Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Sistemul-minune de pe Bulevardul Dorobanţilor

* autorităţile locale promit că, odată cu terminarea lucrărilor, se vor cumpăra şi tramvaie mai performante * unul nou costă 2,5 milioane de euro, însă Primăria spune că va încerca să acceseze fonduri europene ca să poată investi în astfel de vehicule ultramoderne

Noile linii de tramvai de pe Bulevardul Dorobanţilor, montate de la zero după o tehnologie de ultimă oră, au început să prindă formă. Pe tronsonul cuprins între Calea Galaţi şi intersecţia cu Str. Brateş, muncitorii firmei austriece "Switelsky", subcontractor al lucrării câştigate la licitaţie de consorţiul "Max Boegl" Germania - "Tancrad" Galaţi, au început să încastreze şinele de oţel în al doilea strat de beton. În continuare, până la intersecţia cu Str. Apollo, aproape s-a finalizat turnarea primului strat de beton, iar între Apollo şi Str. Gen. Eremia Grigorescu, se lucrează la fundaţie. Se munceşte într-un ritm bun, mult mai bun decât cel cu care ne-au obişnuit până acum firme gen "Athena" sau "Tehnologica Radion", şi, foarte important, rezultatul final se anunţă total diferit faţă de ceea ce a fost până acum linia de tramvai pe Bulevardul Dorobanţilor. Diferenţa va fi făcută de sistemul foarte avansat de reducere a zgomotului şi vibraţiilor. Între fundaţie şi primul strat de beton, cel pe care sunt aşezate şinele, se pune un cauciuc special. Apoi, şinele sunt căptuşite cu un ansamblu de amortizare format tot din elemente de cauciuc, înainte de a fi încastrate în cel de-al doilea strat de beton. Sistemul este gândit în aşa fel încât să permită tramvaielor să circule foarte lin, fără zgomot şi fără zdruncinăturile care zguduiau până acum casele din zonă. Pentru asta, însă, mai este nevoie de ceva foarte important. "Degeaba montăm aceste amortizoare de cauciuc şi aliniem liniile la milimetru, dacă tramvaiele care vor trece pe aici nu vor respecta standardele moderne. Dacă vor fi din acelea vechi, cu roţi deformate, sau «roţi pătrate», cum le spunem noi, efectul nu va fi cel scontat", ne-a spus unul dintre maiştrii care coordonează angajaţii firmei "Switelsky" pe şantier.

"Vrem şi noi tramvaie moderne"

Ca beneficiar al noilor linii, firma "Braicar" se declară de acord cu necesitatea schimbării tramvaielor. "Încercăm variante de înlocuire a actualelor tramvaie. În ce formă se va produce acest lucru depinde de sprijinul pe care ni-l va acorda autoritatea locală", ne-a declarat Cornel Săndulescu, directorul societăţii de transport brăilene. Acesta ne-a spus că un tramvai nou costă în jur de 2,5 milioane de euro, în timp ce unul second hand, apropiat ca tehnologie de cerinţele noii căi de rulare de pe Dorobanţi, poate fi achiziţionat chiar şi cu câteva zeci de mii de euro. La rândul său, primarul Aurel Simionescu ne-a spus că a dat dispoziţie să se prospecteze piaţa, pentru a se vedea cam ce ar putea fi achiziţionat în condiţii cât mai avantajoase. "Nu excludem varianta tramvaielor noi dar, ca să le putem cumpăra, va trebui să accesăm fonduri europene. Există anumite programe axate pe eficienţă energetică de care ne putem lega", ne-a explicat Simionescu.
Ca să decidă ce modele şi câte vor achiziţiona, autorităţile locale mai au la dispoziţie mai mult de un an şi jumătate până când, conform graficului de execuţie, lucrările se vor finaliza de la un capăt la altul al Bulevardului Dorobanţilor. Până atunci, locatarii caselor din zonă se bucură că au scăpat de coşmarul vechilor tramvaie şi au aşteptări mari de la noua cale de rulare. "Până acum, când trecea tramvaiul se zguduia toată casa. Cu tehnologiile astea noi pe care le vedem noi pe şantier sperăm că lucrurile or să se schimbe. Îndurăm puţin cât o să dureze lucrările, dar când o să fie gata sperăm la ceva frumos", ne-a spus Viorel Necula, unul dintre brăilenii domiciliaţi pe Bdul. Dorobanţilor.
Reamintim că proiectul de reabilitare şi modernizare a Bulevardului Dorobanţilor costă circa 30 milioane de euro. Lucrările, care trebuie finalizate până în primăvara anului 2013, au fost câştigate la licitaţie de asocierea de firme "Max Boegl" Germania - "Tancrad" Galaţi. În prezent, "Tancrad" lucrează la modernizarea infrastructurii bulevardului, în timp ce de refacerea căii de rulare a tramvaielor se ocupă subcontractorul "Switelsky" Austria.




Categorie articol: 

Comentarii