Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Secretele unei cariere de succes în muzica uşoară

27grig1"Este o mare problemă muzica prelucrată pe calculator"

Italianul Fausto Cuoghi este producător, compozitor şi ziarist şi se ocupă de organizarea unor festivaluri de muzică uşoară din Italia. El a acordat un scurt interviu ziarului nostru.

- Aţi spus că Festivalul "Grigoriu" este un mic San Remo. A fost o afirmaţie făcută din politeţe?
- Festivalul este foarte bine organizat şi acesta este unul dintre motivele pentru care l-am comparat cu San Remo. Este diferenţă între cele două în privinţa notorietăţii, dar nu trebuie uitat că San Remo are o vechime mult mai mare decât "Grigoriu". Însă, în privinţa calităţii concurenţilor şi a organizării, se pot compara cele două.
- Care concurent v-a plăcut cel mai mult?
- Mi-a atras atenţia cel din Republica Moldova, care pe lângă voce avea şi o mişcare scenică foarte bună, avea o alură europeană şi mi-a plăcut foarte mult.
- În muzica italiană se practică acea păcăleală a consumatorului prin prelucrarea înregistrărilor pe calculator până sună bine?
- Da, este o mare problemă muzica prelucrată pe calculator. Dar şansa adevărată de afirmare apare la festivaluri şi acolo nu poţi minţi cu privire la vocea ta.
- Nu poate concurentul să trimită înregistrări trucate pentru a trece de preselecţie?
- Ba da, şi trece. Dar când ştie că la final trebuie să cânte live şi se va face de râs, renunţă.

27grig2Un interpret trebuie să fie original ca să aibă succes

În juriul acestei ediţii a fost şi producătoarea din Elveţia Eliane Dambre, cea care conduce şcoala de muzică "Ateliers du Funambule" de la Lyon, cu care colaborează multe vedete ale muzicii franceze între care şi Michel Fugain. Ea a fost laureată a Concursului "Cerbul de Aur" în 1971.

- Cum apreciaţi organizarea festivalului?
- Festivalul este foarte bine organizat, felicit pe toată lumea, pe concurenţi. Cred că s-a muncit foarte mult. Mi se pare extraordinar că au participat muzicieni foarte buni. Cred că după o asemenea experienţă şi tinerilor muzicieni le va fi mai uşor să descopere cine sunt. Ei trebuie să înveţe că prima datorie a unui cântăreţ este să facă plăcere publicului şi abia apoi unui juriu.
- Care concurent v-a plăcut mai mult?
- Toţi concurenţii au fost buni, fiecare a avut câte ceva bun şi câte ceva mai puţin bun. Cred că fiecare concurent ar fi meritat un premiu.
- Ce trebuie să facă tinerii câştigători pentru a-şi construi o carieră?
- În primul rând cred că trebuie să muncească foarte mult, să exerseze şi vocea de gât să se transforme în voce de piept. Este foarte important cum cântă. Trebuie să participe la concursuri, dar să evite întotdeauna concursurile karaoke, care sunt o nenorocire pentru voce. Apoi să caute cântece originale, să-şi formeze un stil propriu, să aibă personalitate ca interpreţi, pentru că numai aşa pot reuşi. Dacă sunt zece cântăreţi la fel, nu se pot deosebi de ceilalţi şi nu pot avea succes. Trebuie să dea mult de la ei şi abia apoi să ceară de la public.
- După Cerbul de Aur cum a decurs cariera dumneavoastă?
- Înainte de a pleca la concurs scosesem două discuri, iar premiul câştigat m-a ajutat foarte mult. Am plecat la Paris, am lucrat cu o casă de discuri. Am mai fost şi la alte festivaluri, am muncit foarte mult. Nu am câştigat mulţi bani, dar am muncit mult.
- Aţi renunţat la multe pentru carieră?
- Când am plecat la Paris am renunţat la familie, la casă. Am renunţat la prieteni. În această lume este foarte important să ai prieteni credincioşi. Foarte importantă este şi recunoştinţa, este important să ştii să spui mulţumesc şi să nu consideri că totul ţi se cuvine.

27grig3"Pentru un cântăreţ cred că experienţa contează foarte mult şi un PR foarte bun"

Aris Kalimeris este un impresar grec, cunoscut în show-business-ul grecesc şi în cel românesc, implicat în preselecţiile pentru Eurovision, atât în Grecia, cât şi în România. S-a stabilit în România, din 2001 unde a început să colaboreze cu artiştii români şi să lucreze activ în domeniul Eurovisionului, fiind interesat să descopere noi talente.

- Cum vi s-a părut festivalul?
- Foarte bine organizat, mi-a plăcut mult. Organizatoric este foarte bine. De când am început discuţiile pentru a veni în juriu am văzut că lucrurile merg bine, este seriozitate şi mi-am dat seama că o să fie ceva bun. Atmosfera a fost foarte bună, ziua concurs, seara distracţie, ca la orice festival.
- Ce concurenţi v-au impresionat?
- Mi-au plăcut patru, cinci care au fost de nota zece, iar ceilalţi au fost la doar câteva sutimi în spate. Jurizarea a fost foarte dificilă
- Ce ar trebui să facă după ce au câştigat?
- Un artist trebuie fie complet, adică să aibă voce, imagine, prestaţie scenică. Eu am văzut unii care aveau numai voce. Alţii pe scenă erau foarte buni, dar trebuia să mai lucreze cu vocea. Alţii aveau tot. Pentru un cântăreţ cred că experienţa contează foarte mult şi un PR foarte bun.
- Se poate trăi numai din muzică?
- Da, dar trebuie să ai un manager foarte bun, care să-ţi controleze toate contractele. În România, din păcate, foarte mulţi cântăreţi se ocupă de tot şi nu e bine. Un artist trebuie să urce pe scenă să cânte, să coboare şi să doarmă. Celelalte lucruri trebuie să le facă managerul. De aceea, România nu are încă staruri adevărate, care să umple stadioane de 100.000 de persoane.




Categorie articol: 

Comentarii