Mergi la conţinutul principal

Standardele de frumuseţe diferă de la o ţară la alta

Wandering Pioneer, site american specializat în călătorii şi culturi ale lumii, a avut ideea să compare standardele de frumuseţe feminină din opt ţări ale lumii. Criteriile din Statele Unite câştigă teren, însă există şi câteva excepţii, printre care Franţa.
Potrivit Wandering Pioneer, standardele americane sunt „printre cele mai nerealiste şi mai greu de realizat", existând un decalaj între idealul de frumuseţe al femeii americane prezentate în media ca „înaltă, subţire, suplă, cu piept generos, păr bogat şi corp atletic", şi realitate, care necesită de cele mai multe ori retuşuri la fotografii. Astfel, peste 15 milioane de femei din Statele Unite au recurs la chirurgia estetică în 2013 pentru a se apropia de această perfecţiune.

Ochi mari, nas cârn şi ten palid

În Brazilia multă vreme femeia ideală avea rotunjimi generoase, „asemănătoare mai degrabă cu forma unei chitare decât a unei clepsidre", arată Wandering Pioneer. Acest lucru înseamnă că un bust generos nu era chiar atât de interesant pentru brazilience. În schimb, cu cât posteriorul şi şoldurile erau mai „impresionante", cu atât femeia era considerată mai atrăgătoare. Aceste criterii s-au estompat totuşi în ultimii ani, standardele de frumuseţe nord-americane înlocuindu-le încetul cu încetul.
În Coreea de Sud, modelul de urmat este cel al unei femei „foarte subţiri, cu picioare lungi, ochi mari, nas cârn şi ten palid", arată Wandering Pioneer. Sunt caracteristici tipic occidentale ce au făcut din această ţară asiatică unul din locurile reprezentative pentru chirurgia estetică mondială. Site-ul precizează că, din totalul femeilor cu vârste cuprinse între 19 şi 49 de ani, aproape una din cinci a făcut cel puţin o operaţie estetică pentru a se apropia de ideal.

Importantă este personalitatea

În cultura franceză, idealul de frumuseţe este axat mai mult pe stil decât pe o morfologie bine determinată, afirmă Wandering Pioneer. Potrivit sursei, francezii acordă „mai multă importanţă personalităţii decât fizicului", menţionând conceptul de „jolie laide" (urâţică drăguţă). Astfel, normele de frumuseţe ar fi mult mai abstracte decât altele de pe glob. şi, dacă în general francezii admiră mai degrabă corpurile longiline, acest lucru s-ar datora „faptului că Franţa este una din ţările lumii cu cea mai mare proporţie de femei cu insuficienţă ponderală".
Şi India face parte din ţările în care standardele de frumuseţe feminină sunt în schimbare, influenţate de media occidentală. „În mod tradiţional, indianca tradiţională are talie mică, şolduri late, bust generos, ochi mari, păr lung şi ten destul de închis", arată site-ul. În prezent, modelul de urmat este cel al actriţei Aishwarya Rai, considerată una dintre cele mai frumoase femei din ţară, „deşi are tenul deschis şi ochi verzi, excepţie de la norma indiană".

Norme de frumuseţe unice în lume

În Iran, standardele de frumuseţe feminină se explică în primul rând prin regulile stricte în vigoare în această ţară, în care femeile poartă hijab, astfel că frumuseţea femeii se concentrează la faţă. „Idealul de frumuseţe în Iran constă adesea în utilizarea unui machiaj excesiv şi, inevitabil, în recurgerea la chirurgia plastică", afirmă Wandering Pioneer. Prin urmare, în Iran se înregistrează cea mai mare rată de rinoplastie din lume.
Site-ul menţionat în Mauritania există norme de frumuseţe unice în lume: obezitatea este semn de bogăţie şi unele femei iau chiar şi „medicamente pentru îngrăşarea bovinelor pentru a-şi spori şansele de măritiş".

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro