Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Standarde pentru asigurarea calitatii in invatamint

Intre ultimele hotariri ale Guvernului liberal condus de Calin Popescu Tariceanu este si aceea prin care stabileste standardele de referinta pentru asigurarea calitatii in invatamintul preuniversitar. Standardele de referinta de calitate reprezinta descrierea cerintelor care definesc un nivel optimal de realizare a unei activitati de catre o scoala, pe baza bunelor practici existente la nivel national, european sau mondial. Aceste standarde se adreseaza cadrelor didactice, comisiilor de evaluare si de asigurare a calitatii, directorilor si consiliilor de administratie, precum si elevilor si parintilor, care pot afla nivelul calitatii educatiei oferite in raport cu indicatorii de performanta.
In procesul de evaluare a calitatii vor fi folosite atit standardele de acreditare si evaluare aprobate in 2007, cit si standardele de referinta aprobate prin actualul act normativ. Unitatile de invatamint vor fi obligate sa comunice sistematic cu parintii si cu ceilalti beneficiari de invatamint din comunitate, sa implementeze programe si sa ia masuri de diminuare a violentei in scoala.
Scoala trebuie sa demonstreze, din trei in trei ani, ca a progresat cu amenajarea, dotarea si intretinerea spatiilor scolare, administrative si auxiliare si ca utilizeaza din ce in ce mai eficient spatiile adiacente sau ale bibliotecii scolare. Conducerea scolii trebuie sa identifice nevoile speciale ale scolii si sa achizitioneze echipamente, materiale, mijloace de invatamint si auxiliarele curriculare adecvate. Personalul scolii va trebui sa demonstreze abilitati in ceea ce priveste modul de organizare interna, de luare a deciziilor si de comunicare. Totodata, personalul scolii, elevii si parintii, trebuie sa se implice in campaniile de prevenire a comportamentelor daunatoare sanatatii. Scoala va asigura elevilor acces permanent la un cabinet medical propriu sau de catre unitati sanitare pe baza unor acorduri de asistenta. Fiecare cadru didactic va descrie, pentru fiecare clasa si pentru fiecare elev, punctele tari si cele slabe privind realizarea obiectivelor curriculare. Vor fi folosite cu precadere stimulente pozitive, lauda, incurajare, rezultatele scolare urmind sa fie inregistrate si comunicate parintilor.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii