Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Semafoarele din intersecţia Dorobanţi cu Apollo, ţinute pe tuşă de Electrica şi Distrigaz

• cei doi furnizori de utilităţi au întârziat foarte mult eliberarea avizelor fără de care nu se pot face săpături pentru montarea stâlpilor de susţinere a semafoarelor • aceasta este explicaţia oferită de Primărie, pentru faptul că nici până la ora actuală intersecţia nu a fost semaforizată, deşi lucrarea a fost adjudecată de o firmă locală încă din luna septembrie a anului trecut • opoziţia liberală a taxat foarte acid aceste întârzieri, solicitând ca, pentru evitarea accidentelor în acea intersecţie foarte aglomerată, să fie montate măcar semafoare provizorii

 

Intens criticată de opoziţia liberală, la începutul lunii decembrie, pentru faptul că întârzie montarea semafoarelor în intersecţia bulevardului Dorobanţilor cu strada Apollo, Primăria Brăila nu a reuşit nici până la ora actuală să rezolve această problemă. “Din cauza maşinilor parcate pe bulevardul Dorobanţilor, uneori, coada de la semaforul cu strada Gării se întinde aproape până la intersecţia cu strada Apolo. Atât timp cât nu va fi semaforizată acea intersecţie, traficul devine foarte greoi în zona respectivă, iar pietonii sunt expuşi accidentelor, mai ales în zilele în care plouă sau  ninge. Îi cerem primarului să semaforizeze, măcar provizoriu, această intersecţie până la montarea semafoarelor definitive. Sunt acele semafoare de şantier, există soluţii. Este o solicitare extrem de urgentă!”, declara, la începutul lunii decembrie, Alexandru Dănăilă, preşedintele PNL Brăila. Nici până acum nu s-a făcut, însă, nimic în intersecţia respectivă, nefiind montate nici semafoare provizorii şi nici definitive.

Viceprimarul Alexandru Jantea ne-a explicat că de vină pentru această situaţie nu este nici administraţia locală şi nici firma câştigătoare a contractul pentru montarea semafoarelor, ci furnizorii de utilităţi “Electrica” şi “Distrigaz”, care au întârziat nepermis de mult eliberarea avizelor pentru executarea de săpături în zonă. “Fiindcă bulevardul Dorobanţilor a fost modernizat printr-un proiect finanţat cu fonduri europene, nu se poate interveni asupra carosabilului, motiv pentru care cei doi stâlpi ce urmează să susţină semafoarele trebuie poziţionaţi pe spaţiul verde. Pentru a se putea face săpături este nevoie de avize de la Electrica şi Distrigaz, astfel încât să existe siguranţa că nu vor fi afectate reţelele subterane de cabluri electrice sau de conducte de gaze. Cei doi furnizori au întârziat, însă, mai mult de o lună de zile acordarea acestor avize. Electrica a dat avizul abia în ultimele zile ale lunii decembrie, iar de la Distrigaz nu l-am primit nici până astăzi (joi, 4 ianuarie n.n.). În această situaţie nu se poate emite ordinul de începere a lucrărilor, deşi în rest totul este pregătit. Proiectarea este gata, avem certificatul de urbanism eliberat, dar tot ce ne lipseşte acum este acest aviz de la Distrigaz”, ne-a declarat viceprimarul Jantea. Acesta spune că, în general, avizele de la furnizorii de utilităţi vin destul de greu, însă niciodată nu s-a mai înregistrat o întârziere atât de mare ca în cazul lucrării de la intersecţia Dorobanţilor cu Apollo.

Viceprimarul Alexandru Jantea ne-a mai explicat că, pentru ca semafoarele să poată fi montate, este nevoie de doi stâlpi noi, poziţionaţi pe spaţiul verde. Un al treilea semafor ar urma să fie pus pe un stâlp deja existent, iar al patrulea va fi suspendat pe un cablu din intersecţie.

Reamintim că firma care a câştigat licitaţia organizată de Primărie şi urmează să monteze semafoarele este “Crismilver Prod Serv” SRL Brăila, iar preţul convenit pentru îndeplinirea contractului de proiectare plus execuţie este 51.003,4 lei cu TVA.

Reamintim, de asemenea, că nu doar lipsa avizelor eliberate de firmele de utilităţi a cauzat întârzierea nepermis de mare a lucrărilor. La începutul lunii noiembrie 2017, viceprimarul Alexandru Jantea ne informa că s-a semnat încă de pe 22 septembrie contractul cu firma câştigătoare, însă Primăria a dat ordinul pentru începerea proiectării abia pe 20 octombrie, deoarece firma în cauză a venit mai târziu cu dovada constituirii garanţiei de bună execuţie, precum şi cu dovada că a contractat o firmă specializată, pentru întocmirea proiectului. Contractul prevede o perioadă de 30 de zile pentru realizarea proiectului şi 30 de zile pentru lucrarea propriu-zisă.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii