Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Sesiune de comunicari stiintifice la biologie pentru liceeni

Pina la data de 1 martie 2007 elevii pot depune lucrari de cercetare stiintifica la biologie pentru a participa la sesiunea de comunicari a disciplinei. In metodologia de concurs Ministerul Educatiei precizeaza ca proiectele vor fi elaborate de elevi pe baza unei informari bibliografice si a unor activitati experimentale. Realizarea atit a proiectului comunicarii, cit si a investigatiei stiintifice se fac sub indrumarea profesorului de biologie. La etapa nationala poate participa cite un elev din fiecare judet, sustinerea proiectului fiind facuta de autor. Temele acestor comunicari vor fi alese de elevi, prin consultarea cu profesorul coordonator si vor respecta rigorile unor lucrari stiintifice, putind fi insotite de imagini video, diapozitive, demonstratii practice, planse, fond audio si orice alt suport care poate contribui la sustinerea acestor comunicari. Etapa judeteana a sesiunii se desfasoara in luna martie. Lucrarile nu trebuie sa depaseasca 10 pagini, trebuie sa fie insotite de un rezumat de doua pagini, listate si pe suport magnetic, in plic sigilat. Se vor depune pina la data de 1 martie la secretariatul Liceului "Cerna". Se va selecta lucrarea cu cel mai mare punctaj pentru etapa nationala care va avea loc in luna mai, la Pitesti. Evaluarea acestor comunicari va fi realizata la nivel judetean de o comisie condusa de inspectorul de specialitate, prof. Camelia Costea. Ierarhizarea celor mai bune comunicari vor tine cont atitde valoarea stiintifica a temei, de modul de redactare a lucrarii, cit si de modul de sustinere, orala si practica. Aprecierea se va realiza pe baza unei grile de evaluare care va avea ca indicatori: rigoarea stiintifica a continutului si importanta sa practica (20p.), modul de redactare - originalitate in alegerea temei, structurarea logica acontinuturilor, interpretarea structurilor, fenomenelor (10p.), expunere si argumentare - limbaj de specialitate, capacitate de sinteza, de analiza, abilitate in citirea, interpretarea si integrarea datelor, argumentare, expresivitatea prezentarii si capacitatea de a sustine o dezbatere(10p.), consistenta suportului de sustinere a comunicarii (10p.), metodele de cercetare folosite si abilitatile formate (20p.), creativitate (20p.), limita de timp in prezentare (10p.).Anul trecut, la prima editie a acestei sesiuni de comunicari, Braila a fost reprezentata de un grup de elevi de la Liceul "Cerna" care au sustinut o lucrare de cercetare asupra unei pasari din zona noastra, cotofana "Pica-pica", profesor coordonator fiind Mitrita Nada. Ei au obtinut locul sase la nivel national.




Categorie articol: 

Comentarii