Mergi la conţinutul principal

Serviciile Postei ingreuneaza derularea Programului de sanatate

Toate cupoanele pentru evaluarea starii de sanatate a populatiei care au fost returnate la Casa Nationala de Sanatate pe motiv ca persoanele respective nu au fost gasite la domiciliu de catre factorii postali, pot fi ridicate de catre cei interesati de la casele de sanatate judetene. Ministerul Sanatatii Publice a luat aceasta initiativa la propunerea unitatilor de implementare judetene a Programului national de evaluare a starii de sanatate a populatiei, dar, dupa cum am aflat de la dr. Lucica Scutaru, reprezentantul in teritoriu pentru derularea acestui program, exista si posibilitatea ca unele persoane sa nu poata intra in posesia scrisorilor respective nici in aceste conditii. Acest aspect este posibil pentru ca baza de date dupa care s-a lucrat a fost veche, unele persoane si-au schimbat intre timp adresele, iar plicurile pentru evaluare au ajuns la vechile adrese. In aceste conditii, persoanele care sint nascute in lunile iulie, august sau septembrie si care nu au fost gasite la domiciliu de catre factorii postali pentru inminarea taloanelor pentru evaluarea starii de sanatate sau si-au schimbat adresele in ultima perioada, pot clarifica problemele respective la sediul Casei Judetene de Asigurari de Sanatate. Din pacate, nu este vorba doar de persoane care si-au schimbat domiciliul de citeva luni sau in ultimul an si care nu au mai fost gasite la vechile adrese, ci de persoane care, de ani de zile nu si-au mai reactualizat domiciliul pe actele de identitate sau care s-au mutat de la o adresa la alta.

Reclamatii pe adresa Postei

Pe de alta parte, exista si cazuri in care brailenii reclama ca nu au intrat in posesia plicurilor respective din cauza comoditatii unor factori postali. "Sint pacienti nemultumiti ca nu si-au primit cupoanele si care sustin ca, desi plicul respectiv este recomandat, postasul nu a ajuns cu plicurile la usa apartamentelor. Este vorba despre oameni bolnavi sau pensionari, care au stat acasa in permanenta in cursul lunii in care trebuia sa-si faca evaluarea starii de sanatate, dar nu au primit nimic de la posta. La blocuri, toate avizele se lasa jos, la parter, in cutiile postale, care nu intotdeauna au lacat, iar corespondenta poate fi astfel luata de copii sau alte persoane. De aceea, multi au reclamat serviciul Postei - de la persoane care locuiesc la case nu prea avem astfel de sesizari, dar la locatarii de la blocuri, asta este situatia", ne-a declarat dr. Lucica Scutaru.
Avind in vedere nemultumirile populatiei la adresa serviciilor oferite in acest interval de timp de catre reprezentantii Postei si, implicit, a deficientelor care au intervenit in derularea Programului de evaluare a starii de sanatate a populatiei, reprezentantii unitatii de implementare judetene au propus Ministerului Sanatatii ca toate cupoanele care nu se distribuie in termen de 2 zile, potrivit contractului intre parti, sa ajunga la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate si nu la Casa Nationala.
Pe de alta parte, reprezentantii Postei Romane in teritoriu sustin ca, practic, nu exista nici o reclamatie in acest sens. "M-ar interesa unde anume se intimpla ca un factor postal sa nu urce pina la etajele superioare daca este vorba despre o recomandata si daca, intr-adevar, lasa avizele la cutiile postale. Personal nu am nici o reclamatie in acest sens, dar voi verifica acest aspect", ne-a asigurat Liliana Petrica, sef Oficiu Judetean Braila.
Reamintim ca toate persoanele care sint nascute in lunile iulie, august si septembrie si nu au intrat in posesia taloanelor de evaluare a starii de sanatate se pot adresa in acest sens Casei Judetene de Asigurari de Sanatate, in fiecare zi de luni pina joi, intre orele 10.00 si 16.00.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro