Mergi la conţinutul principal

Studiu de trafic de 25.000 euro, pentru transportul public de calatori

Alba-neagra cu legalitatea sau nelegalitatea modificarii traseelor pentru transportul public de calatori. Dupa ce au tacut, in sedinta de Consiliu Local in care s-a prezentat informarea prin care se aducea la cunostinta plenului CLM ca este nelegala modificarea acestor trasee pina in anul 2009 - dind astfel impresia ca-si insusesc aceasta concluzie a specialistilor Primariei - mai nou, unii dintre consilierii municipali sustin ca nu pun mare pret pe opinia specialistilor amintiti.
Consilierul PSD Doru Damian a comentat, in cadrul unei conferinte de presa, ca fiecare are dreptul la opinie si, deci, si cei de la Serviciul Contencios-Juridic, dar asta nu inseamna ca CLM-ul trebuie sa ia in seama opinia respectiva. Mai exact, Damian sustine ca el si colegii sai consilieri PSD sint gata sa voteze o modificare a traseelor, oricind inainte de 2009, cu conditia ca aceasta sa fie fundamentata de un studiu de trafic: "Aici este o stratagema. Pasul urmator este modificarea traseelor, dar numai in baza unui studiu. Cine le-a stabilit acela le modifica, asta este clar, chestiunea aceea ca CLM nu mai are dreptul cinci ani sa modifice traseele este simpla parere a celor de la Serviciul Contencios-Juridic, nu e adevarat... Eu nu sint de acord cu opinia dumnealor, care e problema? Noi nu am comentat nimic in timpul sedintei, pentru ca nu pot sa comentez o opinie a Serviciului respectiv, la prima lectura a documentului. Dumneavoastra n-ati vazut ca a fost o sedinta extraordinara si s-au bagat hirtiile acolo, in ultimul moment? Eu vreau sa stau si sa analizez documentele respective, ca sa-mi exprim o parere. Am putina experienta si nu ma mai las dus de primul impuls, vreau sa citesc si eu acea informare, sa verific actele normative in baza carora specialistii de la serviciul Contencios -Juridic si-au exprimat parerea, ca sa stiu exact despre ce este vorba si sa vad daca au dreptate. E posibil sa fiu eu in eroare si sa aiba ei dreptate. Noi am stabilit insa foarte clar pasii de urmat: un studiu de trafic si modificarea traseelor. Pe mine ma intereseaza mai putin razboiul intre primar si viceprimar, referitor la transportul public, si mai mult sa se puna capat haosului din acest domeniu. Noi, consilierii PSD, am mai spus-o: vrem efectuarea unui studiu de trafic in municipiu, efectuat de organisme specializate, am aprobat o suma de circa 25.000 de euro pentru asta. Pare mult, dar merita, daca reusim sa rezolvam problema asta".

Nu incape iertare pentru primar

In ceea ce o priveste, viceprimarul Vasioiu n-a fost lasata sa-si spuna parerea la sedinta, in privinta informarii respective, desi si-a exprimat intentia in acest sens. Pentru ca presedintele de sedinta, Vasile Varga, a fost de parere ca documentul este o simpla informare, nu are nevoie de aprobare si, deci, nu merita sa se discute pe seama lui, viceprimarul nu a putut comenta in fata plenului concluzia Serviciului Contencios-Juridic.
Daniela Vasioiu a precizat insa recent, intr-o conferinta de presa, ca o modificare a traseelor aprobata acum nu ar putea acoperi, din punct de vedere legal, faptul ca primarul le-a schimbat cu luni in urma, fara a anunta si fara a cere acordul CLM. Mai mult, viceprimarul crede ca plenul CLM a facut bine ca nu a aprobat, atunci cind i-a fost pus in fata, proiectul de hotarire privind modificarea traseelor:
"Stiu ca sint acuzata de domnul primar ca aceasta hotarire nu trece pentru ca nu vreau eu, dar va spun cu mina pe inima ca nu m-am bucurat ca nu a trecut acel proiect. Nu ma bucur ca nu trece un proiect de hotarire care sa reglementeze transportul public de calatori. Cert este ca, indiferent cind se voteaza acest proiect de hotarire, nu-l absolva pe domnul primar de ceea ce s-a intimplat pina la momentul la care s-a aprobat hotarirea. Noi am dorit ca lucrurile sa fie transate si sa intre pe fagasul normal inca de acum un an, mai mult de un an, din martie 2005. M-am luptat si verbal si in scris, ca lucrurile sa intre pe fagasul normal. Cu certitudine ma bucur pentru consilieri ca nu au votat proiectul de hotarire ce li s-a propus spre analiza, pentru ca responsabilitatea era a consilierilor. Nu spun ca acea hotarire de CLM este legala sau ilegala, pentru ca produce efecte de aici incolo, dar atit timp cit modifica o hotarire din 2004, impartirea traseelor principale si secundare, cum prevede si obliga legea, evident ca trebuia sa aiba girul tuturor participantilor la acest serviciu, si nu l-a avut. Mai mult decit atit, cind s-a declansat greva spontana a salariatilor de la Braicar, pentru a se stinge miscarea de protest, domnul primar a semnat un protocol cu sindicatul Braicar, prin care si-a asumat obligatia ca aceste trasee sa fie facute transparent, in comisiile de specialitate, unde sa participe toti. Nici acest lucru nu l-a facut, s-a consultat numai cu operatorii privati, iar documentul nu a fost facut decit de domnul Dan Gheorghe, iar domnul primar si l-a insusit integral, sau poate domnul Gheorghe l-a facut la sugestia domnului primar. Nu stiu. Daca domnul primar isi asuma toate aceste nebunii pe care le face domnul Dan Gheorghe, foarte bine! Am solicitat primarului sa-l demita, am solicitat CLM-ul sa-l demita, dar nu. Domnul Dan Gheorghe este cel mai bun director pentru asa ceva".

"Nu vreau sa fiu complice"

Vasioiu crede ca o modificare a traseelor facuta fara un studiu amanuntit, ci numai in baza dorintelor primarului, ar putea paraliza transportul public de calatori, pentru ca i-ar determina pe angajatii Braicar, care se vor simti defavorizati, sa intre in greva din nou: "Ma bucur pentru consilieri ca nu au votat la sedinta respectiva acel proiect de hotarire care a fi paralizat transportul public, pentru ca sindicatul Braicar a vrut sa revina asupra grevei pina cind se lamurea, or, daca acea hotarire trecea, tare mi-e teama ca se paraliza transportul public. Punctul de vedere al Braicar a existat de fiecare data, dar nu a fost pus la mapa. Dvs. stiti ca, dupa ce mi-a fost luata din competenta activitatea de transport public, eu am facut toate demersurile legale. Sint convinsa ca si asta este o bila neagra in ochii primarului, dar nu vreau sa fiu complice la asemenea lucruri, pe care eu le consider nelegale".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro