Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Strada Griviţei are nevoie din nou de reparaţii

Strada Griviţei a intrat din nou în reparaţii, la fel cum s-a întâmplat în fiecare an după marea reabilitare, finalizată în toamna lui 2011. Tasările şi spărturile apărute în asfalt au tot fost astupate şi plombate, aceleaşi operaţiuni desfăşurându-se şi în prezent. Deocamdată, au fost raşchetate porţiunile cu probleme, încă de la sfârşitul săptămânii trecute, urmând ca în zilele următoare să fie turnate şi plombele asfaltice. Lucrarea este executată în garanţie de "Tehnologica Radion", firma care a făcut marea reabilitare din urmă cu cinci ani. Termenul de garanţie se întinde pe durata a 10 ani, iar dacă defecţiunile or să apară în acelaşi ritm ca până acum, firmei bucureştene o să-i fie afectat serios bugetul de cheltuieli. Pe de altă parte, dacă "Tehnologica Radion" refuză să facă reparaţiile, Primăria Brăila poate apela la garanţia de bună execuţie, un fond de 3,6 miliarde de lei vechi, aflat la dispoziţia autorităţilor locale pe durata celor 10 ani de la finalizarea reabilitării. La finalul perioadei, firma bucureşteană va intra în posesia acestor bani. Dacă însă nu repară defecţiunile apărute pe parcurs, autorităţile brăilene pot contracta un alt constructor, plătindu-l cu bani din fondul de garantare. Sumele astfel achitate se scad din fondul pe care trebuie să-l primească "Tehnologica Radion" la finalul celor 10 ani de garanţie a lucrării.
Reamintim că reabilitarea străzii Griviţei a început în martie 2010, iar contractul de execuţie prevedea ca lucrările, de la intersecţia cu Carantinei până la intersecţia cu Calea Călăraşilor, să fie finalizate până în septembrie 2011. Pe parcurs, însă, aşa cum se întâmplă de obicei, muncitorii firmei "Tehnologica Radion" au început să piardă ritmul, asfel că în luna iulie a anului 2011, când se apropia termenul limită, pe ultimele tronsoane, cele dintre Str. G-ral Eremia Grigorescu şi Calea Călăraşilor, încă se mai lucra la înlocuirea reţelelor de apă şi canalizare, iar asfaltarea nici nu începuse. Primăria a început să pună presiune pe constructor, să finalizeze la timp şi probabil tocmai din cauza acestei grabe de pe ultima sută de metri a fost afectată calitatea lucrării. Oricum, şantierul a fost declarat închis abia pe 14 octombrie 2011, cu o lună şi jumătate întârziere faţă de termenul iniţial. Modalitatea de lucru a celor de la "Tehnologica Radion" a început să producă efecte după doar câteva luni de la inaugurarea străzii, sub forma surpărilor de teren cauzate, cel mai probabil, de compactarea insuficientă a fundaţiei părţii carosabile. La vremea respectivă, atât constructorul cât şi responsabilii cu verificarea calităţii lucrărilor spuneau că de vină pentru ceea ce s-a întâmplat ar fi doar caracteristicile extrem de dificile ale solului pe care este aşezată Str. Griviţei, care e predispus la surpări atunci când este umezeală excesivă.
În total, investiţia în reabilitarea Griviţei s-a ridicat la 13,3 milioane lei, bani asiguraţi în proporţie de 80% printr-un împrumut nerambursabil primit de la Uniunea Europeană.

 




Categorie articol: 

Comentarii