Mergi la conţinutul principal

Staţia morţii - nimic de învăţat

De ce „şi atât"? Pentru că lucrurile, din punct de vedere al legislaţiei în cauză, au rămas la fel. Nimeni nu s-a înghesuit să modifice pedepsele, să înăsprească amenzile, să regândească sistemul de sancţionare a şoferilor vinovaţi de asemenea tragedii, cum s-a întâmplat în cazul ‚Colectiv", de exemplu.
Şoferul vinovat - pentru că aici nici nu poate fi vorba de nevinovăţie - va fi judecat şi riscă între 3 şi 10,5 ani de închisoare. Poate părea puţin, pentru cinci vieţi nevinovate, spulberate într-o fracţiune de secundă, din cauza condusului iresponsabil. Probabil mulţi se vor declara revoltaţi de acest lucru - şi poate pe bună dreptate. Dar asta prevede Codul Penal, la articolul 192, pentru infracţiunea de ucidere din culpă, atunci când, „prin fapta săvârşită s-a cauzat moartea a două sau mai multor persoane". Nu contează că sunt două, cinci, zece sau douăzeci. Asta spune legea, asta au votat parlamentarii (parcă gândindu-se la ei), asta e pedeapsa maximă. Alţii, pentru uciderea a trei persoane, au primit nişte ani cu suspendare (cazul Huidu şi cel al soţiei lui Adrian Păunescu fiind doar două exemple). Legea nu detaliază şi contextul în care are loc uciderea din culpă. Nu spune nimic despre iresponsabilitate gravă la volan, teribilism, boli neurologice care n-ar trebui să te lase să te urci la volan etc. Nu vorbeşte de circumstanţe agravante. Nu contează dacă ai intrat cu maşina în plin într-o staţie de autobuz pentru că ţi-a explodat o anvelopă în mers, deşi circulai regulamentar cu 50 de km la oră, sau că ai ajuns acolo cu o viteză de 115 km la oră în oraş, după o depăşire iresponsabilă pe linia continuă şi după ce era să tamponezi alte două maşini care mergeau regulamentar. Zece ani, pentru 5 morţi, din care se execută jumătate - un an pentru o viaţă luată - într-o situaţie ipotetică (nici nu se poate vorbi despre o situaţie concretă, în cazul de faţă, până la sentinţa finală). O asemenea pedeapsă ipotetică nici nu are cum să sperie prea mult. Nu are darul de a-i responsabiliza pe teribilişti, nu are menirea de a băga frică în şoferii iresponsabili. Am mai spus-o: pedepsele pentru acest gen de şoferi şi acest stil de condus (ca şi cele pentru corupţie, de altfel) sunt mult prea mici.
Să fi fost pedeapsa cuprinsă între 25 şi 50 de ani de puşcărie, parcă altfel ar fi stat lucrurile, nu-i aşa? Să fi fost prevăzută o amendă de vreo 10.000 de lei, doar pentru o depăşire interzisă, plus suspendarea permisului pentru vreo 2 ani, parcă altfel s-ar fi şofat în ţara asta, nu-i aşa? Să fi avut un Parlament care face legi în folosul poporului, nu al aleşilor, parcă alta ar fi fost direcţia României, nu-i aşa?

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro