Mergi la conţinutul principal

Start la reducerea de preturi

Afisele promotionale menite sa atraga cit mai multi clienti au fost deja postate in vitrine, anuntind scaderi de pina la 70% din valoarea preturilor vechi. Acestea incadreaza toate tipurile de articole vestimentare, dar si incaltaminte sau accesorii. Soldarile au loc in aceleasi spatii comerciale, fiind marcate adecvat pentru fiecare categorie. Astfel, costul nou al hainelor de dama, spre exemplu, este in aceasta perioada de doua sau chiar de trei ori mai mic, echivalind o reducere de 10, pina la 50 de lei. Tricourile, care variau intre 55-60 de lei, sint acum in jur de 40-50 lei, pantalonii lungi sau trei sferturi sint acum la jumatatea pretului initial, de aproximativ 100 lei. Acelasi procent a fost aplicat si in cazul fustelor, respectiv al rochitelor de vara, care au acum un pret nou, de 45-50 de lei.
Articolele de incaltaminte nu au fost omise nici ele de la ieftiniri, marile magazine afisind o reducere de 70 de procente. Prin urmare, o pereche de pantofi sau de sandale, ce valora pina zilele trecute cam 70-80 de lei, poate fi achizitionata acum cu doar 30-35 e lei. De asemenea, sint anuntate soldari si la camasi si costume, al caror pret coboara de la 200-250 la 150-190 lei. Chiar si raioanele de lenjerie intima practica acum o scadere a preturilor cu 30-50%, atit la magazinele mai mici, cit si la cele de firma din marile complexe comerciale.
Toate aceste ieftiniri reprezinta numai stiri bune pentru cumparatori, care vor fi tentati sa se plimbe si mai des prin magazine in cautarea articolelor preferate, cu preturi avantajoase. De aceea, pentru a evita aglomeratia suparatoare, reamintim ca aceasta perioada de soldare are loc pe parcursul mai multor saptamini.

Primaria trebuie notificata

Firmele pot desfasura vinzari cu reduceri de preturi, cunoscute si sub denumirea de soldare, soldari sau solduri. Cu 15 zile inaintea
debutului perioadei de soldare, comerciantul care desfasoara
vinzari cu reduceri de pret trebuie sa faca o notificare catre
primaria in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea.
Formularul de notificare trebuie completat in dublu exemplar, din
care unul se inregistreaza la primarie, iar celalalt se pastreaza la
sediul comerciantului pentru control.
Pot fi vindute la pret redus, ca obiect al soldarii, produse
nealimentare a caror desfacere are caracter sezonier: confectii,
inclusiv blanuri, pielarie, tricotaje, incaltaminte, articole de sport -
turism, cosmetice, aparate de incalzire si climatizare si alte
produse similare. Marfurile care fac obiectul soldarii trebuie
depozitate separat si vindute in raioane sau spatii special
amenajate. Lista de inventar pentru marfurile de soldat va fi
completata si pastrata la sediul comerciantului.

Anunturile soldurilor

Vinzarile cu reduceri nu se fac, insa, oricum, ci trebuie respectate
anumite reguli de catre comercianti. Aceasta, pentru a evita
inducerea in eroare si pacalirea cumparatorilor, dispusi sa scoata
mai multi bani din buzunar in asemenea perioade. Astfel, potrivit
Ordonantei nr. 99/2000, orice anunt de reducere de pret,
exprimat in valoare absoluta sau in procent, trebuie efectuat
vizibil, lizibil si fara echivoc, pentru fiecare produs sau grupa de
produse identice. Anuntul se face fie prin mentionarea noului pret
linga pretul anterior, barat, fie prin inscrierea "pret nou", pret
vechi", linga sumele corespunzatoare sau prin afisarea procentului
de reducere si a pretului nou care apare linga pretul anterior,
barat.
Este interzis ca o reducere de pret pentru un produs sau serviciu
sa fie prezentata ca o oferta gratuita a unei parti din produsul
respectiv, deoarece ar fi vorba despre un mesaj publicitar
inselator. De asemenea, nu este permisa conditionarea vinzarii unui produs de cumpararea altuia. Si, nu in ultimul rind, comerciantii sint obligati ca vinzarile de soldare sa le faca doar in spatiile unde produsele respective erau vindute in mod obisnuit, si nu in altele, special amenajate in aceste perioade.
Agentii economici care nu respecta prevederile legale risca sa fie
sanctionati cu amenzi cuprinse intre 2.000 si 10.000 de lei.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro