Mergi la conţinutul principal

Simulare 2017. Subiecte accesibile la română

• ieri s-a desfăşurat prima probă din cadrul simulărilor naţionale • Eminescu, Caragiale, Arghezi şi Barbu sunt autorii care au “picat” la simularea bacalaureatului la clasa a XI-a, respectiv clasa a XII-a • anul trecut, atât la Evaluarea Naţională, cât şi la BAC procentul de promovabilitate la română a fost de peste 60%

 

Ieri s-a desfăşurat prima probă scrisă din cadrul simulărilor examenelor de Evaluare Naţională şi Bacalaureat, probă la care elevii a trebuit să îşi etaleze cunoştinţele de limbă şi literatura română.

Potrivit conducerii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Brăila, la această probă niciun elev nu a fost eliminat din sală pentru tentativă de fraudă, simulările desfăşurându-se fără incidente.

Subiectele au fost elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi au respectat modelele publicate pe subiecte.edu.ro. Astfel, la simularea Evaluării Naţionale, la subiectul I, elevii au avut de rezolvat mai multe cerinţe pe marginea textului “Toamnă la Miorcani” de Ion Pillat şi de redactat o compunere în care să motiveze apartenenţa la genul liric a poeziei mai sus menţionate. La subiectul al II-lea, elevii de clasa a VIII-a au avut de rezolvat mai multe exerciţii pornind de la un articol publicat pe www.historia.ro, “«O călătorie în jurul lumii», prin intermediul pieselor de şah” şi de redactat o naraţiune în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul practicării unui joc.

La simularea examenului de bacalaureat, la clasa a XI-a, la partea a III-a, elevii profil uman şi pedagogic au avut de redactat un eseu în care să prezinte particularităţile comediei, iar cei de la profilul real şi tehnologic particularităţile unui text poetic de Mihai Eminescu.

La clasa a XII-a, profilul real, la partea a doua, elevii au avut de elaborat un text argumentativ despre necesitatea competenţelor de utilizare a calculatorului în contextul actual, iar la eseu ei a trebuit să prezinte tema şi viziunea despre lume într-un text de Tudor Arghezi. La profilul uman şi pedagogic, textul argumentativ a avut ca temă “rolul mass-media în promovarea evenimentelor culturale”, iar eseul “tema şi viziunea despre lume într-un text poetic studiat, aparţinând lui Ion Barbu”.

“General vorbind, nu există nicio suprinză legată de subiecte, nici măcar la clasa a XI-a, acolo unde avem structură nou. Dificultatea subiectelor a fost medie, inclusiv la Evaluarea Naţională, ba chiar sub medie aş spune. La liceu, subiectele la textul argumentativ au fost generoase. La partea de eseu, la clasa a XI-a au avut fie Eminescu, fie Caragiale, (...) un subiect accesibil care îţi permite să scrii. Spre exemplu, la Eminescu, o poezie oarecare pe care au studiat-o puteau să o abordeze fără dificultate. Cred totuşi că la clasele de a XII-a au fost nişte dificultăţi pentru că a fost poezie, şi nu proză sau dramaturgie, şi poezia le dă bătăi de cap să spunem aşa, cu toate că nu ar fi trebuit pentru că şi Arghezi şi Ion Barbu se studiază în primul semestru din a XII-a. Teoretic, nu ar fi trebuit să fie probleme dar, de regulă, copiii întâmpină dificultăţi când e vorba de abordarea textului poetic. Ne dorim o promovabilitate mare. Acum aşteptăm rezultatele”, ne-a declarat Georgiana Troia, inspector de limba şi literatura română în cadrul ISJ Brăila.

Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), obiectivele simulărilor naţionale sunt familiarizarea elevilor cu rigorile evaluărilor pe care le vor susţine la finalul anului şcolar, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare.

„Notele obţinute nu se trec în catalog. În situaţia excepţională în care se doreşte acest lucru, elevul trebuie să solicite profesorului consemnarea notelor în catalog. În urma analizei rezultatelor, inspectoratele şcolare judeţene vor lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune”, se precizează într-un comunicat al MEN.

Corectarea lucrărilor va fi făcută de doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii au susţinut simularea.

Anul trecut, procentul de promovabilitate la proba de limba şi literatura română a fost de 72,93% la Evaluarea Naţională. La BAC, pentru clasa a XI-a procentul final a fost de 70,44% şi de 63,07% la clasa a XII-a.

Simulările continuă pe 15 martie cu proba la matematică pentru Evaluarea Naţională şi proba scrisă obligatorie a profilului pentru bacalaureat. Pe 17 martie se va desfăşura proba la alegere a profilului şi specializării, care va fi susţinută numai de elevii claselor a XII-a. Toate rezultatele vor fi afişate pe 31 martie.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro