silviu Mangiurea, directorul CUP ”Dunărea” Brăila, s-a arătat surprins că există această reclamație către ziar, din partea Asociației nr. 191, de pe Calea Galați. Mangiurea ne-a pus la dispoziție o adresă trimisă companiei de către respectiva asociație, prin care se aduc mulțumiri pentru modul profesionist de rezolvare a problemelor generate recent de conducta de apă din subsol. ”Ca urmare a intervenției în urma căreia s-a înlocuit o parte din conducta magistrală și s-a refăcut branșamentul de la intrarea în subsolul blocului L, pentru modul profesionist în care a acționat, adresăm mulțumiri echipei de lucrători (...) ”, scrie în respectiva adresă.

Mangiurea ne-a declarat că, în viitorul apropiat, poate chiar în primăvara acestui an, se va proceda la scoaterea acelei conducte magistrale de pe traseul actual ce trece pe sub blocuri, pe un traseu aflat în afara subsolurilor, ca să nu mai existe pericolul constant de avarii ce provoacă inundații. În ceea ce privește conducta de canalizare care generează în prezent refularea apelor reziduale în subsolul blocului L, directorul CUP ”Dunărea” ne-a spus că i-a explicat președintelui de asociație că, potrivit contractului existent, problema trebuie rezolvată de beneficiari, adică de locatarii blocului. ”Racordul de canalizare este demufat pe tronsonul aflat între bloc și căminul de vizitare, situat pe stradala de canalizare, fiind necesară remedierea. În consecință, exploatarea și repararea instalației interioare cade în sarcina utilizatorilor, deci a asociației de proprietari, conform  art. 2, alin. 3, din capitolul 2 a contractului de prestare a serviciului public de canalizare încheiat cu asociația, în care este specificat faptul că punctul de delimitare între operator și utilizator este căminul de racord”, ne-a informat Mangiurea, precizând că locatarii trebuie să coopteze o firmă specializată pentru efectuarea lucrărilor necesare, inclusiv CUP Dunărea putând fi angajată să intervină, dar doar contracost. ”Asociația trebuie să rezolve. Și poate să o facă cu orice constructor, așa spune contractul. Se sapă cât este zona verde, taie țeava și o mufează la ambele capete, și în subsol, și în zona verde, și a terminat problema. Se elimină zona unde este defectul. Dar să facă o comandă către Companie, noi îi facem un deviz, i-l prezentăm. Oricum, și pentru asta noi solicităm aviz de lucru de la Primărie. Fără aviz nu avem ce face”, ne-a declarat Silviu Mangiurea.

Așadar, ambele tabere consideră că este datoria celeilalte să rezolve problema: președintele de asociație spune că e treaba CUP Dunărea, directorul companiei afirmă că echipele de lucru din subordinea sa pot interveni, însă doar pe cheltuiala asociației. Mangiurea mai spune că niciodată nu a refuzat dialogul cu vreun președinte de asociație, inclusiv cu cel de pe Calea Galați, însă în ceea ce-l privește pe acesta din urmă, se pare că găsirea unei căi de înțelegere este o misiune imposibilă.

Între timp, apa cu dejecții continuă să inunde subsolul blocului L, cu toate inconvenientele acestei situații: accesul dificil spre imposibil la conducta principală de apă, pericolul transmiterii unor boli grave etc.

COAUTOR ARTICOL: 



Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii