Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Singura mare diferenta intre sistemul nostru de invatamint si al altor europeni este ca se pune accent pe practica"

Proiectul Comenius "Modeleaza-ti trupul si spiritul prin sport", derulat de Scoala "I.L.Caragiale", a ajuns in cel de-al treilea an. In urma cu citeva zile s-a intors dintr-o vizita de proiect din Italia coordonatorul acestuia, prof. Valeriu Rusu, directorul Scolii "I. L. Caragiale". In proiect sint implicate cadre didactice si elevi din Lituania, Spania, Italia, Bulgaria si Polonia si in fiecare din aceste tari s-au organizat vizite de proiect si s-au studiat sistemele educationale.
Profesorul Rusu a vizitat orasul Nocera Superiore, Scoala generala "Fresa Pascoli", pentru a doua oara. "Am vazut doua scoli generale, iar in cadrul intilnirilor elevii si-au prezentat scoala, zona, tara si monumentele istorice importante. Am vizitat si un cerc de olarit, care era la fel ca la noi. In sistemul lor se pune accent foarte mare pe activitatea practica. Elevii din scolile vizitate faceau practica intr-o fabrica de conserve din fructe. Acelasi lucru se intimpla si in scolile din Lituania sau Spania. Practica este obiect de studiu. Aceasta este singura mare diferenta intre sistemul nostru de invatamint si al lor, se pune accent pe practica. Am constatat in cei trei ani de proiect ca avem multe puncte comune cu scolile din vestul Europei: cam aceeasi baza materiala, ambient, dotari in laboratoare, baze sportive, finalitati ale educatiei. In esenta problemele lor in educatie sint sensibil aceleasi. Pot sa spun fara sa ma laud ca Scoala "Caragiale" este de nivel european" a explicat prof. Valeriu Rusu.
Ultima intilnire de proiect va avea loc pe 12 mai, la Braila, pentru ca scoala braileana este coordonator al proiectului. La aceasta ultima vizita se vor compara datele obtinute in urma aplicarii unor teste motrice asupra elevilor din toate tarile, pentru a se vedea legatura dintre dezvoltarea somatica si capacitatea motrica a elevilor.




Categorie articol: 

Comentarii