Mergi la conţinutul principal

Se pregătește scena pentru concursul de management la Teatrul «Maria Filotti»

* consilierii municipali au aprobat recent un proiect de hotărâre privind organizarea și desfășurarea concursului de proiecte de management pentru Teatrul ”Maria Filotti” * membrii CLM Brăila au votat regulamentul concursului și caietul de obiective, stabilindu-se totodată și reprezentanții în comisia de concurs și cea de soluționare a contestațiilor * în prezent, teatrul brăilean este condus interimar de  regizorul Radu Leonard Nichifor, ca urmare a faptului că Lucian Sabados s-a pensionat

 

Au început pregătirile pentru organizarea concursului de management la Teatrul ”Maria Filotti” din Brăila. Consilierii municipali au aprobat organizarea și desfășurarea concursului de proiecte de management pentru Teatrul ”Maria Filotti” în cadrul ședinței ordinare a lunii februarie. Cu această ocazie, membrii CLM și-au dat girul pentru regulamentul de organizare și desfășurare a concursului, pentru caietul de obiective, de asemenea, și-au desemnat reprezentanți care să facă parte din comisia de concurs, dar și din comisia de soluționare a contestațiilor. Procedura desemnării reprezentanților a fost cea a votului secret. Astfel, în Comisia de concurs a fost desemnați: ca membru titular PSD-istul Sorin Boșneag și ca supleant colegul său de partid Adrian Goanță (ambii cu 19 voturi ”pentru” și 7 ”împotrivă”), deși mai fuseseră propuși și liberalii Cătălin Canciu, tot ca titular (care a luat doar 9 voturi ”pentru” și 17 ”împotrivă”) și Mihai Pascale ca supleant (care a luat doar 8 voturi ”pentru” și 18 ”împotrivă”). În comisia de soluționare a contestațiilor au fost desemnați PSD-iștii George Marius Caranica - titular (cu 19 voturi ”pentru” și 7 ”împotrivă”) și Răzvan Popescu - supleant (cu 18 voturi ”pentru” și 8 ”împotrivă”). Și aici, propunerile din partea PNL au fost respinse. Ca titular fusese propus Laurențiu Coman, dar a luat doar 8 voturi ”pentru” și 18 ”împotrivă”, iar ca supleant, Florin Gheorghiță, care a obținut 9 voturi ”pentru” și 17 ”împotrivă”.

 

Reguli stricte și documentație cu surplus de informații pentru concurs

După cum reiese din proiectul aprobat de consilierii municipali, regulile la acest concurs sunt destul de stricte, iar caietul de obiective a fost eleborat în așa fel încât viitorii candidați să aibă toate informațiile despre teatru în momentul în care își vor elabora lucrările privind managementul. De asemenea, se asigură și confidențialitatea candidaților. Potrivit documentației proiectului de hotărâre, membrii comisiei de concurs și cei ai secretariatului comisiei de concurs au obligația de a depune, la momentul luării la cunoștință a actului administrativ de desemnare, o declarație de confidențialitate și imparțialitate, potrivit unui model anexat la regulament. Mai mult, au obligația păstrării confidențialității informațiilor de care iau cunoștință pe durata derulării concursului, potrivit legii.

Comisia de concurs este compusă din reprezentanți ai autorității, în proporție de o treime, și din specialiști în domeniul de activitate a instituției, în proporție de două treimi. De asemenea, există anumite reguli privind calitatea de membru în comisia de concurs, astfel că sunt câteva situații când acest lucru devine practic imposibil, de exemplu, dacă sunt soți, rude sau afini de până la gradul IV cu ceilalți membri sau cu candidații etc.

Membrii comisiei studiaza individual proiectele de management primite în format electronic și/sau pe suport hârtie și completează notele acordate în grila de evaluare individuală, întocmită pentru fiecare candidat. Aceștia trebuie să urmărească modul în care proiectul de management răspunde cerințelor caietului de obiective, ținând cont de mai multe criterii enumerate în cadrul regulamentului. După partea de analiză a proiectelor de management va urma interviul. Persoanele care doresc să asiste la etapa interviului pot depune o solicitare în acest sens la Primăria Municipiului Brăila, urmând anumite proceduri. Conform măsurilor legate de combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, vor fi admise maxim cinci persoane care vor putea asista la etapa interviului din cadrul concursului de proiecte de management la Teatrul ”Maria Filotti”, în ordinea solicitărilor făcute.

Notarea candidaților se face prin acordarea de către fiecare membru al comisiei de note de la 1 la 10 pentru fiecare etapă. La punctajul aferent notei se iau în calcul doar primele două zecimale. Media notelor acordate pentru fiecare probă în parte de către membrii comisiei reprezintă rezultatul probei pentru fiecare candidat. Rezultatul final se calculează prin media aritmetică a notelor acordate candidatului de către fiecare membru al comisiei. Sunt declarați admiși și pot susține interviul candidații ale căror proiecte de manangement au obținut minim nota 7 la prima etapă a concursului. Este declarat câștigător cel care obține cea mai mare medie, cu condiția ca aceasta să fie minim 7. Dacă mai mulți candidați obțin medii egale, este declarat câștigător cel care a luat nota cea mai mare la interviu. Dacă se înregistrează medii egale atât la evaluarea proiectului cât și la interviu, comisia introduce o probă scrisă pentru departajare, din bibliografia de concurs. Dacă nimeni nu obține peste 7, procedura se reia în maxim 30 de zile. Iar în cazul în care câștigătorul renunță, din motive personale, înainte de semnarea contractului, sau dacă părțile nu convin asupra clauzelor conctractuale, în 30 de zile, ordonatorul principal de credite are dreptul să negocieze cu următorul clasat, în vedere încheierii contractului, dar în anumite condiții prevăzute de lege.

 

Ce așteptări are municipalitatea de la viitorul manager

Din caietul de obiective aflăm că perioada de management este de 4 ani, precum și o serie de informații generice, menite să îi ajute pe candidați să își realizeze proiectul. Cum ar fi o scurtă introducere despre tipul instituției în care se încadrează teatrul brăilean și cu ce anume se ocupă, date despre misiunea instituției, date privind evoluțiile economice și socioculturale specifice comunității brăilene (în speță categorii sociale, etnii, categorii de vârstă ale posibilului public țintă), un scurt istoric al instituției și starea acesteia din prezent. În caiet mai sunt notate și criteriile de performanță din 2018 până în 2020, ca exemplu, o scurtă descriere a patrimoniului teatrului, precum și lista programelor și proiectelor ce s-au desfășurat acolo în ultimii trei ani, enumerându-se o serie de spectacole. Este luat în calcul și numărul de apariții în media, amintit și programul minimal realizat în ultimii trei ani și abia apoi sunt enumerate sarcinile pentru management.

Printre sarcinile viitorului manager, așteptate de Primăria Brăila, se numără promovarea pe plan național și internațional a valorilor artistice autohtone și universale din domeniul artelor spectacolului; creșterea accesului publicului la spectacole și concerte; diversificarea ofertei culturale etc. Lista continuă cu multe puncte, unele dintre ele ceva mai tehnice. Tot aici se specifică exact și structura și conținutul proiectului de management, totul fiind aranjat pe mai multe capitole.

Candidații vor avea acces prin intermediul acestui caiet și la organigrama Teatrului ”Maria Filotti”, precum și la regulamentul de organizare și funcționare.

Proiectul de hotărâre a fost aprobat de majoritatea din CLM cu o neparticipare din partea social-democratului Petru Gojan.

Reamintim că Lucian Sabados, fostul manager al Teatrului ”Maria Filotti”, a ieșit la pensie și a solicitat încetarea contractului de management, înainte de termen, începând cu 10 februarie 2021. Două zile mai târziu, primarul Marian Dragomir a anunțat că regizorul Radu Leonard Nichifor a fost desemnat director interimar.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro