Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Start în licitaţia pentru Marea Asfaltare!

Municipalitatea a lansat în SEAP (sistemul electronic de achiziţii publice) procedura atribuirii mult-aşteptatului contract de plombări şi asfaltări de străzi şi şosele din oraşul nostru. Contractul vizează lucrări de întreţinere, reparaţii şi intervenţii accidentale la străzi şi alte zone ce aparţin domeniului public al Municipiului Brăila.
Valoarea estimată totală este de 15.499.986 lei, fără TVA, din care: 2,42 milioane lei - lucrări de întreţinere, 7,21 milioane lei - reparaţii curente şi alte 5,65 milioane lei pentru reparaţii capitale, în timp ce pentru intervenţiile accidentale, alocarea estimată este de 0,22 milioane lei, toate sumele fiind fără TVA.
Firmelor interesate li se solicită constituirea unei garanţii de participare în cuantum de 154.998 lei, fără TVA, precum şi să facă dovada experienţei similare în sensul prezentării listei principalelor lucrări realizate în ultimii 5 ani.
Tipul procedurii alese pentru desemnarea unui adjudecatar este "Cerere de ofertă / Procedură simplificată într-o singură etapă", modalitatea de desfăşurare este online, iar criteriul de atribuire, "preţul cel mai scăzut". Potrivit anunţului din SEAP, data limită de depunere a ofertelor, este luni, 29 august, ora 15.00.
"Cea mai mare dorinţă a brăilenilor este rezolvarea problemei de infrastructură şi de aceea, încă din primele săptămâni de mandat, am iniţiat procedura internă cu scopul demarării achiziţiei publice pentru acordarea în cadrul unei licitaţii, pe SEAP, a contractului de plombări şi asfaltări de străzi. Prin organizarea acestei proceduri online, pe SEAP, avem convingerea că nu vor mai exista suspiciuni cu privire la atribuirea contractului. Ce-i drept, procedura aleasă presupune parcurgerea unor termene şi etape care înseamnă totuşi timp, dar am ales SEAP pentru a da dovadă de transparenţă totală. Invit toate firmele din Brăila să participe la această procedură", ne-a declarat primarul municipiului, Marian Dragomir.

În varianta optimistă, vom avea un câştigător la început de octombrie

La rândul său, viceprimarul Alexandru Jantea Crican a punctat faptul că acest contract are o alocare bugetară importantă şi va acoperi o perioadă de 9 luni. "Primăria Municipiului Brăila demarează în 2016 un amplu program de întreţinere, reparaţii şi intervenţii accidentale asupra carosabilului şi a altor zone ce aparţin domeniului public al municipiului, având o alocare bugetară de aproape 15,5 milioane lei, aferentă unei perioade de 9 luni. În data de 12 august a fost publicată invitaţia de participare în cadrul sistemului electronic de achiziţii publice (SEAP), urmând ca deschiderea ofertelor să aibă loc în data de 29 august. În acest interval de timp societăţile comerciale interesate să participe la procedura de achiziţie se pot înscrie online pe SEAP, de unde vor obţine caietul de sarcini ce conţine specificaţiile tehnice, urmând ca în cazul în care au neclarităţi să formuleze solicitare de clarificări asupra întregii documentaţii". De asemenea, atât Jantea cât şi primarul Marian Dragomir au mai adăugat că, în eventualitatea în care nu vor exista contestaţii la procedură sau la atribuire, contractul ar putea fi semnat cu firma desemnată câştigătoare cel mai devreme 4 octombrie, ceea ce înseamnă că mare parte din lucrări vor fi executate abia începând cu primăvara anului viitor. În varianta pesimistă însă, dacă vor fi contestaţii, autoritatea contractantă se aşteaptă ca, între Crăciun şi Revelion, Curtea de Apel Galaţi (cea care are competenţă de soluţionare a unui litigiu în cazul în care va fi atacată decizia CNSC - Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) să dea un verdict final în baza căruia să poată atribui contractul. În această situaţie, toate lucrările vor fi reportate pentru 2017. Varianta şi mai pesimistă este aceea în care decizia instanţei ar fi în sensul anulării procedurii şi reluării acesteia, context în care, se vor pierde alte luni preţioase până când se va proceda efectiv la plombări şi asfaltări, atât de necesare.

2,5 milioane euro anual, pe plombe

După cum se cunoaşte, de plombarea şi asfaltarea străzilor în municipiu se ocupă de mai mulţi ani un singur grup de firme, respectiv Tancrad" din Galaţi. În ordine cronologică, primul contract cu municipalitatea pentru reparaţii curente şi întreţinere străzi a fost semnat în 20 mai 2008 şi a avut o valoare de 4,98 milioane lei, urmat în 8 iulie 2009 de un al doilea contract similar, cu o valoare de 3,279 milioane lei şi de un al treilea, în iunie 2010, cu o valoare de 8,05 milioane lei. În septembrie 2011, municipalitatea a semnat un acord cadru valabil pe o perioadă de 4 ani cu asocierea Tancrad" - "Tancrad Construct", valoarea totală a achiziţiei fiind de 62,05 milioane lei. Dacă tragem linie vom observa că din 2008 încoace, numai pe reparaţii curente şi întreţinere a străzilor din municipiu s-au cheltuit 78,35 milioane lei, echivalentul a 17,4 milioane euro, de unde rezultă o medie multianuală de circa 2,5 milioane euro.

 




Categorie articol: 

Comentarii